אויבער חכם
Active member
כפי שכתבתי בדברי, העליה לאוטובוס היא גזילה בידים ולא מניעת רווח.2) כנראה שאינך יודע מה הגדר של גזילה, אך ברצוני לחדש שגזילה זה בידיים ואבידה זה מניעת רווח.
כפי שכתבתי בדברי, העליה לאוטובוס היא גזילה בידים ולא מניעת רווח.2) כנראה שאינך יודע מה הגדר של גזילה, אך ברצוני לחדש שגזילה זה בידיים ואבידה זה מניעת רווח.
בדרך כלל כשאדם כותב משהו במקום ציבורי הוא מתכוין להעביר איתו מסר כלשהוא, לא כתבת את זה כדי לשכנע את עצמך שהרב פורייס שלך צדק... נכון?למאי נפק"מ?
דבריך אלו נראה שאינם נכונים הם וודאי שיש לסמוך עליהם ומה שכתבת כאן הם הוצאת לעז גמורה וכי מפני שהם צריכים פרנסה והעול דוחק עליהם לכן יראת שמיים, וכי אתה נציג של אלוקים חס ושלום (ושלא תחשוב שמישהו אלנו נהג במשפחה, לא ולא כולם אלנו אברכים ראשי כוללים ראשי ישיבות ומורי הוראה לשמחתינו, רק שבאתי להעיר מה זה הזלזול הגורף הזה וכי אתה הגעת לדרגה שהיראה בצד החזק שלך, כל אחד והניסיון שלו!!)שוב ושוב אני חוזר ומדגיש, נהגים בשום אופן אינם בעלי סמכות לעניינים שכאלה!!!
כל נהג אומר מה שבא לו, לי רוח ליבו, ולפי האוירה שמרגיש, ורוב הנהגים כיום אין יראתם בצד החזק שלהם בלשון המעטה...
ואסור לסמוך על הנהגים!!!
וכך בכל דבר ודבר, צריך שהסמכות תהיה מפי הגורמים הרלוונטיים!!!
תרשה לי לחלוק עליךכפי שכתבתי בדברי, העליה לאוטובוס היא גזילה בידים ולא מניעת רווח.
אם אני חייב לתת ואם לא יגרשו אותי מהבית ודאי שאני אתן ואח"כ יגנוב ואם לא אשלם מיסים על גבינה שאני קונה בסופר לא תהיה לי גבינה או לא יהיה לי לחם לכך אני אשלם ואח"כ יגנוב!קופת המדינה לא נועדה לשום שימוש מסויים אלא לשימוש מה שיוחלט על ידי הרוב גם אם זה לא מוצא חן בעיניך, אני מבין את הכאב שבדבר על כך שכספך הולך לעבירות חמורות ואכן ביכלתך לעשות שאלת חכם אם לתת לקופה כזאת או לברוח מהארץ, אבל פשיטא לי שאין לך רשות להשתתף בקופה כאשר אתה יודע שלא בטוח שהשימושים שלה ימצאו חן בעיניך על דעת שתגנו ממנה בעת הצורך... ונחזור למשל, אם מודיעים מראש שהולכים לעבוד בשביעית הגיוני שתאמר, אני לא מעוניין להשתתף בקופה, אבל האם מותר לך לתת על מנת לגנוב? אתמהה,
המוציא מחבירו עליו הראיה!!אם הוא שאל מסתמא יש לו נפקותא מכך.
[למאי נפ"מ לך לדעת מה הנפ"מ שלו לדעת. פשוט תכתוב מי זה].
אני מרשה גם מרשה, רק אשמח אם תואיל לבאר את דעתך שעד כה לא הותרה לפרסום...תרשה לי לחלוק עליך
ברוך הנמצא תודה רבה!!קודם כל הרב @הרב פורייס צדק!! ברוך הבא בשם השם
לא נתבאר בדבריך כל היתר! כפי שכתבתי אתה כל הזמן מסביר את הבעיתיות שיש בלהשחיל כסף לקופת המדינה (שאגב גם בזה יש לי מה לומר להתיר...), אבל אינני מכיר כל מקור שמתיר לתת על מנת לגנוב! אם יכריחו אותך לתת לועד הבית תעשה שאלת חכם אם מותר לך או מוטל עליך ליתן אבל אין לך כל זכות לעשות דין לעצמך ולגנוב מהקופה הציבורית כסף!אם אני חייב לתת ואם לא יגרשו אותי מהבית ודאי שאני אתן ואח"כ יגנוב ואם לא אשלם מיסים על גבינה שאני קונה בסופר לא תהיה לי גבינה או לא יהיה לי לחם לכך אני אשלם ואח"כ יגנוב!
