• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכת הלל בר"ח

abc123

Well-known member
עמדתי ואתבונן בבית כנסת שהשליח ציבור וכן חלק גדול נמנה על תלמידי מרן זיע"א ולא מברכים על ההל בר"ח.
אלא שהש"צ מגיע להלל, עוצר לא מתחילו, אלא מישהו מהקהל (מעדת מרוקו) מברך בקול ואז הש"צ מתחיל את ההלל.
האם ראוי הדבר, או שהש"צ לא צריך לשתף פעולה עם זה. שהרי מרן זיע"א פסק דגם לענות אמן - בעיה.
 
השאלה צריכה להיות במישהו אשכנזי, שבאמת כך צריך לנהוג.
הרי אם יבוא אלי אשכנזי וישאל אותי אם לברך או לא, אני אומר לו שיברך.
אך אם יבוא אלי מרוקאי בא"י וישאל אם לברך או לא, אני אומר לו שלא יברך.
וממילא לגבי מרוקאי נראה פשוט שאין לעשות כן. אך השאלה תהיה אם שייך שאשכנזי יברך כן, אך מה הצורך יש בדבר שיברך בקול? שיברך לעצמו בשקט...
 
חזור
חלק עליון