זה מה ששלח לי הרב ללוש:
לפי מרן הב"י "בשר לא חלק הוא לא כשר",
אבל "בשר שהוא כשיטה המקילה בדעת מרן הבית יוסף" הוא מותר מעיקר הדין, לפי שיש כאן ספק ספיקא,
שמא כהרמ"א שמותר ע"י מיעוך ומשמוש הסירכה תמיד, ושמא כשיטה המקילה בדעת מרן הב"י שהיא שיטה בהלכה שאינה מבוטלת כלל, אלא שאנחנו לא מעדיפים להסתמך על שיטה זו בהלכה, אלא להדר שיהיה לפי השיטה היותר מחמירה אליבא דמרן הב"י.
ולכן זה לא "מהודר" עבורנו, כי יש שיטות יותר מחמירות בדעת מרן הב"י, ואנחנו רוצים אליבא דכ"ע, אבל בודאי שמעיקר הדין זה מותר גמור, ואי אפשר בשום פנים לאסור את זה.
זה לא דומה ליין 20 אחוז שהם פירשו מעצמם בדעת מרן הב"י שזה מועיל, ועל זה יצא הקתף בשעתו היאך הם מכשילים את הרבים לפי המצאתם בביאור דברי מרן הב"י בלי שום פוסקים שמפרשים כך, ונגד ההבנה הנכונה וההגיון, אלא כאן יש מחלוקת אמיתית לפי השיטה שאוסרת מיעוך ומשמוש, דלא כהרמ"א, עדין מהי רמת החלקות שצירכה להיות כדי שיחשב חלק לשיטה המחמירה, דהיינו לפי הרשב"א שכמותו פסק מרן הב"י, ובזה בודאי שמי שסומך על השיטות המקילות יותר בביאור דברי הרשב"א ומרן הב"י, אי אפשר למחות בידו, ובפרט שיש בזה ספק ספיקא, ורק טוב ונכון להחמיר לעשות לפי השיטות המחמירות ביותר אליבא דמרן הב"י, עד כמה שאפשר. (והאמת שגם בבדצים שלנו המהודרים, לפי מה שהבנתי יש כמה רמות בדבר הזה, אבל זה נע בין הרמות הגבוהות לגבוהות יותר, משא"כ אצל בד"צ העדה החרדית זה יכול להיות גם לפי הרמה הנמוכה ולא הגבוהה כל, אבל כאמור עדין מן הדין אי אפשר לאסור, ואינו דומה כלל לנידון היין.
ובודאי שאין להוציא מדברי מרן שליט"א שאמר "בעיה", לומר שזה "אסור בעיקר הדין".