א.א Well-known member יום חמישי בשעה 14:29 #1 מי ששתה יין ולא כיון לפטור ולא היו לפניו משקים האם צריך לברך שוב [ביין כתוב הפוסקים בסימן קעד דדוקא שכיון לפטור או היו לפניו ואילו מי שברך בורא פרי העץ על תפוח פטר גם מה שלא כיון ולא היה לפניו מה החילוק או שבאמת אין חילוק בין הדברים
מי ששתה יין ולא כיון לפטור ולא היו לפניו משקים האם צריך לברך שוב [ביין כתוב הפוסקים בסימן קעד דדוקא שכיון לפטור או היו לפניו ואילו מי שברך בורא פרי העץ על תפוח פטר גם מה שלא כיון ולא היה לפניו מה החילוק או שבאמת אין חילוק בין הדברים
אור יעקב Well-known member יום חמישי בשעה 16:31 #2 א.א אמר: או שבאמת אין חילוק בין הדברים לחץ כדי להרחיב... לא שמעתי מעולם שיש חילוק. הדבר היחידי הוא שאם לא כיוונת אז אם הדבר השני יותר חביב או חשוב אתה מברך עליו ואם לא לא.
א.א אמר: או שבאמת אין חילוק בין הדברים לחץ כדי להרחיב... לא שמעתי מעולם שיש חילוק. הדבר היחידי הוא שאם לא כיוונת אז אם הדבר השני יותר חביב או חשוב אתה מברך עליו ואם לא לא.