• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם מותר לעלות למירון השנה - הלכתית?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
נערך לאחרונה:
לענ"ד זה וודאי שמצד חוקי הטבע זה סכנה ללא עוררין.
אלא שאנו התרגלנו לניסים!!!!!
נפלו עלינו מאות טילים ואף אחד כמעט לא נפגע.
השאלה האם מותר לכתחילה להיכנס למקום סכנה כי אם כולם היו עולים זה היה סכנה גדולה. אלא שכרגע במצב הנוכחי אם יעלו כמה אלפים בודדים זה רק סכנה קטנה וב"ה אנחנו מלומדים בניסים.
אבל כבר עוררו גדולי הראשי ישיבות שיש כאן בשנים האחרונות כמו גזירת עליון למנוע את העליה הגדולה. היו שאמרו כיון שעולין לשם מצות השוקו ו"המצב" ולא לש"ש.
והיו שאמרו [כפי שכבר הזהיר מרן זצ"ל] שזה בגלל הערבוביה הבעייתית שיש בכמה מקומות שם.
וכמובן הרבה אומרים מצד ביטול תורה באמצע זמן לבטל 6 שעות נסיעה לכל צד וזה הורס את הזמן בישיבות ובכוללים. וכידוע ר"ש היה גברא קפדנא.
 
מישהו אולי יודע מדוע מרן שליט"א בעצמו לא ענה לו, ולא כתב בזה באמת תשובה בגדרים ההלכתים של מקום סכנה וכו' כדברי השואל?
כי לאחר זמן מרן שליט"א הוציא את המכתב הזה
 

קבצים מצורפים

  • image (1).png
    image (1).png
    994.1 KB · צפיות: 17
שמעתי כעת מאחד מרבני ההוד של ירושלים שאמר:
שלמה יש מניעות לרשב"י כי רשב"י כלל לא נמצא במירון אלא נמצא במקום (או במקומות אחרים).


כגון רפיח עזה לבנון וכדו' ..
 
שמעתי כעת מאחד מרבני ההוד של ירושלים שאמר:
שלמה יש מניעות לרשב"י כי רשב"י כלל לא נמצא במירון אלא נמצא במקום (או במקומות אחרים).


כגון רפיח עזה לבנון וכדו' ..
איני יודע מיהו אותו רב, ומסתמא אמר את זאת בדרך 'שיחה נאה'.

מחכמי האמת ידוע כבר שנים רבות על המלחמה ועל הקשר של ר"ש למלחמה, וסוד ה' ליראיו.
וכן, זה בהחלט קשור למירון (וגם למניעות ולמסירות נפש שיצטרכו עולים למירון). וכידוע לי"ח הקשר הייחודי של ר' שמעון למירון.

ר"ש אכן ממקום שבתו במירון מחרף את נפשו להציל את חיילנו מן הדין.
 
שמעתי כעת מאחד מרבני ההוד של ירושלים שאמר:
שלמה יש מניעות לרשב"י כי רשב"י כלל לא נמצא במיון אלא נמצא במקום (או במקומות אחרים).


כגון רפיח עזה לבנון וכדו' ..
בספר של הרב גמליאל הביא סיפור ע"ז מהרב מרדכי אליהו (במכתבו של הרב שמואל אליהו).
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון