• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בשר בד"ץ עדה חרדית לספרדים ???

זה הכל תלוי בנו כשיש הכשר אשכנזי שעושה פדיחה כל העולם יודע על זה והכל רועש וגועש ולכן אין להם את הפריוילגיה הזאת
אבל אצלנו הרי אסור לדבר לשון הרע על...
ואם אתה מדבר אז ישר אתה נתפס כלוחם במרן ועוד,
אז מה שהם לא יעשו יש להם ביטוח,
מי שבכל זאת רוצה להחכים בעניין יעיין בפורום השכן בערך כשרות שם הכל על השולחן,
כמו שצריך להיות וללא משוא פנים לשום כשרות משום עדה שהיא
אני לא עובד אצל בד"צ בית יוסף ולא בא להגן עליהם, ואם באמת יש בעיות אצלם, אתה מוזמן להציג אותם באשכול נפרד, ואז נבדוק ונדון.
אלא הדיון פה על שחיטה של כשרויות של אשכנזים, שטוענים שזה כשר גם לפי הבית יוסף.
 
אני לא עובד אצל בד"צ בית יוסף ולא בא להגן עליהם, ואם באמת יש בעיות אצלם, אתה מוזמן להציג אותם באשכול נפרד, ואז נבדוק ונדון.
אלא הדיון פה על שחיטה של כשרויות של אשכנזים, שטוענים שזה כשר גם לפי הבית יוסף.
לא לאכול עד"ח זה יכול להיות נחמד,
אבל הא גופא שאם בגלל זה אנשים מלקטים כשרויות מן הגורן ומן היקב רק בגלל החומרא הזאת אז נמצא חומרו קולו.
 
עקב רגישות העניין אני מציע לעיין בפורום לתורה יש שם נושא של כשרות עם עדויות נאמנות על...
ובכלל הכל שם על השולחן בלי משוא פנים ובלי פוליטיקה,
ללא הבדלי גזע וכו'.
יש שם גם על הכשרים ספרדים וגם על אשכנזים, אני שואל איפה אתה רואה חילוק?
 
יש שם גם על הכשרים ספרדים וגם על אשכנזים, אני שואל איפה אתה רואה חילוק?
הנידון היה סביב שאלת הרב nati ששאל לעיל, מצורף העתק:
יהיה מה שיהיה.. זה אותו גוף כשרות, ולא מובן למה הם מזלזלים בכשרות במסעדות או במקומות אחרים.
ע"כ ציטוט הובא לעיל,

וע"ז אמרתי אם אצלנו בפורום הכל היה על השולחן כמו בפורום השכן הכשרויות היו מבינות שאי אפשר לעשות צחוק מהציבור הספרדי,
אבל כל עוד שאצלנו אסור לדבר על אף אחד [חוץ מעל עד"ח כמובן] וכל הבדצים הספרדים חכמים ונבונים ומי שמדבר על... הרי הוא מורד במרן וכו'
אז זה נראה בהתאם.
 
ראה כאן:



וגם כאן:

 
ראה כאן:



וגם כאן:

בקיצור, כל אחד יאמר את דעתו שהוא בטוח בה במיליון אחוז ויאמר את אשר ידוע לו בידיעה גמורה למרות שזה סותר את הידיעה הגמורה של חבירו וחבר חבירו עד סוף כל המגיבים, ואין לדבר סוף

במקום לחפש לרעות בשדות זרים תביאו ראיות מהפוסקים, אם יש לסמוך על הכשר או על הכשרים הידועים כמהדרין וכד'
אני מכיר אישית שוחט בב"י ששנה ופירש (נשוי לגויה ב"מ) ....
מחילה מכת"ר זו טענה שאין בה ממש ואפילו לא נכנס לצל צילו של ספק
בכל מקום יכול לקרות דבר כזה רח"ל
 
מתוך הפורום הנ"ל, פורסם על ידי חסידישער:

הייתי במשחטות הרבה פעמים.
לגבי סירכות בריאות:
הנושא הוא רירין שלא צריך לתלשם בכח אלא שכשמרימים אותם עם האצבע הם נתלשים וגם בזה יש שני 'סוגים' האם הריר נשאר או שהוא נימוח ויש בזה הרבה דרגות
בפועל בעדה"ח מקילים ברירין שנעלמים ונמוחים ברגע שהם עולים עם האצבע בלי תלישה שסוברים שזה כשר לדעת הב"י והרב לנדא מחמיר בזה מאוד ויש לו 2 דרגות 'גלאט' לאשכנזים ו'חלק' לספרדים.
ברובין ואגודים החלק הוא לא כמו בלנדא (ואחוזי החלק יוכיחו) אך יותר טוב מהעדה"ח.

נושא הכריסים הוא בעייתי מאוד:
בדרום אמריקה הבהמות אוכלות עשב שגורם להם להתנפח מגזים עד כדי סכנת מוות, הבוקרים דוקרים אותם בכרס עם מין מחט ארוכה וניקב הכרס זה טרף. יש פעמים שזה מגיע ל 30-40% לעדר ואף יותר ובוודאי שזה מיעוט המצוי.
הבדצי"ם טוענים שהם יודעים לבדוק אבל שמעתי מכמה מומחים שמאוד קשה לבדוק ובפרט שיש בדיקות פנים וחוץ ותלוי אם 'כיבסו' את הכרס או לא, בקיצור - חששות גדולים.
העדה"ח עברה לשחוט בפולין ששם הבעיה לא מצויה כי לא אוכלים במרעה פתוח אלא רק ברפתות. לאחרונה גם הרב לנדא החל לשחוט בפולין בגלל בעיה זו.
 
חזור
חלק עליון