עיקר מה שסומכים. הוא עפמש"כ באור זרוע הגדול (חלק ב סימן רעה) בשם מר יעקב גאון (ריש מתיבתא דרומי): דהמאחר מצות מילה כל כך, נראה שמצות מילה בזויה היא עליו. ע"ש. והנה טעם המאחרים בעיקר אצל אברכים משום דחיישי לביטול תורה של שאר האברכים ולכן עושים כן בזמן הפסקת הצהרים. ואין זה סותר לאור זרוע, דדוקא אם מאחר מחמת שנראה שמצות מילה בזויה עליו, לאו שפיר למיעבד הכי. הא אם יש לו טעם נכון והגון לית לן בה. וכן שמעתי ממרן שליט"א, וכמדומני שכ' באחד המקומות שגם מרן אביו זיע"א הסכים לזה. ויש "לצרף" לזה מ"ש בשו"ת מקור חיים למוהר"ר שלמה הכהן מוילנא (סימן ג), דיש ללמד זכות על המאחרים מצות הברית עד לאחר חצות, ומשום דמצות זריזין ומצות ברוב שניהם מדרבנן ושקולים הם, ומה שלמדו בגמרא מא"א ע"ה הוא אסמכתא, שהרי אין למדין מקודם מתן תורה. ע"ש. ואע"פ שלהלכה קיימינן דמצות זריזין עדיפא. מ"מ יש לסמוך ע"ז לכה"פ בתורת צירוף עם טעמא דביטול תורה דרבים.