• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם יש בעיה במילות השיר "ויהיה לי עוד יותר טוב"

כמדומה ששמעתי מחכם אברהם יונה לפני כמה עשורים שלא להגיד לא מרגיש טוב, אלא מרגיש לא טוב,
בוקר טוב ומבורך!
דייקא אא"נ שאומר 'מרגיש' לשון עכשיו או עתיד, אבל 'הרגיש' על לשון עבר גם זה נלע"ד יודה הגר"א יונה, וד"ל כי אין לי עסק בדקדוק.
 
מישהו יודע היכן גר החכם?
כשאתה יורד מכיכר השבת לכיוון יחזקאל והגעת לצומת צד ימין הרב בן טוב וצד שמאל סדיגורה, תמשיך עוד ישר בניין ג' מצד ימין (היכן שגר נז"י איתן רבני) מיד אח"כ ישנו כניסה לחניה של הבנינים, הבנין הראשון מיד בכניסה לחניה ועודך מסתובב בסיבוב משמאל קומה ג', נ.ב. הוא מחותן עם ר' חזקיה לוי מראשוני תלמידי הגר"ע בא"י בשאול צדקה ואכמ"ל
 
כמדומה ששמעתי מחכם אברהם יונה לפני כמה עשורים שלא להגיד לא מרגיש טוב, אלא מרגיש לא טוב, כי רק מת לא מרגיש
וכן מעורר הרב בן ציון מוצפי שליט"א. [ראה כאן וכאן].
וכן הובא מר' שריה דבליצקי (כאן).
לא הבנתי מה הבעיה בלומר לא מרגיש טוב ואיפה יש כאן פתיחת פה לרעה
שו"ת יביע אומר תוכן העניינים חלק י' - אורח חיים
והילד לא מרגיש טוב,
חשוקי חמד נדרים דף סה עמוד א
אביה דורש ממנה לומר לבחור שהוא לא מרגיש טוב ולכן נמצא אצל אמו.
שו"ת מאמר מרדכי כרך ד הלכות שבת סימן מד
והוסיף הבא"ח (שם): ואם אדם לא מרגיש טוב או מכל סיבה אחרת אינו יכול לקיים סעודה רביעית "עכ"ז יסדר שולחנו במזונות ופירות ויאכלו בני ביתו, והוא גם כן יטעם עמהן מן השולחן כפי יכולתו".
 
תפסיק לבלבל את המוח
אתה מחפש בכח לתפוס....
ותתחיל ללמוד קצת

לעצם הענין
מי שעושה שיטת העתק הדבק ומוציא כל יום יומיים ספר - הוא לא תלמיד חכם, וספק עם הארץ!!
אין כאן שום זלזול בשום ת"ח, וכ"ש לא בחכמי ישראל ח"ו!
אדרבה זאת השקפה ברורה שצריך להחדיר אותה הרבה, לצערנו ישנם רבים וגם טובים שלא מודעים לתופעה כאובה זו... ואף מצוטטים מספרים אלו, ואם היו יודעים מיהו מחברם, היו מזדעזעים
יש אמת בדברים, עיני ראו ולא זר, אחד כזה שאני לא יתאר לכם איך נראה ומה חיבר שלא תזהו, והוא בעל שם נכבד ופה גדול, אבל הוא בעצמו בלי בושה אומר לי בוא תראה בטלפון שלי איזה שיר יפה בערבית, ולפליאתי זה מהיוטיוב הפרוץ עם הפרסומות וכו' ועוד כמה דברים מוזרים שראיתי אצלו ואכמ''ל
 
יש הרבה ספרים שאחכ מגלים בהם טעויות רבות והכל בגלל הליקוטים ולא שמו לב מהיכן ליקטו
יש בזה משהו.
לפעמים רואים העתקות מצחיקות הכוללות אפילו טעויות סופר וכיוצ"ב.
פעם ראיתי אצל אחד המחברים שהעתיק איזה קטע מאיזה ספר, ובתוך הדברים העתיק מה שכתב המחבר הראשון: "ועיין מה שכתבתי בספרי פלוני אלמוני", כאילו המעתיק חיבר ספר זה...
 
יש לי שאלה שמציקה לי הרבה שנים, אחינו האשכזנים תמיד מצטטים מילה במילה באידיש שאמר הבעש"ט, החתם סופר והחוזה מלובלין ועוד, וסביר להניח שאם משה רבינו היה מדבר אידיש הם היו גם מצטטים ממנו
ואני שואל אם הם מצטטים באידיש זה אומר שבדיוק ככה אמר אותו הרב לפני כמה מאות שנה?! זה נראה קצת מוזר בעיני, היות וכמו במכתב כאן [שבכלל הכותב ספרדי] הוא נשען שכך אמר החפץ חיים באידיש, ואולי אמר קצת אחרת ונפל כל הבנין?
 
יש לי שאלה שמציקה לי הרבה שנים, אחינו האשכזנים תמיד מצטטים מילה במילה באידיש שאמר הבעש"ט, החתם סופר והחוזה מלובלין ועוד, וסביר להניח שאם משה רבינו היה מדבר אידיש הם היו גם מצטטים ממנו
ואני שואל אם הם מצטטים באידיש זה אומר שבדיוק ככה אמר אותו הרב לפני כמה מאות שנה?! זה נראה קצת מוזר בעיני, היות וכמו במכתב כאן [שבכלל הכותב ספרדי] הוא נשען שכך אמר החפץ חיים באידיש, ואולי אמר קצת אחרת ונפל כל הבנין?
יכול להיות שהנוסח שונה
אבל העיקרון הוא אותו עיקרון
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון