מה מקורו?!צריך כוונה נגדית לכתחילה
הצג קובץ מצורף 11250
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מה מקורו?!צריך כוונה נגדית לכתחילה
הצג קובץ מצורף 11250
לא הבנתי אתה רוצה מקור כלומר את הברכה נאמנה עם המקורותמה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
שם זה 2 ברכות נפרדות שעשה את הים הגדול ועושה מעשה בראשיתמה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
כתבתי "מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית" והיינו למי שסובר שעל הים התיכון מברכים "עושה מעשה בראשית" ואז גם הים וגם הכינרת זו אותה ברכה.שם זה 2 ברכות נפרדות שעשה את הים הגדול ועושה מעשה בראשית
אכן מחלוקת וברוך שכיוונומה מקורו?!
מי שמברך על הים עושה מעשה בראשית ואח"כ ראה את הכינרת, מברך שוב פעם?
לכאו' הוא הדין גם כאן.
נו, מצויין. אז לפי מה שכתב הוא כמו שכתבנו לעיל שיש לברך "משנה הבריות" גם על קוף וגם על פיל אע"פ שרואה אותם בזמן סמוך. [עכ"פ לדידן].אכן מחלוקת וברוך שכיוונו
מתוך ברכה נאמנה
הבאתי משהו לגבי הברכה שדנת עושה מעשה בראשיתנו, מצויין. אז לפי מה שכתב הוא כמו שכתבנו לעיל שיש לברך "משנה הבריות" גם על קוף וגם על פיל אע"פ שרואה אותם בזמן סמוך. [עכ"פ לדידן].
בדיוק ומנייהו לברכת "משנה הבריות".הבאתי משהו לגבי הברכה שדנת עושה מעשה בראשית
לגבי משנה הבריותבדיוק ומנייהו לברכת "משנה הבריות".
איך אתה מבין דבר כזה?!לגבי משנה הבריות
אני מבין שאתה מתחבר יותר לסברא של הליכות מועד מאשר ברכה נאמנה
בענין של כוונה נגדית אם צריך
נכון לא דייקתיאיך אתה מבין דבר כזה?!
על איזו סברא בדיוק אתה מדבר?
אמת. רק שאני לא מצליח להבין כ"כ מה החילוק, ולמה (לפי דבריו ב"משנה הבריות") לא כתב בים שיחמיר ויכוון לא לפטור.נכון לא דייקתי
הכוונה סך הכל שלדעת ברכה נאמנה יש חילוק בין ים שונה לפיל
שבפיל וקוף אתה מכוון לא לפטור השני שתראה עוד כמה דקות מה שאכ בים
וזה ו
הובא לעיל.כאן אומר מפורש מנהג מרן זצ"ל שבירך כמה פעמים.
וכבר במוצ"ש פינחס תשע"ז אמר כן: