• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם איבדנו את הרגש לסממן היהודי?! הנער הגיע לקריאת המגילה בלי כיפה!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הבאתי משנה ברורה מפורש,
פאות הפרוצות של ימינו שיש בהם מכשול אדיר של פריצות על זה דיברתי תן לי גדול של היום שאומר שבכל זאת מותר
היום רוב הפאות שיש בעיקר אצל הדור הצעיר זה פשוט פרוץ לחלוטין בתוך עמי אנוכי יושבת ..........
הביאו עוד בשנת תשס''ד לרב חיים קניבסקי פאה של אז והוא אמר שזה נראה ממש כשער טבעי ואסור (זה מוסרט) מי מדבר על שנת תשפ''ד 20 שנה אחרי ,
אתו הדבר הגרי''ש אלישיב בהסרטה הידועה תצא בלא כתובה אתו הדבר הרבה מגדולי ישראל אשכנזים וספרדים כאחד
תפסיקו לנופף רק במשנה ברורה יש עוד הרבה בעיות של תקרובת ע''ז . מראית העין . פריצות . ועוד ועוד
 
מתוך יביע אומר טענה לגפו של ענין ולא תחזור ותכתוב כל פעם השלטי גיבורים וכל האחרונים............ 🤣
''והנה בשלטי הגבורים (שבת כד:) כ', שנ"ל להתיר לנשים נשואות לצאת בפאה נכרית, וכדמוכח ממתני' (שבת סד:), דקתני, יוצאת אשה בכבול ובפאה נכרית לחצר, ולא אמרו: שער באשה ערוה, אלא רק בשער הדבוק לבשרה ממש וכו'. ע"ש. והניף ידו שנית בהגהות עין משפט (נזיר כח:) על מ"ש בגמ' שם. ות"ק אמר לך אפשר בפאה נכרית, וכ' ע"ז, ונ"ל מכאן היתר לשער פאה נכרית שנשים נשואות נותנות בראשן. יהושע בעז עכ"ל. אולם הגאון ר' יששכר בער איילנבורג בשו"ת באר שבע (סי' יח) האריך לדחות דברי השלטי הגבורים הנ"ל בדברים נמרצים, והביא ג"כ דברי הגאון מהר"י קצנלבויגן שכ' ע"ד השה"ג, לא זו הדרך וכו', שהדבר פשוט ביותר דמתני' (שבת סד:) מיירי בפאה נכרית אשר תחת השבכה ועליה רדיד כנהוג, שלא היו הנשים אז רגילות בפאה נכרית זולת הנשים ששער ראשן מועט, ובכדי שלא יתגנו על בעליהן, היו רגילות לתת פאה נכרית בראשן כדי שיתראו כבעלות שער מרובה, וכמו שפרש"י (בערכין ז). והיינו נמי דאמרי' בנזיר (כח:) שאפשר בפאה נכרית וכו'.
ועוד שהרי אפשר לפרש דהיינו בחצר שאין הרבים בוקעים בו, אבל בחצר שרבים בוקעים בו אסור, וכ"ש ברשות הרבים.''
 
גם אם תחזור על טעות אלפי פעם זה לא יהפוך לאמת
השלטי גיבורים מדבר במפורש בחצר
והמשנה ברורה לא מדבר על חצר,
דרך אגב תסתכל מה הגר''ח אומר כאן וצ''ע,
גם היום יש הרבה פאות שעם הארץ יכול להבדיל,
אכן פאה עם לייס ודאי אסורה,
 
השלטי גיבורים מדבר במפורש בחצר
למה אתה מטעה את הציבור????
השילטי גיבורים לא כתב במפורש בכל תשובתו ולא הזכיר את עניין החצר כלל וכלל.

זהו פרשנות שרצו לפרשן בדברי השילטי גיבורים לא מפורש ולא כלום.

ומעניין מאוד שכל גדולי האחרונים שהביאו את השילטי גיבורים להלכה או שחלקו עליו טעו בדברים 'מפורשים' של השיט"ג.. וממש לקרוא לא ידעו..

