עשירית האיפה
Active member
היכן היא מפורשת?נכון לשעה זו (9.56 בערב) מעל שמונים אחוז מחברי הפורום אמרו היום תחנון ושלא כהוראת מרן המפורשת ומנהגו עצמו.
היכן היא מפורשת?נכון לשעה זו (9.56 בערב) מעל שמונים אחוז מחברי הפורום אמרו היום תחנון ושלא כהוראת מרן המפורשת ומנהגו עצמו.
שלחתיהיכן היא מפורשת?
את האמת אתה רוצה לשמוע?אז מישהו יכול להסביר לי בבקשה למה 80 אחוז מחברי הפורום (ואני בתוכם) אמרו תחנון כולל מרן הרש"ל שליט"א והישיבות שנשמעות לפסקי מרן זיע"א?!?
הסיפא הכי חשוב!
שלחתי
אז מישהו יכול להסביר לי בבקשה למה 80 אחוז מחברי הפורום (ואני בתוכם) אמרו תחנון כולל מרן הרש"ל שליט"א והישיבות שנשמעות לפסקי מרן זיע"א?!?
באורחות מרן כתוב שמרן עצמו לא אמר אך הורה ביחוה דעת לומר תחנון, אז כנראה שהנושא פחות 'מפורש' ממה שזה נשמעאת האמת אתה רוצה לשמוע?
כולנו פוזלים לעולם הישיבתי, חוץ ממרן שלא זז במילימטר מדעתו דעת תורה הטהורה. זיע"א.
למה ללכת סחור סחור, וכי זו פעם ראשונה שאומרים בשם מרן נגד ספריו וכתביו המפורשים?! [וידוע שהיו כמה ששאלו את מרן וכיוונו אותו לתשובות שרצו לשמוע, ובדברים שאינם מהותיים שתק להם. בשונה ממרן שליט"א שהיה שואל אך ורק כדי להבין מה דעת מרן, כי כל רצונו ומגמתו היתה להתבטל לפסקיו. ואכמ"ל] והתירוץ על הישיבה באשקלון קשה מאוד לעיכול.באורחות מרן כתוב שמרן עצמו לא אמר אך הורה ביחוה דעת לומר תחנון, אז כנראה שהנושא פחות 'מפורש' ממה שזה נשמע
(וגם לא קשור לפזילה ח"ו)
(ואולי בישיבה שם [ישי"ק באשקלון] היה סיבה מיוחדת [תלמידים ממשפחות מסוג מסוים וכד'])
אבל אם מרן הראש"ל שליט"א (שעליו אמרת שהוא שואל רק כדי להבין) אומר תחנון, ובנו הרב דוד אומר שהוא הורה לומר, אז מה אפשר לומר?למה ללכת סחור סחור, וכי זו פעם ראשונה שאומרים בשם מרן נגד ספריו וכתביו המפורשים?! [וידוע שהיו כמה ששאלו את מרן וכיוונו אותו לתשובות שרצו לשמוע, ובדברים שאינם מהותיים שתק להם. בשונה ממרן שליט"א שהיה שואל אך ורק כדי להבין מה דעת מרן, כי כל רצונו ומגמתו היתה להתבטל לפסקיו. ואכמ"ל] והתירוץ על הישיבה באשקלון קשה מאוד לעיכול.
כל כך דוחק להגיד שמרן לא אמר תחנון נגד דעתו האישית, למה מה היה קורה אם היה אומר תחנון?! ואדרבה, עשה מעשה שפחות מקובל בעולם הישיבות, ולא התחנף לאיש, כי כך היא דעתו הברורה. וכך גם נהג חכם בן ציון ועוד מגדולי עולם.
מה שאמרתי לעיל שלכולם העולם הישיבתי מהווה שיקול חוץ ממרן זיע"אאז מה אפשר לומר?
אז העדות שמרן אמר מושפעת מעולם הישיבות?מה שאמרתי לעיל שלכולם העולם הישיבתי מהווה שיקול חוץ ממרן זיע"א
ספריו וכתביו המפורשים מדובר באופן כללי ולא בזה
אין שום גזל ושרי ליה מאריה למי שכתב כןהאם גם מי שמקבל חופש ביום הבחירות ולא חושב שזה חג נכשל בגזל?