• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברכת "לישב בסוכה" בקידוש של בוקר

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
מישהו אמר לי, שאע"פ שבחזו"ע סוכות עמ' קע"ב כתב שמברך "לישב בסוכה" אחר ברכת "הגפן" קודם השתיה גם בקידוש של יום, ולא כמי שסוברשבבוקר יש לברך "לישב בסוכה" סמוך לברכת "המוציא", מ"מ הוא נוהג בבוקר לברך "לישב בסוכה" בסמוך להמוציא, כיון שחושש שהבנות יענו אמן על הברכה, ואז לא יצאו ידי חובת הקידוש, כיון שדיברו קודם ששתה המברך. (ולא כמו בלילה שיש את ברכת הקידוש, אלא כאן זו רק ברכת הגפן).
מה דעתכם?
 
כיון שחושש שהבנות יענו אמן על הברכה, ואז לא יצאו ידי חובת הקידוש, כיון שדיברו קודם ששתה המברך. (ולא כמו בלילה שיש את ברכת הקידוש, אלא כאן זו רק ברכת הגפן).
לא הבנתי מה ההבדל בין היום ללילה

הרי גם בלילה הם עונות אמן קודם ששתה המברך, ומה לי שיש עוד ברכה בלילה לבין ברכת הגפן שיש בבוקר
 
מישהו אמר לי, שאע"פ שבחזו"ע סוכות עמ' קע"ב כתב שמברך "לישב בסוכה" אחר ברכת "הגפן" קודם השתיה גם בקידוש של יום, ולא כמי שסוברשבבוקר יש לברך "לישב בסוכה" סמוך לברכת "המוציא", מ"מ הוא נוהג בבוקר לברך "לישב בסוכה" בסמוך להמוציא, כיון שחושש שהבנות יענו אמן על הברכה, ואז לא יצאו ידי חובת הקידוש, כיון שדיברו קודם ששתה המברך. (ולא כמו בלילה שיש את ברכת הקידוש, אלא כאן זו רק ברכת הגפן).
מה דעתכם?
האמת שהופתעתי היום בבוקר שקידשתי, שמתי לב לזה...
 
חזור
חלק עליון