כל הבשר מיבוא, חוץ מכשרות בדצ איזה שיהיה, חייב גם כשרות של הרבנות הראשית.זה כלל? יכול להיות. לא מכיר את הנהלים
כל הבשר מיבוא, חוץ מכשרות בדצ איזה שיהיה, חייב גם כשרות של הרבנות הראשית.זה כלל? יכול להיות. לא מכיר את הנהלים
לא רוצה להגיד סתם.זה ברור
השאלה אם זה חלק רבנות או רגיל
שאלתי ת"ח המבין בענייני כשרות על בשר עדה חרדית חלק הם טוענים שהם מחמירים את כל השיטות.במקום אחר הביאו בשם הראש"ל שליט"א שגם בשר בהשגחת רבנות חלק בית יוסף, אפשר לאכול לכתחילה, א"כ מה גרע בשר זה שיש עליו גם חותמת של בד"ץ עדה חרדית?
אז אפשר לאכול בשר זה מצד כשרות רבנות שבו, אבל לא מצד כשרות עדה חרדית שבו, נכון?
כבוד הרב,
הוא שואל, כאשר יש על הבשר גם חותמת רבנות וגם חותמת בד"ץ, א"כ מה הבעיה, הרי אפשר לסמוך על חלק רבנות, והבד"ץ הוא רק תוספת לרבנות, אבל הרבנות קיימת, דהיינו שיש משגיח של הרבנות, ונוסף עליו השגחה מהבד"ץ, וא"כ למה יגרע חלקה של הרבנות שלא נסמוך עליה בגלל שנוספה השגחה מהבד"ץ?
ובמילים אחרות, האם ידוע לכם על איזה חסרון שיש כאשר נוספת השגחת הבד"ץ על הרבנות? ומה זה גרע מבשר שקיבל הכשר רק מהרבנות, ולא הוסיף את הבד"ץ?
לא נכון.כל הבשר מיבוא, חוץ מכשרות בדצ איזה שיהיה, חייב גם כשרות של הרבנות הראשית.
אז אין בשר מיובא בהשגחת הרבנות הראשית?לא נכון.
על מוצרים המיובאים מחו"ל אין "השגחה" של הרבנות הראשית, אלא זה "באישור" הרבנות הראשית.
דהיינו שאין שם משגיח של הרבנות הראשית, אלא כל הכשר מוכר (ואיני יודע מה בדיוק הנהלים להחשב כמוכר), שמייבא מחו"ל הרבנות "סומכת" עליו בלי משגיחים בשטח.
מידי פעם הרבנות שולחת מפקחים לבדוק האם יש ליקויים. (ראה את המסמך של הרבנות שהובא באשכול אודות גבינות גאודה בהכשר בית יוסף וחת"ס פ"ת).
ורק אם יש ליקויים שהם ליקויים לכו"ע הרבנות יכולה לשלול להם את האישור.
מקוה שמובן.
מחילהאז אין בשר מיובא בהשגחת הרבנות הראשית?
אז התבלבלתי לגמרי.מחילה
בענין הבשר המיובא מחו"ל רק הרבנות היא המוסמכת לשלוח צוות הכולל ראש צוות, בודק סכינים, בודק פנים, בודק חוץ וכו', ואם ירצה הבד"ץ למיניו, ישלח גם הוא נציג/ים מטעמו שיפקח ויהדר במה שרוצה.
אין זה דומה למוצרים אחרים המיובאים בהשגחת גופי כשרות אחרים, ובאישור הרבנות, וכפי שאמרנו שבבשר הבד"ץ בוחר לו צוות מתוך הרשימה המוסמכת של הרבנות הראשית.
מחילה, אינך צודק כלל, גם בבשר הרבנות מאשרת, הבדצי"ם שולחים צוותות.דבריו נכונים בשאר מוצרים. לא בבשר מיובא.
לא כן. אלא כיוון שהבד״צ מייבאים מחו״ל, הרבנות מאשרת את הכשרות שלהם. מי אמר שיש משגיח גם של הרבנות בשחיטות הבד״צ? אלא כיוון שהם נאמנים, הרבנות מאשרת אותם.כבוד הרב,
הוא שואל, כאשר יש על הבשר גם חותמת רבנות וגם חותמת בד"ץ, א"כ מה הבעיה, הרי אפשר לסמוך על חלק רבנות, והבד"ץ הוא רק תוספת לרבנות, אבל הרבנות קיימת, דהיינו שיש משגיח של הרבנות, ונוסף עליו השגחה מהבד"ץ, וא"כ למה יגרע חלקה של הרבנות שלא נסמוך עליה בגלל שנוספה השגחה מהבד"ץ?
ובמילים אחרות, האם ידוע לכם על איזה חסרון שיש כאשר נוספת השגחת הבד"ץ על הרבנות? ומה זה גרע מבשר שקיבל הכשר רק מהרבנות, ולא הוסיף את הבד"ץ?
חושבני שלא יעזור להמשיך ולדון בנושא. סדר שחיטת בקר בחו"ל ידוע לכל העוסקים במלאכה. אצרף קובץ נהלים של הרבנות הראשית, הן עבור שחיטה רגילה והן עבור שחיטת בד"ץ. אם תעיין היטב במסמך, הרי שתיווכח שכלל בעלי התפקידים מגיעים לאחר שקיבלו אישור מהרבנות, ובסך הכל הבד"ץ בוחר לו את מי שרוצה, ועליהם יש מפקח כללי שאמור לדגום חלק מהמשחטות ולוודא שהכל תקין לפי הנהלים. איך שלא יהיה, כלל בעלי התפקידים המנויים ברשימה של הרבנות, הרי שהם מאושרים על ידם, ומי שיצא באישורם לשחוט בשר בכשרות רבנות חלק, הוא אותו האיש שיצא לשחוט בשר בד"ץ.מחילה, אינך צודק כלל, גם בבשר הרבנות מאשרת, הבדצי"ם שולחים צוותות.
יש במקביל גם בשר של הרבנות שהיא שולחת את הצוות וזה בהכשר הרבנות בלבד.
אינו סותר במאומה למה שכתבתי.חושבני שלא יעזור להמשיך ולדון בנושא. סדר שחיטת בקר בחו"ל ידוע לכל העוסקים במלאכה. אצרף קובץ נהלים של הרבנות הראשית, הן עבור שחיטה רגילה והן עבור שחיטת בד"ץ. אם תעיין היטב במסמך, הרי שתיווכח שכלל בעלי התפקידים מגיעים לאחר שקיבלו אישור מהרבנות, ובסך הכל הבד"ץ בוחר לו את מי שרוצה, ועליהם יש מפקח כללי שאמור לדגום חלק מהמשחטות ולוודא שהכל תקין לפי הנהלים. איך שלא יהיה, כלל בעלי התפקידים המנויים ברשימה של הרבנות, הרי שהם מאושרים על ידם, ומי שיצא באישורם לשחוט בשר בכשרות רבנות חלק, הוא אותו האיש שיצא לשחוט בשר בד"ץ.
הקובץ משנת תשע"ז, אך עדיין יש בו כדי ללמד די והותר.
השאלה מה הוא עושה שם, ומה הבודק פוסל.ומי שיצא באישורם לשחוט בשר בכשרות רבנות חלק, הוא אותו האיש שיצא לשחוט בשר בד"ץ.
בוודאי סותר. אין זה דומה למוצרים אחרים מיובאים שהבד"ץ בוחר לו את המשגיח ואף יש לו חופש פעולה גדול יותר בכל מה שמתרחש במפעל הייצור, והרבנות רק מסתפקת באישור המוצר על סמך הבד"ץ.אינו סותר במאומה למה שכתבתי.
הרבנות מאשרת את השובי"ם אבל לא מפקחת עליהם בשטח, אלא רק:
הצג קובץ מצורף 10393
יש לציין שודאי שהקובץ עבר שינויים, וכגון לענין "חלק ריאה" שבוטל לחלוטין.
אחרי שכבודו יבין שאנשי הצוותות עוברים מבחנים מעת לעת, ושכל צוות שנשלח צריך לקבל אישור לפני יציאתו, ממילא הזלזול כלפי אנשי הרבנות ייעלם.השאלה מה הוא עושה שם, ומה הבודק פוסל.
גם אותם אנשים שוחטים לרבנות מהדרין ולרבנות רגיל, וכן אותם אנשים שוחטים לרבנות חלק ורבנות רגיל, אז זה אומר שזה אותה רמת כשרות?!
אין חולק שזה עם הקפדה יותר גדולה, אבל עדיין לא ב"כשרות" וב"השגחת" הרבנות הראשית, אלא רק באישור.בוודאי סותר. אין זה דומה למוצרים אחרים מיובאים שהבד"ץ בוחר לו את המשגיח ואף יש לו חופש פעולה גדול יותר בכל מה שמתרחש במפעל הייצור, והרבנות רק מסתפקת באישור המוצר על סמך הבד"ץ.
בבשר שהוא מוצר רגיש יותר מבחינה כשרותית, הרי שגם הבדצי"ם חייבים לעבור הליך מול הרבנות, הן בבחירת הצוות על פי ההיצע של הרבנות (ולא צוות שהבד"ץ שולח כפי שרשמת, וכאילו לבד"ץ יש צוות רק שלו, אלא גם הוא צריך להשתמש ברשימת השוחטים שהרבנות מציעה), והן באישור הצוות, הדרכתו, והמשך קבלת דיווח ישיר עד כמה שניתן מראש הצוות ישירות למחלקה הרלוונטית כאן ברבנות. ואחרי כל זה יש פיקוח מדגמי בבתי המטבחיים, וכדי לראות שנשמרים הנהלים.
אכן אותו אדם, אבל כאמור אותם אנשים מבצעים שחיטות דמחולקות אח"כ לקטגוריות ברמות שונות לחלוטין!!!אחרי שכבודו יבין שאנשי הצוותות עוברים מבחנים מעת לעת, ושכל צוות שנשלח צריך לקבל אישור לפני יציאתו, ממילא הזלזול כלפי אנשי הרבנות ייעלם.
אותו שוחט שנאמן על הבד"ץ לשחוט חלק לפי כל חומרות הבד"ץ, הוא בדיוק אותו אחד שנאמן על הרבנות לשחוט רבנות חלק. אותו ראש צוות שנאמן על הבד"ץ לפקח על עבודת הצוות, הוא אותו ראש צוות שנאמן על הרבנות לפקח על עבודת הצוות.
וזה עוד לפני העובדה שיש בדצי"ם שאפילו לא תמיד שולחים נציג מטעמם לשחיטה המיועדת עבורם, מאחר והם מבינים שראש הצוות ושאר הצוות מספיק נאמנים עבורם. ועיין שיעוריו של הרב אליהו פנחסי השכם והערב בנושא כשרות הבשר חלק. ומדובר בבדצי"ם מפורסמים ומקובלים בציבור שלנו.
השאלה היא מה הרבנות כותבת על בשר שאין לו כשרות נוספת של בדצ, אלא רק שלהם.אין חולק שזה עם הקפדה יותר גדולה, אבל עדיין לא ב"כשרות" וב"השגחת" הרבנות הראשית, אלא רק באישור.
התשובה היא שדווקא יש הבדל.השאלה היא מה הרבנות כותבת על בשר שאין לו כשרות נוספת של בדצ, אלא רק שלהם.
"בהשגחת" "בכשרות" "באישור"?