יאיר יחזקאל
Active member
בחזו"ע ברכות כותב מרן זצ"ל שאם יש לו פרי שברכתו בספק (ומברכים עליו פה"א מספק) ופרי שברכתו פה"ע, יברך על הפרי שברכתו בפה"ע ויכוון שלא לפטור את הפרי השני ע"מ שיוכל לברך עליו אח"כ בפה"א.
ועלתה בינינו השאלה, הרי ישנה אפשרות נוספת והיא להקדים את הפרי הספקי ולברך עליו בפה"א (כמו שאכן העלה הגאון ר' דוד בהל"ב), האם בדווקא העלה מרן זצ"ל רק את האפשרות להקדים את פרי העץ כי ברכתו ודאית (למרות שלא מצאתי מקור לדין זה) או שמא לא דווקא קאמר.
ועלתה בינינו השאלה, הרי ישנה אפשרות נוספת והיא להקדים את הפרי הספקי ולברך עליו בפה"א (כמו שאכן העלה הגאון ר' דוד בהל"ב), האם בדווקא העלה מרן זצ"ל רק את האפשרות להקדים את פרי העץ כי ברכתו ודאית (למרות שלא מצאתי מקור לדין זה) או שמא לא דווקא קאמר.


