• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דין ברכה על טבילה בדין תרומת הדשן

efi

New member
בס"ד

בהיות ועדיין לא ניתן לחפש בילקוט טהרה בקובץ סגור, והספר לא נמצא לידי כעת

רציתי לשאול אם מישהו ראה התייחסות של ילקוט טהרה לדין תרומת הדשן של הרגישה ולא ראתה דם, דפסקינן שחייבת בטבלה, אך הוסיף טהרת הבית שתברך בלי ברכה לחוש ליעבץ ועוד שמרן לא פסק כתרומת הדשן.

האם הרב יצחק התייחס לזה? כי הוקשה לי הבוקר, שלפי הכלל בספריו האחרונים של מרן זצ"ל שכשיש ספק במצווה ומורים לעשותה, אז גם מברך עליה

וגם כאן יש ספק אם נטמאה וחייבת טבילה? פסקינן לחומרא, אם כן גם נברך!

אולי הרב שליט"א נגע בזה?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון