• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

דבריו הברורים של מרן פאר הדור הראשון לציון שליט"א הערב על איתמר בן גביר

מצ"ב בשם המעוררים
אם יורשה לעורר את המעוררים, התוכן מצד אחד מעולה, ומצד שני גרוע מאד.
הדיון צריך להיות הלכתי נטו, כמה חכמי ישראל נ"ע ויבלחט"א מכל החוגים והמגזרים אסרו את העליה להר הבית ותו לא.
ובלי השוואות מה עשה רבי אריה דרעי ב40 שנות פעילות מול שנת פעילות אחת של אבג, (עצם ההשוואה מגוחכת עד למאד, שנה מול 40 שנה? ובפרט שבאותה שנה הוא באופוזיציה, מה יש מקום להשוות?).
האמירה צריכה להאמר בקול גדול, זהו פסק הלכה של רוב מנין ורוב בנין של חכמי ישראל מכל החוגים והעדות, ואין שום קשר לפוליטיקה ותו לא.
 
זה נשמע שכאילו יש היתר לעלות להר הבית מאותו רב. כ"כ הרבה זמן השקיע לבאר מדוע אין לנו לגזור מדעתינו בעניין העלייה.
אחרי שבהקדמת משנ"ב איש מצליח ח"ג האריך לבאר שאפשר לגזור גזירות מדעתינו. ולכאו' דבריו סותרים זא"ז. וצ"ע.
 
כיודע שאותו חכם הלך איתו באש ובמים ימיני חרדי דתי
 
ב"ה שכל הסיפור הזה של מפלגת יחד וגרורותיה מאחרינו, א"צ להעלותה מהאוב. זה לא מכבד אף אחד. ואם הדיון ימשיך בכיוון הזה יתחילו להעלות כל מיני ציטוטים לאידך גיסא.
 
המציאות היא שרבים רבים ממצביעי ש"ס רוצים להצביע הפעם לבן גביר היא אפשר לעצום את העינים ולומר שזה לא נכון אני אישית מכיר לפחות 20 אנשים שהצביעו בבחירות האחרונות ש"ס ועשיו רוצים להצביע לבן גביר
ולפי מה שראיתי מהציטוט של הרב מאזוז זה בערך מה שאמר
אז אנחנו השסנקי"ם לא יכולים לעצום את העינים ולומר זה לא נכון
זה נכון ועוד איך נכון
 
זה נכון בהחלט ביודעי ומכירי, אך לא נראה לי שבני תורה שדעת תורה נר לרגלם יצביעו נגד דעת כל חכמי ישראל.
ועל כך גאוותינו שדעת תורה מחכמי ישראל האמתיים עטרה הם לראשנו.
 
שמעתי מההתחלה עד הסוף. תשמע טוב ותבין שחוץ מלהגן על איתמר בן גביר, הוא עשה שם ספק ספיקות לגבי לגזור אם לעלות או לא... תשמע היטב
פירסם היום סירטון שאסור לעלות וטעו בדבריו
 
= בבחינת ראה מעשה ונזכר הלכה למרות שעדיין לא הגענו למערכה הבעל"ט אמרתי אעלה בתמ'ר אחזה בסנסיניו ואגב דיבר גם במעלת מורנו חכם שלום הכהן שליט"א =

שאלה - 173004
שלום לכבוד הרב
הרב יכול לרשום דברי חיזוק לפעילים של התנועה הקדושה ש"ס ולציבור הכללי לקראת המערכה הגורלית, להמשיך את המפעל הגדול של מר"ן זצ"ל בהנהגת חכם שלום כהן שליט"א
תשובה
מה? אני? תולעת קטנה באדמה. הם זכו! הם יתנו לי ברכה! אשריהם ממשיכי הדרך שסלל מרן ז"ל אשר מביט עלינו מלמעלה, שמח בכם, מברך אתכם, שומרי הדת! מחזיקי התורה! העומדים על המשמר! נושאי הדגל. חיילי השם יתברך, צבא קדוש של הקדוש ברוך הוא.
הציבור המזרחי אשר הרחיקום מהדת בזדון, הרסו לנו את המסורת, את השושלת, את הכבוד להורים, לסבים, לחכמים, לזקנים. וניתקו אותנו ממורשת אבותינו. והנה אנחנו חוזרים כעת למקורות, ללא מתווכים, ללא אפוטרופסים, בלי מחלקי פירורים, אלא על ידי מנהיגים השמים לילות כימים לרווחת הציבור, לשלומו, ולהצלחתו.

כל זה נעשה בהכוונת גדולי הרבנים הקדושים שלנו, ובראשם עטרת ראשינו האיש על העדה מרן חכם שלום הכהן שליט"א, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים, מגזע ישישים, בנם של אריות במסתרים, אשר כל פעולותיו טהורות וישרות, ללא רבב של נגיעות אישיות, לא מינויים ושררה, לא כבוד ותהלה, אלא מסירות נפש עילאית לטובתו הרוחנית של הציבור היקר שלנו.

נגד עיניו שם את טובת העם שבשדות, יהודים קשי יום, אלו שאין להם משען ומשעינה, חסרים להם מורים ומנהיגים, דורש ומבקש. והוא בכוחות עילאיים לא טבעיים משמש לכולם אב ומורה, חכם ומנהיג, מדריך הפורש עליהם כנפיו. ראיתיו בימים, בלילות, בערבי שבתות ומועדים, דבר אחד מעסיק אותו, מצבם הרוחני של אחינו בשרינו הציבור הספרדי, בני עדות המזרח הכשרים והטהורים, לבל יתפזרו כצאן ללא רועה.

אשריכם הפעילים, אשרי יולדתכם, כמה נחת רוח הנכם גורמים לאבינו שבשמים, כמה שמחה שמח בכם מרן הרב עובדיה ז"ל במרומים, הוא קורא שם לצדיקים בגן עדן שיגנו בעדכם ובעד בני ביתיכם, כי אתם מחזיקים את הרחוקים והקרובים, הכלים השבורים, זה חסד אמיתי, וכמה גדולה גמילות חסדים יותר מהצדקה, השם יתברך יצילכם מכל רע, ישמרכם אתכם ואת בני ביתכם, ישמע בבתיכם קול ששון וקול שמחה, אזרו חיל, החזיקו עוז, אמצו ברכים כושלות, הפעם הזאת הכפילו את הפעילות, ולא ישארו איש או אשה קטן או גדול שלא יתגייס אל המערכה הקדושה. תבורכו בכפל כפליים.




שאלה - 161480
לכבוד הרב שליט"א, מדוע.... והאם אנחנו צריכים להיכנע לדבריהם?
תשובה
ידידי, חביבי, אהובי ורעי, השם ישמרך. מאוד הצטערתי לקרוא בצאת תענית י"ז בתמוז את דבריך שנכתבו בתמימות, בהם פיקפקת בגדולי ישראל, והרהרת אחריהם ואחרי הוראתם, ואני מחקתי כמה דברים אסורים והם בגדר כפירה. וזאת מפני שלצערינו היום הרחוב משפיע, ודיעות הכפרניות הנשמעות בשווקים אצל התגרנים חודרות אל בתי המדרש. גם חומות בתי המדרש נפרצו בעקבתא דמשיחא.

ידעת כי איני מכירך, אך אוהב אותך אני ככל אדם מישראל, דע ידידי אהובי, אם אכתוב דברי תוכחה, לא אליך הינם מכוונים אלא לכלל ובעיקר לעצמי, כי כולנו צריכים חיזוק בדברי חכמים, כי כבוד התורה וחכמיה ירד בדורינו פלאים, ואין הבריות מבחינים בין עובד אלקים לבין מי שלא עבדו. ועל זה חרבה ירושלים. כמאמרם בתלמוד בבלי [שבת קי"ט, ב] "אמר רבי יצחק לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול, שנאמר [ישעיה כ"ד, ב] וְהָיָה כָעָם כַּכֹּהֵן כַּעֶבֶד כַּאדֹנָיו כַּשִּׁפְחָה כַּגְּבִרְתָּהּ כַּקּוֹנֶה כַּמּוֹכֵר כַּמַּלְוֶה כַּלֹּוֶה כַּנֹּשֶׁה כַּאֲשֶׁר נֹשֶׁא בוֹ. מה כתיב בתריה הִבּוֹק תִּבּוֹק הָאָרֶץ וְהִבּוֹז תִּבּוֹז כִּי יְקֹוָק דִּבֶּר אֶת הַדָּבָר הַזֶּה".

בתוספתא מסכת ראש השנה [פרק א, הלכה י"ח] למה לא סיפר שמותן של צדיקים שלא יהא כל אחד ואחד אומ' הריני בא להקיש את ר' פלוני לאלדד ומידד הריני מקיש את ר' פלוני לנדב ואביהוא וכן הוא אומ' ה' אשר עשה את משה ואת אהרן ואומ' וישלח ה' את ירובעל ואת בדן ואת יפתח ואת שמואל ירובעל זה גדעון בדן זה שמשון יפתח כמשמעו ואומ' משה ואהרן בכהניו וגו' שקל הכתוב שלשה קלי עולם בין שלשה גדולי עולם, ללמדך שבית דינו של ירובעל גדול לפני המקום כבית דינו של משה, ובית דינו של יפתח גדול לפני המקום כבית דינו של שמואל, להודיעך שכל מי שנתמנה פרנס על הצבור אפילו קל שבקלים שקול כאביר שבאבירים. וכן הוא אומר ובאת אל הכהנים הלוים ואל השופט וגו' אין לך אלא שופט שבדורך".
וראה גם ראה מה שכתב בספר החינוך [מצוה תצ"ה] "ובכלל המצוה גם כן לשמוע ולעשות בכל זמן וזמן כמצות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה [ראש השנה כ"ה ע"ב] ואל השופט אשר יהיה בימים ההם, יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר שמצוה עלינו לשמוע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו.
ועובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה בכל אשר יורו מבטל עשה זה. וענשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת".

ועיין מה שכתב הגאון הצדיק בשו"ת חתם סופר [חלק ד אבן העזר ב סימן קב] "ונמצא דברי מהר"י קארו בשתי ספריו מכוונין במקומו ואם אולי הרב בית יוסף לא כיוון לזה, מכל מקום האלקים אנה לידו להמתיק בלשון קולמסו שיהיה אותו הצדיק ניצל מאותו השגיאות כי כן אורחות נותן התורה יתברך שמו עם כל עוסקי תורתו לשמה להכחיד תחת לשון קולמוסם והצלה משגיאותינו ואם יתורצו בדוחק על כל פנים לא תצא תקלה מתחת ידם. וכן כתב בתומים סי' כ"ה.
ואעתיק לך לשון הגאון רבנו יהונתן אייבשיץ ז"ל בספר התומים [סימן כ"ה] "ומי לנו גדול מרבינו מהר"י קארו ז"ל אשר ממש מיום רבה ורב יוסף לא קם כיוסף הזה, סיני ועוקר הרים זקן ויושב בישיבה, ומכל מקום אמר בהקדמתו כי אין בידו להכריע בכח הראיה בין הפוסקים, רק אחרי רבים בבנין ובמנין להטות, וכך יפה לנו, ובגלל כן אף אני אשים לפי מחסום מבלי להאריך בסימן הזה בענין דיעות הפוסקים ז"ל, רק אבא בקצרה מה שנוגע לדינא הנזכר במחבר והגהה".