ואציין במקצת את גדולי האחרונים שהבינו שהשיט"ג מדבר ברה"ר ולא בחצר
והראשון הלה הוא ה"באר שבע" שחלק על השילט"ג ולא עלה על דעתו שהתיר רק בחצר..
ה"לבוש", ה"עטרת זקנים", ה"כנסת הגדולה", ה"אליה רבה", ה"יעב"ץ", ה"מגן גיבורים", ה"חתם סופר", ה"ישועות יעקב", ה"תשובה מאהבה", ה"דברי חיים", ה"ברכי יוסף", רבי שלמה קלוגר, וכל עשרות רבות של שותי"ם שעסקו בזה. וכן מפרשי המג"א הלא הם הפרי מגדים, מחצית השקל, ומשנה ברורה, וכן שו"ע הרב, כולם טעו בהבנת הנקרא מעניין..

או שמא אדון אותך לכף זכות שיש לך גירסה אחרת בשילטי גיבורים וצ"ע.
 
רבותי ידידי היקרים,
הלכתם רחוק מדאי, כל מה שכתבתי הוא בלי להיכנס אם הדבר מותר או אסור, אלא איפה הרגש. בגברים אנחנו לא רגילים לפאות לכן מזדעזעים, אך בנשים הציבור התרגל (כמ"ש אחד מהחברים כאן), ולכן זה עובר בצורה חלקה אצל חלק מהציבור, וזה מה שבסה"כ רציתי לעורר.
דמו בנפשיכם שנגיע חלילה למצב, שישיבות שלימות, מאות אלפי בחורים, ישבו בסדר וילמדו בריתחה דאורייתא, כשבראשם אין כיפה אלא פאה. ברור הוא שלכו"ע הדבר מותר (אם אין חשש ע"ז), אך האם זו צורה של יהודי?!
זהו, זו הנקודה.
נא לא להמשיך בדיון אם פאה מותרת מצד הדין או לא, שלא נאלץ לנעול את הדיון, כמו דיונים אחרים בעניין זה שננעלו.
 
נא לא להמשיך בדיון אם פאה מותרת מצד הדין או לא, שלא נאלץ לנעול את הדיון, כמו דיונים אחרים בעניין זה שננעלו.
תורה היא וללמוד אני צריך
מה הבעיה לדון בענין הפאה נכרית אם מותר או אסור כל שזה גובל כדרכה שלל תורה ובאמת לדון בעניין הזה כמו שצריך מה הבעיה ???
זה לא פוליטיקה וכדו' או ביזוי ת''ח וכדו' אז מה הבעיה בדיוק לא הבנתי ...?.?.?.?.?
אבל בכל אופן נכבד את הבקשה .
ותן לחכם ...............
 
תורה היא וללמוד אני צריך
מה הבעיה לדון בענין הפאה נכרית אם מותר או אסור כל שזה גובל כדרכה שלל תורה ובאמת לדון בעניין הזה כמו שצריך מה הבעיה ???
זה לא פוליטיקה וכדו' או ביזוי ת''ח וכדו' אז מה הבעיה בדיוק לא הבנתי ...?.?.?.?.?
אבל בכל אופן נכבד את הבקשה ותן לחכם ...............
יש בזה מלא דיונים בפורום, תוכל לראות שם.
זה דיון שלצערינו הגיע למצב שאי אפשר לשכנע אחד את השני, וזה רק גורם לשיח רדוד, שאין מקומו בפורום.
 
ספרדי שלומד יביע אומר לא צריך לפתוח משנה ברורה
ה' ישמור!
בוודאי שצריך!
מרן שליט"א חוזר ע"כ בשיעורים והדברים פשוטים.
(היה לי מקום להגיב על שאר הדברים, אבל מהניסיון בפורום יש לקיים "פעמים שאתה מתעלם". אבל זה משפט שלא נוגע לעצם הנושא, לכן הרשיתי לעצמי להגיב עליו).
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון