להגיע לטעות סופר בדבר כזה זה הוצאת לעז חלילה. על כל דבר נאמר טעות סופר?אנא אמינא ולא מסתפינא דהוא טעות סופר, והעיקר הוא כמבואר באורך בביאורים כדעת עליון בחזו''ע, וכן שמעתי מהמשנה למלך שבני תורה חייבים לעיין במשא ומתן בביאורים ולא להסתפק במסקנות לבד.
ובפרט שכבר שנה שעברה ראיתי שהמשנה למלך השיב לנכון לרב נקי הנ''ל בקובץ בית יוסף על כך שסטה מהחזו''ע בלא הכרח כלל, וכ''ש לפי האמור לעיל שהמשנה למלך גם עת שנה תלמודו בעניין זה.
וחבל שהרי עליו המשנה למלך כתב בהסכמותיו שאינו זז ימין ושמאל ממרן מלכא (שאותם אנחנו מבקשים ועכ''פ בדברים הברורים כשמש מהי דעתו לשעה ולדורות דאפושי פלוגתא לא מפשינינן), צ''ל שהצל''ש הוא ביחס לאחרים.
אני לא מבין מה כ"כ קשה לך שכך נאמר בהלכה למעלה?
בגלל הערות או החזו"ע אז חובה להכריע שזו טעות סופר?
בא, הגזמת. לא מדובר על משהו מופרך. אתה ראה את המשא ומתן בעניין אם זו סעודת מצוה או לא. זה לא דבר מופקע שכך כתב למעלה.