ואין רצוני להאריך עוד בענין זה, אך דע ידידי, כי אנחנו הספרדים ובני עדות המזרח, הקדוש ברוך הוא ברחמיו המרובים על דורינו זה, נתן לנו את הגאון הגדול מרביץ תורה ברבים זה כ - 65 שנה את חכם שלום כהן שליט"א יחי שמו לעד, ונתן בו חכמה ותבונה, דעת ויראת אלקים. אני העבד למדתי אצלו תורה בילדותי בהיותי בן 6 שנים, בתלמוד תורה, ועד היום אני זוכר כל מילה ואות שהיה אומר ומלמד, נטע בנו יראת השם, קדושה וטהרה, מסר נפשו על הרבצת התורה, ומונה על ידי גדולי הדורות שלפנינו ושלפני פנינו, גודר גדר ועומד בפרץ, לוחם מלחמות השם, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים, זקנים וישישים, חורשי חרשים, אביו הקדוש והטהור מלאך השם צבאות זקן המקובלים אשר בירושלים העיר רבתי עם שרתי במדינות. חכם אפרים כהן ז"ל, אשר שמעו הלך בכל העולם כולו, תלמיד מובהק להגאון רבנו יוסף חיים ז"ל בעל הבן איש חי.
הידעת כמה פעמים חכם שלום סיים את הש"ס? השמעת מפיו אי פעם שיעור תורני? או את דברות קדשו בתורה, בהלכה, באגדה, במוסר, להבות אש מפיו יהלוכו, זיקוקין די נור שפתיו יביעו, וכל העם עונים אחריו מקודש מקודש. אוהב ישראל מאין כמוהו, קנאי לתורה וליראה אין שני לו. אלפים רבים של תלמידים העמיד בכל העולם כולו, כמה זכויות יש לו. גם הידעת את גדולתו של הגאון הגדול ראש ישיבת פונוביז' המעטירה הוא רבנו גרשם אדלשטיין שליט"א יחשל"א? כמה תורה הרביץ בישראל? איזה צלילות דעת, איזו מחשבה ישרה, חכמה מפוארה, מבהיל הרעיון, וחבירו הענק רבנו חיים קנייבסקי שליט"א, בקי בכל התורה כולה, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים. האם חס ושלום כולם חלילה טועים? ורק איזה אברך צעיר שקשקש לך באזניך הוא היודע?

ושים נגד עיניך דברי הגאון החתם סופר כתב בכמה מקומות בספריו וציטטנו דבריו לעיל, כי רוח השם יתברך שורה ונחה בפיהם של גדולי ישראל, וכשבאים לפסוק, להורות, להחליט, להדריך, להוביל, השם יתברך שם בפיהם דבריו לבלתי ישגו ולא יטעו חלילה, כי הם השומרים עלינו, על התורה וקיומה, וחלילה לפקפק ולחשוב אפילו מחשבה כהוא זה שמא תבוא תקלה על ידם, יען חפץ השם בישראל עמו, כי שמו נקרא עלינו. חזור בך ידידי מכל אשר דיברת ומה שיצא מפיך, כי שגגה היא, בטוחני שאם הדברים הללו היו נגד עיניך ותחת ידך לא היית כותב דבריך אלה.
החותם בברכת שים "שלום" טובה וברכה. בן ציון.
 
= בבחינת ראה מעשה ונזכר הלכה למרות שעדיין לא הגענו למערכה הבעל"ט אמרתי אעלה בתמ'ר אחזה בסנסיניו ואגב דיבר גם במעלת מורנו חכם שלום הכהן שליט"א =

שאלה - 173004
שלום לכבוד הרב
הרב יכול לרשום דברי חיזוק לפעילים של התנועה הקדושה ש"ס ולציבור הכללי לקראת המערכה הגורלית, להמשיך את המפעל הגדול של מר"ן זצ"ל בהנהגת חכם שלום כהן שליט"א
תשובה
מה? אני? תולעת קטנה באדמה. הם זכו! הם יתנו לי ברכה! אשריהם ממשיכי הדרך שסלל מרן ז"ל אשר מביט עלינו מלמעלה, שמח בכם, מברך אתכם, שומרי הדת! מחזיקי התורה! העומדים על המשמר! נושאי הדגל. חיילי השם יתברך, צבא קדוש של הקדוש ברוך הוא.
הציבור המזרחי אשר הרחיקום מהדת בזדון, הרסו לנו את המסורת, את השושלת, את הכבוד להורים, לסבים, לחכמים, לזקנים. וניתקו אותנו ממורשת אבותינו. והנה אנחנו חוזרים כעת למקורות, ללא מתווכים, ללא אפוטרופסים, בלי מחלקי פירורים, אלא על ידי מנהיגים השמים לילות כימים לרווחת הציבור, לשלומו, ולהצלחתו.

