אם אני לא טועה, בקובץ "בית יוסף" יש מדור שמיועד לכך ("מענה יוסף"). אפשר לכתוב תשובות באריכות על השאלות שנשאלו ולשלוח לשם.אם היה אפשר לסכם את הסוגיות שדנו כאן בפורום ולעשות זאת חלק מקונטרס...
אם אני לא טועה, בקובץ "בית יוסף" יש מדור שמיועד לכך ("מענה יוסף"). אפשר לכתוב תשובות באריכות על השאלות שנשאלו ולשלוח לשם.אם היה אפשר לסכם את הסוגיות שדנו כאן בפורום ולעשות זאת חלק מקונטרס...
יש פה כמה ת"ח שבהחלט ראויים לכך ויותר מכך וצריך ליזהר בגחלתן.הנני סבור, שכל מי השקוע 'בפורמים' כאלו והדומים להם, ואינם נמצאים כעת בבית המדרש, שלצערי אף אני כן, בודאי אינם דומים לת''ח שכל זמנם הוא בבית מדרש, ורק להם יאה וראוי לבוא ליישב את תורת מרן שהיא עמוקה מאד ולא בנקל לבוא ולבאר דבריו ולפרסם ברבים.
אם פותח הפורום ביקש הגדרה של ת''ח שבקי ברוב המקומות בהלכההנני סבור, שכל מי השקוע 'בפורמים' כאלו והדומים להם, ואינם נמצאים כעת בבית המדרש, שלצערי אף אני כן, בודאי אינם דומים לת''ח שכל זמנם הוא בבית מדרש, ורק להם יאה וראוי לבוא ליישב את תורת מרן שהיא עמוקה מאד ולא בנקל לבוא ולבאר דבריו ולפרסם ברבים.
כל מילה פנינה, אהבתי, יש כח.אם פותח הפורום ביקש הגדרה של ת''ח שבקי ברוב המקומות בהלכה
אולי ניחא
אך אם לא
יש להבדיל בין שקוע במטרה של זיכוי הרבים או מטרה של סקרנות וכו'
ואם זה בא על חשבון לימודי הכולל או עזרה בבית וכו'
מה שכן אביא ראיה לדבריך
שהרב אלישיב אמר מובא בס' הסוד
שיש בחורי ישיבה שמרבים לדבר בלימוד אך יש לזכור שלדבר בלימוד זה לא ללמוד
ניכר מדברי לא מעט ניקים כאן שהם לא שקועים בפורומים, אלא שקועים בבית המדרש.הנני סבור, שכל מי השקוע 'בפורמים' כאלו והדומים להם, ואינם נמצאים כעת בבית המדרש, שלצערי אף אני כן, בודאי אינם דומים לת''ח שכל זמנם הוא בבית מדרש, ורק להם יאה וראוי לבוא ליישב את תורת מרן שהיא עמוקה מאד ולא בנקל לבוא ולבאר דבריו ולפרסם ברבים.
כמדומני שגם הזכירו אותך במשדר, לא?אגב הרגע שבתי מציונו של מרן זיע"א, וההתרוממות שאני חש אינה נתפסת!
אמן?! אקווה..כמדומני שגם הזכירו אותך במשדר, לא?
ציטוט מדהים.מה שכן אביא ראיה לדבריך
שהרב אלישיב אמר מובא בס' הסוד
שיש בחורי ישיבה שמרבים לדבר בלימוד אך יש לזכור שלדבר בלימוד זה לא ללמוד
קצת צ''ע דהא כתיב ודברת בםמה שכן אביא ראיה לדבריך
שהרב אלישיב אמר מובא בס' הסוד
שיש בחורי ישיבה שמרבים לדבר בלימוד אך יש לזכור שלדבר בלימוד זה לא ללמוד
אי''ה ואני יזכה, אז בלא נדר בשעות הפנאי אשמח לקחת חלק בכל מה שקשור לבירור וליבון דברי מרן מלכא, ופרט בחבורה דהכא שיש בה אפשרות יותר לקנות את תורתו כדברי חז''ל בברכות (סג:) עה''פ הסכת ושמע ישראל, עשו כיתות כיתות ועסקו בתורה שאינה נקנית אלא בחבורהלקראת מיזם חדש שבעז"ה אנו רוצים להוציא לפועל, דרושים תלמידי חכמים לעניית תשובות בכתב על קושיות בתורת מרן ועוד כמה עניינים. מהחברים פה בפורום מוכן לרתום את עצמו לפעולות הבאות:
א. עניית תשובות לשאלות.
ב. הגהת תשובות שנכתבו מבחינה לשונית ומבחינת תוכן.
ג. עריכה לשונית של שאלות.
כמו"כ מי שיכול לרתום אנשים ורבנים אחרים או לקשר אותנו עם רבנים ואנשים כאלה, תבוא עליו ברכת טוב.
מעניין לעניין לעניינא דיומא... מצורף.שיש בחורי ישיבה שמרבים לדבר בלימוד אך יש לזכור שלדבר בלימוד זה לא ללמוד
לענ"ד לא קשה כלל.קצת צ''ע דהא כתיב ודברת בם
ס' הסוד אני של הרב מחבר שאיפות אינו תחת ידי וקשה לי לעבור עליו גם היהציטוט מדהים.
אפשר מקור מדויק לציטוט הנפלא הזה?
אני מתנצל לא הבנתי מילה.ס' הסוד אני של הרב מחבר שאיפות אינו תחת ידי וקשה לי לעבור עליו גם היה
לגבי דברי נתי
הרב אלישיב יגיד שודברת בם זה ללמוד דיבורי תורה ולא לדבר פלפולי סרק וכו'
ואף דיבורים לא של סרק אך יש מעלה לדברים שהם לימוד בעצם ולא מסביב