אולי במקום סברות סרק תביא לנו פסקים של גדולי ומאורי הדור להתיר כדבר הזה, הלא זו שאלה שנוגעת לכל צעד של כל אזרח במדינתנו והיה מן המצופה שכל גדולי הדור יפרסמו את ההיתר הזה, דבר שלמיטב ידיעתי כמעט ואינו קיים חוץ מפלגים קיצוניים מאוד שאינם קונצנזוס.האם מותר לגנוב כסף מהמדינה?
שהרי לא תגנוב זה ממון שאני הלכתי ולקחתי בעצמי וזה גזלן שמגיע באמצע היום ולוקח כמבואר בדף נז בב"ק וגנב זה שבא בלילה ולוקח דבר אבל כאן לא לקחתי דבר. אגב כל זה בנושא של הגויים, אבל בנושא של הבבעלות היהודית לגבי המדינה אני רואה שאין על זה ויכוח וזה מוסכם.אני מרשה גם מרשה, רק אשמח אם תואיל לבאר את דעתך שעד כה לא הותרה לפרסום...
אגב זה לא חידוש שלי אלא ראיתי אותו לפני מספר שנים בחוברת שהובאה לעיל ורשמתי את הדברים מזכרוני הקלוש.
אתה מערבב דברים בלי קשר כך שקשה לי להגיב לך בצורה מסודרת, אשתדל בכל זאת:שהרי לא תגנוב זה ממון שאני הלכתי ולקחתי בעצמי וזה גזלן שמגיע באמצע היום ולוקח כמבואר בדף נז בב"ק וגנב זה שבא בלילה ולוקח דבר אבל כאן לא לקחתי דבר. אגב כל זה בנושא של הגויים, אבל בנושא של הבבעלות היהודית לגבי המדינה אני רואה שאין על זה ויכוח וזה מוסכם.
אעשה מעט סדר בדברים: אנו דנים על שלושה היבטים שונים של גזילה בנסיעה באוטובוס ללא תיקוף כנדרש, א. ממשרד התחבורה לשם הולכים דמי התיקוף. ב. מבעלי החברה המפעילה הגויים. ג. מבעלי החברה המפעילה היהודים.א: אפשר שצודק אתה, אך תן לי זמן לעיין בדין זה ויכול להיות שטעיתי בסברתי, אחזיר לך תשובה על כך מחר מחמת שהשעה מאוחרת היא ואין לי זמן וכוחות לעיין עכשיו
ב: זה הנקודה שלא הבנת אותי הסברתי שהחברה (מטרופולין) חצי בבעלות שלגויים וחצי בבעלות יהודית, אז לגבי הגויים אמרתי שמחר אחזיר לך תשובה אבל ג"כ לגבי היהודים התיקוף לא הולך אליהם ולכך אין צריך לשלם כמו שביארתי לעיל ונראה שאין חולקים על זה מחמת שכמעת ולא התייחסו לדין זה, וא"כ אדרבה כתוב את דעתך ואשמענה.
ג: לא ראיתי שהשגת עלי וא"כ אין לי זמן לעיין שוב ודפדף למעלה אם תוכל לסכם לי את דעתך שוב אשמח ביותר. כל טוב
בהנחה שלדבריך נכונים מאי הנפק''מ ? הטענה שלי היא על הכסף הנלקח מהאזרח הקטן בעל כורחוכפי שכבר כתב אחד המגיבים, הכסף שמשלמים להטענת הרב קו לא הולך לחברות התחבורה אלא למשרד התחבורה, הלא הוא הגוף האמון מטעם המדינה על ניהול מערך התח"ץ.
דבריך תמוהים בתכליתהחשבון שלך צודק אבל אינני רואה בזה כל בעיה מאחר וגם כך משרד התחבורה לא מרוויח עלינו אלא רק משלם... לדוגמא התקציב לתחבורה ציבורית בשנת 2024 עומד על כ-10,500,000,000 ש"ח כך שהגיוני שקופה זו שהיא בסך הכל הקופה המשותפת שלנו תרוויח כמה שקלים...
אתה נוגע בנקודה כבדה - ודאי ששום גדול דור לא יפרסם שמותר לגנוב מהמדינה תבין מעצמך למה ?אולי במקום סברות סרק תביא לנו פסקים של גדולי ומאורי הדור להתיר כדבר הזה, הלא זו שאלה שנוגעת לכל צעד של כל אזרח במדינתנו והיה מן המצופה שכל גדולי הדור יפרסמו את ההיתר הזה, דבר שלמיטב ידיעתי כמעט ואינו קיים חוץ מפלגים קיצוניים מאוד שאינם קונצנזוס.
הכסף לא נלקח מהאזרח בעל כרחו אלא מרצונו, מי שלא מעוניין לא חייב להטעין רב קו, או במילים אחרות, תחשוב שתעריף הנסיעה הוא כתה אחוזים יותר מהנקוב בתעריף שהתרגלת אליו, ואם תתלונן שעל ידי זה משרד התחבורה יהפוך עשיר על חשבון האזרח הקטן, הבאתי לך כמה נתונים שיעזרו לך להבין שאתה המרוויח הגדול מהקופה הזאת...בהנחה שלדבריך נכונים מאי הנפק''מ ? הטענה שלי היא על הכסף הנלקח מהאזרח הקטן בעל כורחו
ושמא כוונתך מצד ריבית ששם אכן יש נפק''מ
דבריך תמוהים בתכלית
מה הקשר בין התקציב הגדול לבין רמיסת האזרח הקטן
הכסף לא נלקח מהאזרח בעל כרחו אלא מרצונו, מי שלא מעוניין לא חייב להטעין רב קו, או במילים אחרות, תחשוב שתעריף הנסיעה הוא כתה אחוזים יותר מהנקוב בתעריף שהתרגלת אליו, ואם תתלונן שעל ידי זה משרד התחבורה יהפוך עשיר על חשבון האזרח הקטן, הבאתי לך כמה נתונים שיעזרו לך להבין שאתה המרוויח הגדול מהקופה הזאת...בהנחה שלדבריך נכונים מאי הנפק''מ ? הטענה שלי היא על הכסף הנלקח מהאזרח הקטן בעל כורחו
ושמא כוונתך מצד ריבית ששם אכן יש נפק''מ
דבריך תמוהים בתכלית
מה הקשר בין התקציב הגדול לבין רמיסת האזרח הקטן
גם אם אינני מצפה לראות קול קורא בשם גדולי הדור בעניין... הייתי מצפה שאם כדבריך תרווח השמועה בבתי המדרשות עם עשרות שמות של גדולי הפוסקים המצדדים להקל, אינני מכיר את המושג "גדולי הדור לא סגורים", אותם גדולים שמכריעים בשאלות הקשות ביותר יכולים לחתוך דבר גם בסוגיא זו, אין דבר שאין ביכולת הפוסקים להכריע.אתה נוגע בנקודה כבדה - ודאי ששום גדול דור לא יפרסם שמותר לגנוב מהמדינה תבין מעצמך למה ?
הנ''ל שגדולי הדור בעצמם לא סגורים בסוגיה מורכבת זו.
המקורבים והיודעים היאך הדברים מתנהלים שם (ידועים דברי הרב יעקב יוסף או תשאל את הרב בנזרי) היאך אלפי חוקים הינם לאוכלוסיה מסויימת בדווקא ... והדברים ארוכים
כמו רבים, גם כבודו מערב פוליטיקה בהלכה ולדעתי טעות חמורה היא, אכתוב את הנראה לעניות דעתי בנושא סבוך זה ונראה לי שזה בערך מה שאומר השכל הישר.מה עוד בזמנינו שבית המשפט התחתון פוסל חוקים כפשוטו .. ע''פ שיקול דעתו בלבד - זה הדבר לדעת כו''ע מעשה בריונות כפשוטו ואינו בכלל דינא דמלכותא דינא ללא שום ספק וכל כסף שנלקח באופן שכזה הריהו גזל גמור ללא שום עוררין