כל זה נעשה בהכוונת גדולי הרבנים הקדושים שלנו, ובראשם עטרת ראשינו האיש על העדה מרן חכם שלום הכהן שליט"א, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים, מגזע ישישים, בנם של אריות במסתרים, אשר כל פעולותיו טהורות וישרות, ללא רבב של נגיעות אישיות, לא מינויים ושררה, לא כבוד ותהלה, אלא מסירות נפש עילאית לטובתו הרוחנית של הציבור היקר שלנו.

נגד עיניו שם את טובת העם שבשדות, יהודים קשי יום, אלו שאין להם משען ומשעינה, חסרים להם מורים ומנהיגים, דורש ומבקש. והוא בכוחות עילאיים לא טבעיים משמש לכולם אב ומורה, חכם ומנהיג, מדריך הפורש עליהם כנפיו. ראיתיו בימים, בלילות, בערבי שבתות ומועדים, דבר אחד מעסיק אותו, מצבם הרוחני של אחינו בשרינו הציבור הספרדי, בני עדות המזרח הכשרים והטהורים, לבל יתפזרו כצאן ללא רועה.

אשריכם הפעילים, אשרי יולדתכם, כמה נחת רוח הנכם גורמים לאבינו שבשמים, כמה שמחה שמח בכם מרן הרב עובדיה ז"ל במרומים, הוא קורא שם לצדיקים בגן עדן שיגנו בעדכם ובעד בני ביתיכם, כי אתם מחזיקים את הרחוקים והקרובים, הכלים השבורים, זה חסד אמיתי, וכמה גדולה גמילות חסדים יותר מהצדקה, השם יתברך יצילכם מכל רע, ישמרכם אתכם ואת בני ביתכם, ישמע בבתיכם קול ששון וקול שמחה, אזרו חיל, החזיקו עוז, אמצו ברכים כושלות, הפעם הזאת הכפילו את הפעילות, ולא ישארו איש או אשה קטן או גדול שלא יתגייס אל המערכה הקדושה. תבורכו בכפל כפליים.




שאלה - 161480
לכבוד הרב שליט"א, מדוע.... והאם אנחנו צריכים להיכנע לדבריהם?
תשובה
ידידי, חביבי, אהובי ורעי, השם ישמרך. מאוד הצטערתי לקרוא בצאת תענית י"ז בתמוז את דבריך שנכתבו בתמימות, בהם פיקפקת בגדולי ישראל, והרהרת אחריהם ואחרי הוראתם, ואני מחקתי כמה דברים אסורים והם בגדר כפירה. וזאת מפני שלצערינו היום הרחוב משפיע, ודיעות הכפרניות הנשמעות בשווקים אצל התגרנים חודרות אל בתי המדרש. גם חומות בתי המדרש נפרצו בעקבתא דמשיחא.

ידעת כי איני מכירך, אך אוהב אותך אני ככל אדם מישראל, דע ידידי אהובי, אם אכתוב דברי תוכחה, לא אליך הינם מכוונים אלא לכלל ובעיקר לעצמי, כי כולנו צריכים חיזוק בדברי חכמים, כי כבוד התורה וחכמיה ירד בדורינו פלאים, ואין הבריות מבחינים בין עובד אלקים לבין מי שלא עבדו. ועל זה חרבה ירושלים. כמאמרם בתלמוד בבלי [שבת קי"ט, ב] "אמר רבי יצחק לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול, שנאמר [ישעיה כ"ד, ב] וְהָיָה כָעָם כַּכֹּהֵן כַּעֶבֶד כַּאדֹנָיו כַּשִּׁפְחָה כַּגְּבִרְתָּהּ כַּקּוֹנֶה כַּמּוֹכֵר כַּמַּלְוֶה כַּלֹּוֶה כַּנֹּשֶׁה כַּאֲשֶׁר נֹשֶׁא בוֹ. מה כתיב בתריה הִבּוֹק תִּבּוֹק הָאָרֶץ וְהִבּוֹז תִּבּוֹז כִּי יְקֹוָק דִּבֶּר אֶת הַדָּבָר הַזֶּה".

בתוספתא מסכת ראש השנה [פרק א, הלכה י"ח] למה לא סיפר שמותן של צדיקים שלא יהא כל אחד ואחד אומ' הריני בא להקיש את ר' פלוני לאלדד ומידד הריני מקיש את ר' פלוני לנדב ואביהוא וכן הוא אומ' ה' אשר עשה את משה ואת אהרן ואומ' וישלח ה' את ירובעל ואת בדן ואת יפתח ואת שמואל ירובעל זה גדעון בדן זה שמשון יפתח כמשמעו ואומ' משה ואהרן בכהניו וגו' שקל הכתוב שלשה קלי עולם בין שלשה גדולי עולם, ללמדך שבית דינו של ירובעל גדול לפני המקום כבית דינו של משה, ובית דינו של יפתח גדול לפני המקום כבית דינו של שמואל, להודיעך שכל מי שנתמנה פרנס על הצבור אפילו קל שבקלים שקול כאביר שבאבירים. וכן הוא אומר ובאת אל הכהנים הלוים ואל השופט וגו' אין לך אלא שופט שבדורך".
וראה גם ראה מה שכתב בספר החינוך [מצוה תצ"ה] "ובכלל המצוה גם כן לשמוע ולעשות בכל זמן וזמן כמצות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה [ראש השנה כ"ה ע"ב] ואל השופט אשר יהיה בימים ההם, יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר שמצוה עלינו לשמוע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו.
ועובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה בכל אשר יורו מבטל עשה זה. וענשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת".

ועיין מה שכתב הגאון הצדיק בשו"ת חתם סופר [חלק ד אבן העזר ב סימן קב] "ונמצא דברי מהר"י קארו בשתי ספריו מכוונין במקומו ואם אולי הרב בית יוסף לא כיוון לזה, מכל מקום האלקים אנה לידו להמתיק בלשון קולמסו שיהיה אותו הצדיק ניצל מאותו השגיאות כי כן אורחות נותן התורה יתברך שמו עם כל עוסקי תורתו לשמה להכחיד תחת לשון קולמוסם והצלה משגיאותינו ואם יתורצו בדוחק על כל פנים לא תצא תקלה מתחת ידם. וכן כתב בתומים סי' כ"ה.
ואעתיק לך לשון הגאון רבנו יהונתן אייבשיץ ז"ל בספר התומים [סימן כ"ה] "ומי לנו גדול מרבינו מהר"י קארו ז"ל אשר ממש מיום רבה ורב יוסף לא קם כיוסף הזה, סיני ועוקר הרים זקן ויושב בישיבה, ומכל מקום אמר בהקדמתו כי אין בידו להכריע בכח הראיה בין הפוסקים, רק אחרי רבים בבנין ובמנין להטות, וכך יפה לנו, ובגלל כן אף אני אשים לפי מחסום מבלי להאריך בסימן הזה בענין דיעות הפוסקים ז"ל, רק אבא בקצרה מה שנוגע לדינא הנזכר במחבר והגהה".

ואין רצוני להאריך עוד בענין זה, אך דע ידידי, כי אנחנו הספרדים ובני עדות המזרח, הקדוש ברוך הוא ברחמיו המרובים על דורינו זה, נתן לנו את הגאון הגדול מרביץ תורה ברבים זה כ - 65 שנה את חכם שלום כהן שליט"א יחי שמו לעד, ונתן בו חכמה ותבונה, דעת ויראת אלקים. אני העבד למדתי אצלו תורה בילדותי בהיותי בן 6 שנים, בתלמוד תורה, ועד היום אני זוכר כל מילה ואות שהיה אומר ומלמד, נטע בנו יראת השם, קדושה וטהרה, מסר נפשו על הרבצת התורה, ומונה על ידי גדולי הדורות שלפנינו ושלפני פנינו, גודר גדר ועומד בפרץ, לוחם מלחמות השם, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים, זקנים וישישים, חורשי חרשים, אביו הקדוש והטהור מלאך השם צבאות זקן המקובלים אשר בירושלים העיר רבתי עם שרתי במדינות. חכם אפרים כהן ז"ל, אשר שמעו הלך בכל העולם כולו, תלמיד מובהק להגאון רבנו יוסף חיים ז"ל בעל הבן איש חי.
הידעת כמה פעמים חכם שלום סיים את הש"ס? השמעת מפיו אי פעם שיעור תורני? או את דברות קדשו בתורה, בהלכה, באגדה, במוסר, להבות אש מפיו יהלוכו, זיקוקין די נור שפתיו יביעו, וכל העם עונים אחריו מקודש מקודש. אוהב ישראל מאין כמוהו, קנאי לתורה וליראה אין שני לו. אלפים רבים של תלמידים העמיד בכל העולם כולו, כמה זכויות יש לו. גם הידעת את גדולתו של הגאון הגדול ראש ישיבת פונוביז' המעטירה הוא רבנו גרשם אדלשטיין שליט"א יחשל"א? כמה תורה הרביץ בישראל? איזה צלילות דעת, איזו מחשבה ישרה, חכמה מפוארה, מבהיל הרעיון, וחבירו הענק רבנו חיים קנייבסקי שליט"א, בקי בכל התורה כולה, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים. האם חס ושלום כולם חלילה טועים? ורק איזה אברך צעיר שקשקש לך באזניך הוא היודע?

ושים נגד עיניך דברי הגאון החתם סופר כתב בכמה מקומות בספריו וציטטנו דבריו לעיל, כי רוח השם יתברך שורה ונחה בפיהם של גדולי ישראל, וכשבאים לפסוק, להורות, להחליט, להדריך, להוביל, השם יתברך שם בפיהם דבריו לבלתי ישגו ולא יטעו חלילה, כי הם השומרים עלינו, על התורה וקיומה, וחלילה לפקפק ולחשוב אפילו מחשבה כהוא זה שמא תבוא תקלה על ידם, יען חפץ השם בישראל עמו, כי שמו נקרא עלינו. חזור בך ידידי מכל אשר דיברת ומה שיצא מפיך, כי שגגה היא, בטוחני שאם הדברים הללו היו נגד עיניך ותחת ידך לא היית כותב דבריך אלה.
החותם בברכת שים "שלום" טובה וברכה. בן ציון.
מי כתב את זה הרב בן ציון מוצפי ?
 
דברי הרשל''צ ברורים מאד, וחייבים בעת הזאת לחזק את ההשקפה הנכונה וללמד את הדור הצעיר שזה לא רק ענין הלכתי, זה בעיקר ענין השקפתי, לא להתגרות באומות. כמדומני שקראתי פעם שפרעות תרפ''ט הנוראיות קרו עקב התגרות. וגם השנה ראינו איזה מחיר שילמנו במוצאי יום העצמאות בטבח שהיה באלעד, האם כל אלו שעלו להר הבית יכולים לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה ???? איך יהיה להם פנים לבוא בר''ה ויוה''כ??? איזה אלמנה ויתום ימחלו להם???
חייבים להוקיע את ההשקפה העקומה הזאת מבינינו שהציבור שלנו לא יתפתה חלילה ללכת בעקבותם. בזמנו היה '?הבית היהודי?' שמרן אמר עליהם בית של גויים, ורק היום אנו רואים איך רוח הקודש דיברה מתוך גרונו. אבל אז היה קל להבדיל בין הקודש ובין החול, דמי הוא פתי יצביע לאדם גדול עם כיפה כזו קטנה שיש לו חברה חילונית במפלגה??? אמנם היו פתאים כאלו גם בקרב רבנים וכיום כולם מתבישים. אבל אנו שהיינו צמודים לגדולי הדור לא נפלנו בפח הזה.
אבל כיום היצה''ר בא בתחפושת הרבה יותר רצינית, פתאום קמה לה מפלגה חרדלי''ת [ודאי שיותר עדיפה מהקודמת] שיתכן והרבה יתפתו להצביע להם כי הם מדברים ממש כמו חרדים, הם אוהבי תורה ולומדיה, רוצים צביון יהודי במדינה, ולא מוכנים כלל להתפשר על ערכים אלו [ועל זאת ודאי שיש לשמוח]. חבר הכנסת איתמר בן גביר יהודי יקר בעל חסד גדול עם לב יהודי רחב, אך דא עקא שכונותיו רצויות אך מעשיו אינם רצויים.
יש הבדל עצום בין מפלגה שהקימו אותה גדלו''י, וחברי הכנסת הם שלוחיהם, לבין מפלגה שהוקמה ע''י אנשים פרטיים בעלי השקפות והולכים לקבל הסכמה מהרבנים [כדוגמת 'הבית היהודי' בזמנו]. וסופם של אותם רבנים בעלי אותם השקפות שהתבזו שנה שעברה כשקמה הממשלה וחברי הכנסת החצופים האלה לא ספרו אותם.
צריך לזכור שירושלים חרבה ע''י הימין הקיצוני, שמעון גיורא וחבריו הבריונים שלא רצו לשמוע לגדול הדור רבן יוחנן בן זכאי שאמר לתת כניעה, גאוותם לא נתנה להם מנוח, והם אלה [אוהבי עמ''י וביהמ''ק] ששרפו את אסמי המזון והמיתו את יהודי ירושלים ברעב, ובסופו של דבר גם נחרב הבית ונרצחו אלפים מבני עמנו. גם בתקופה שלאחר מכן בר כוכבא עשה את אותה טעות, וגם הוא הביא למותם של אלפי יהודים.

צריך להכניס את זה טוב טוב לאנשים בראש כדי שלא נצטרך לבכות אח''כ עוד הפעם. הפעם יש ליצה''ר רעיון איך להטעות את הציבור שלנו ואסור לנו ליפול בפח. ויה''ר שנזכה ויקויים בנו הולך את חכמים יחכם, אכי''ר
 
כדי לחזק דברי הרב מורשת מרן, בהיותו ידידנו ואהובנו, ולהרחיק לזות שפתיים מן הקודש פנימה: הריני להודיע בשער בת רבים, שדיברתי עם עוזרו הצמוד של הגאון הרב בן ציון מוצפי, והודיעני באופן מוחלט, שכל התשובות אשר נכתבו באתר דורש ציון, הן אך ורק ממורנו ורבנו הגאון הרב בן ציון בכבודו ובעצמו.
שמו לרב מחשב בבית עם חיבור שיכול לקבל את השאלות, מופיע לו פרטי השואל ועונה בעצמו. לא על ידי מלאך, לא על ידי שרף וכו'.
כך שכל התשובות הרי הן מוסמכות ואמתיות, להבדיל מאחרים שמקלידים עבורם תשובות ומפיצים בשער בת רבים...
 
כדי לחזק דברי הרב מורשת מרן, בהיותו ידידנו ואהובנו, ולהרחיק לזות שפתיים מן הקודש פנימה: הריני להודיע בשער בת רבים, שדיברתי עם עוזרו הצמוד של הגאון הרב בן ציון מוצפי, והודיעני באופן מוחלט, שכל התשובות אשר נכתבו באתר דורש ציון, הן אך ורק ממורנו ורבנו הגאון הרב בן ציון בכבודו ובעצמו.
שמו לרב מחשב בבית עם חיבור שיכול לקבל את השאלות, מופיע לו פרטי השואל ועונה בעצמו. לא על ידי מלאך, לא על ידי שרף וכו'.
כך שכל התשובות הרי הן מוסמכות ואמתיות, להבדיל מאחרים שמקלידים עבורם תשובות ומפיצים בשער בת רבים...
ידוע.
וגם שיש מנהלים לאתר, הם רועדים לשנות פסיק בלי רשותו, כפי שנוכחתי בעבר באיזה מקרה.
 
חזור
חלק עליון