• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בשר בד"ץ עדה חרדית לספרדים ???

זה הכל תלוי בנו כשיש הכשר אשכנזי שעושה פדיחה כל העולם יודע על זה והכל רועש וגועש ולכן אין להם את הפריוילגיה הזאת
אבל אצלנו הרי אסור לדבר לשון הרע על...
ואם אתה מדבר אז ישר אתה נתפס כלוחם במרן ועוד,
אז מה שהם לא יעשו יש להם ביטוח,
מי שבכל זאת רוצה להחכים בעניין יעיין בפורום השכן בערך כשרות שם הכל על השולחן,
כמו שצריך להיות וללא משוא פנים לשום כשרות משום עדה שהיא
אני לא עובד אצל בד"צ בית יוסף ולא בא להגן עליהם, ואם באמת יש בעיות אצלם, אתה מוזמן להציג אותם באשכול נפרד, ואז נבדוק ונדון.
אלא הדיון פה על שחיטה של כשרויות של אשכנזים, שטוענים שזה כשר גם לפי הבית יוסף.
 
אני לא עובד אצל בד"צ בית יוסף ולא בא להגן עליהם, ואם באמת יש בעיות אצלם, אתה מוזמן להציג אותם באשכול נפרד, ואז נבדוק ונדון.
אלא הדיון פה על שחיטה של כשרויות של אשכנזים, שטוענים שזה כשר גם לפי הבית יוסף.
לא לאכול עד"ח זה יכול להיות נחמד,
אבל הא גופא שאם בגלל זה אנשים מלקטים כשרויות מן הגורן ומן היקב רק בגלל החומרא הזאת אז נמצא חומרו קולו.
 
עקב רגישות העניין אני מציע לעיין בפורום לתורה יש שם נושא של כשרות עם עדויות נאמנות על...
ובכלל הכל שם על השולחן בלי משוא פנים ובלי פוליטיקה,
ללא הבדלי גזע וכו'.
יש שם גם על הכשרים ספרדים וגם על אשכנזים, אני שואל איפה אתה רואה חילוק?
 
יש שם גם על הכשרים ספרדים וגם על אשכנזים, אני שואל איפה אתה רואה חילוק?
הנידון היה סביב שאלת הרב nati ששאל לעיל, מצורף העתק:
יהיה מה שיהיה.. זה אותו גוף כשרות, ולא מובן למה הם מזלזלים בכשרות במסעדות או במקומות אחרים.
ע"כ ציטוט הובא לעיל,

וע"ז אמרתי אם אצלנו בפורום הכל היה על השולחן כמו בפורום השכן הכשרויות היו מבינות שאי אפשר לעשות צחוק מהציבור הספרדי,
אבל כל עוד שאצלנו אסור לדבר על אף אחד [חוץ מעל עד"ח כמובן] וכל הבדצים הספרדים חכמים ונבונים ומי שמדבר על... הרי הוא מורד במרן וכו'
אז זה נראה בהתאם.
 
מי לנו גדול מר' שבח רוזנבלט שאומר שזה חלק?
חלק לפי שיטתו. בעניין הזה צריכים לחקור אותו אם זה לכל השיטות וכו' וכו' ומישהו שמבין אותו יעשה את התחקיר.
עשיתי את זה פעמיים לאחד העמיתים שלו, והוא נפל בלשונו.
 
ראה כאן:



וגם כאן:

 
ראה כאן:



וגם כאן:

בקיצור, כל אחד יאמר את דעתו שהוא בטוח בה במיליון אחוז ויאמר את אשר ידוע לו בידיעה גמורה למרות שזה סותר את הידיעה הגמורה של חבירו וחבר חבירו עד סוף כל המגיבים, ואין לדבר סוף

במקום לחפש לרעות בשדות זרים תביאו ראיות מהפוסקים, אם יש לסמוך על הכשר או על הכשרים הידועים כמהדרין וכד'
אני מכיר אישית שוחט בב"י ששנה ופירש (נשוי לגויה ב"מ) ....
מחילה מכת"ר זו טענה שאין בה ממש ואפילו לא נכנס לצל צילו של ספק
בכל מקום יכול לקרות דבר כזה רח"ל
 
מתוך הפורום הנ"ל, פורסם על ידי חסידישער:

הייתי במשחטות הרבה פעמים.
לגבי סירכות בריאות:
הנושא הוא רירין שלא צריך לתלשם בכח אלא שכשמרימים אותם עם האצבע הם נתלשים וגם בזה יש שני 'סוגים' האם הריר נשאר או שהוא נימוח ויש בזה הרבה דרגות
בפועל בעדה"ח מקילים ברירין שנעלמים ונמוחים ברגע שהם עולים עם האצבע בלי תלישה שסוברים שזה כשר לדעת הב"י והרב לנדא מחמיר בזה מאוד ויש לו 2 דרגות 'גלאט' לאשכנזים ו'חלק' לספרדים.
ברובין ואגודים החלק הוא לא כמו בלנדא (ואחוזי החלק יוכיחו) אך יותר טוב מהעדה"ח.

נושא הכריסים הוא בעייתי מאוד:
בדרום אמריקה הבהמות אוכלות עשב שגורם להם להתנפח מגזים עד כדי סכנת מוות, הבוקרים דוקרים אותם בכרס עם מין מחט ארוכה וניקב הכרס זה טרף. יש פעמים שזה מגיע ל 30-40% לעדר ואף יותר ובוודאי שזה מיעוט המצוי.
הבדצי"ם טוענים שהם יודעים לבדוק אבל שמעתי מכמה מומחים שמאוד קשה לבדוק ובפרט שיש בדיקות פנים וחוץ ותלוי אם 'כיבסו' את הכרס או לא, בקיצור - חששות גדולים.
העדה"ח עברה לשחוט בפולין ששם הבעיה לא מצויה כי לא אוכלים במרעה פתוח אלא רק ברפתות. לאחרונה גם הרב לנדא החל לשחוט בפולין בגלל בעיה זו.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון