דעת מרן הראש"ל שליט"א לעניין ברכת שהחיינו על ספרים חדשים

איפה כתב שהקונה ספרים יש לו ע''מ לסמוך שהחינו?
אני חושב חזו'ע ברכות. אך איפה זה בילקוי?
לא כתב את זה בילקו"י עצמו, כי עוד לא הוציא מהדורה חדשה.
אבל בהקדמה שהביא דברים שחזר בו (שאתה עצמך הבאת אותה כאן), העתיק את זה (באות טז).
ויש עוד כמה דברים שלא נכתבו עדיין בילקו"י כי עוד לא יצאה מהדורה חדשה, רק שבשיעור השבועי אמר כן, וכתבתי לעיל "סבר" ולא "כתב". (ואמנם יתכן שבילקו"י החדשים הכניס את הדברים באחת ההערות, אך לא חיפשתי כן, ואדרבה, מי שימצא שיעדכן).
 
לא כתב את זה בילקו"י עצמו, כי עוד לא הוציא מהדורה חדשה.
אבל בהקדמה שהביא דברים שחזר בו (שאתה עצמך הבאת אותה כאן), העתיק את זה (באות טז).
ויש עוד כמה דברים שלא נכתבו עדיין בילקו"י כי עוד לא יצאה מהדורה חדשה, רק שבשיעור השבועי אמר כן, וכתבתי לעיל "סבר" ולא "כתב". (ואמנם יתכן שבילקו"י החדשים הכניס את הדברים באחת ההערות, אך לא חיפשתי כן, ואדרבה, מי שימצא שיעדכן).
לא יודע מה כתוב בילקוי ברכות אות ט''ז. אני יכול לעיין אך קודם אציין
לילקוי כיבוד הורים שהקדמה שלו בתאריך יט אייר תשפ'ד
ששם נראה שמצדד שב ואל תעשה עדיף לגבי ברכת שהחיינו על ספרים.
ולא כתב שיש לו ע''מ לסמוך.

וצ''ע
 
הצג קובץ מצורף 27698

אני לא יודע אם "שב ואל תעשה עדיף" סותר את "המברך יש לו ע"מ לסמוך". לכאו' זה היינו הך.
מדוע לא ציין בילקוי כיבוד הורים הנ''ל לחזו''ע?
ותראה את הלשון שם שזה אפילו יותר משב ואל תעשה עדיף אלא א''א לברך כי לא נתקנה ברכת שהחיינו על ספרים
 
 
חזור
חלק עליון