הגבהת הידיים בברכת כהנים

קורסיה

Well-known member
במור וקציעה סימן קכח כתב על הגבהת ידי הכהנים -
והיינו כנגד כתפותיהן לכל הפחות, דלמטה משעור זה תו לא חשיבא הגבהה לגמרי
ופסק כמותו בפסקי תשובות אות לח -
ויש לזכור כי לכל הדיעות חייבים כפות הידים להיות לכל הפחות בגובה הכתפיים, ואם הם למטה מהכתפיים לא יצא הכהן ידי חובת נשיאת כפיים וברכתו לבטלה.

ולא מצאתי על איזה פוסקים קאמר לכל הדיעות, בשום פוסק מלבד המו"ק לא מצאתי שאם הוריד מעט מתחת לכתפיים הוי ברכה לבטלה.

יתירה מזו מובא בפוסקים (משנ"ב ס"ק נב וכה"ח ס"ק עח) שזקן שידיו רותתות שאינו יכול להגביה את ידיו לא יברך.
משמע שאינו מגביה ממש, אבל מגביה רק מעט מתחת לכתפיים שפיר דמי

האם יש עוד פוסקים שדברו בזה?
 
יש לו הסכמה של מרן שליט"א שהוא צודק
כך ראיתי באחד העלונים שהביא שם את כל הנושא והביא שם עוד הרבה הסכמות
שמעתי כהן אחד אומר שאם המחבר היה כהן בעצמו והיה מבין איזה קשה זה להרים את הידיים כמו שהוא כותב לא היה כותב כן
השאלה אם כל הכהנים חושבים כך
יש כאן כהנים? אולי @יצחק כהן הי"ו
 
שמעתי כהן אחד אומר שאם המחבר היה כהן בעצמו והיה מבין איזה קשה זה להרים את הידיים כמו שהוא כותב לא היה כותב כן
השאלה אם כל הכהנים חושבים כך
יש כאן כהנים? אולי @יצחק כהן הי"ו
כן גם הרבה כהנים גם אמרו לי את זה
 
דיברתי על זה בעבר עם מרן הראש"ל, ולא הסכים לזה שזה ממש מעכב עד כדי ברכה לבטלה.
מצורף מכתבו של מרן לכותב המאמר הנזכר. וכן דף עם איורים לבאר את שיטות הפוסקים.
 

קבצים מצורפים

  • נשיאת כפים להדפסה 012 (1).pdf
    1 MB · צפיות: 20
  • הרב הראשי הרב יצחק יוסף (1).pdf
    744.8 KB · צפיות: 24
דיברתי על זה בעבר עם מרן הראש"ל, ולא הסכים לזה שזה ממש מעכב עד כדי ברכה לבטלה.
מצורף מכתבו של מרן לכותב המאמר הנזכר. וכן דף עם איורים לבאר את שיטות הפוסקים.
תודה הארת עיני עד עכשיו הייתי בטוח שמסכים איתו לגמרי
 
דיברתי על זה בעבר עם מרן הראש"ל, ולא הסכים לזה שזה ממש מעכב עד כדי ברכה לבטלה.
מצורף מכתבו של מרן לכותב המאמר הנזכר. וכן דף עם איורים לבאר את שיטות הפוסקים.
חזק וברוך
לכאו' בשום מקור שהביא להוכיח שצריך שכל הזרוע תהיה בגופה הכתפיים לא כתוב כן במפורש והכל רק דיוקים ודקדוקים, ומנהג רוב ככל כהני העולם להגביה רק את הכפיים שעל זה הוא כותב בדוגמא ז-ח שפסול לדעת רוב הפוסקים ואיך יתכן לומר כן?
1717167751407.png
 
שמעתי כהן אחד אומר שאם המחבר היה כהן בעצמו והיה מבין איזה קשה זה להרים את הידיים כמו שהוא כותב לא היה כותב כן
השאלה אם כל הכהנים חושבים כך
יש כאן כהנים?
הש"צ היחידי שאיני מקפיד עליו שמאריך בברכת כהנים זה מורי ורבי.
קשה מאוד עם הש"צ שמנגנים את הברכת כהנים...
 
נערך לאחרונה:
1. להגביה את כל הזרוע כנגד הכתף לא כל כך שייך, כי אז הידים יוצאים מהטלית [מנסיון]
2. שמעתי שחכם שלום זצוק'ל היה נושא כפיו באופן שהידים מול האוזנים ולא מול הרצפה.
 
שמעתי כהן אחד אומר שאם המחבר היה כהן בעצמו והיה מבין איזה קשה זה להרים את הידיים כמו שהוא כותב לא היה כותב כן
השאלה אם כל הכהנים חושבים כך
יש כאן כהנים? אולי @יצחק כהן הי"ו

ברור שאנו מגביהים מעל הכתף
אבל לפעמים יש חזנים כמו חבושה או נהרי וכדו' שהם מאריכים יותר על קנה המידה.
ופשוט אין כח אז מורידים את הידים מתחת לכתף מתי שהחזן מנגן.
זכורני לפני שנים בישיבה קטנה שהיה פרשת זכור. (ערב פורים, וכידוע עושים קצת שמחה) אז החזן פשוט לא הפסיק לנגן ועשה כמו יום כיפור והורדנו את הידים ואז היה פולמוס שלם מאוד בהנהגת הישיבה.

בקיצור מחכים כבר לבנין בית המקדש!

כס"ט בברכת כהנים באהבה:
 
נערך לאחרונה:
מצורף מה שדיבר על הג"ר בנימין חותה שליט"א ביום העצמאות האחרון (תשפ"ד)
מדבר בחריפות ע"ז
ואף פוסק שאם הש"ץ רואה שהכהנים מגביהים שלא כדין, ומרמז לציבור ולא מבינים, מותר לו אפילו לדבר באמצע חזרת הש"ץ ולומר להם להרים את הידיים, ואם לא מקשיבים לו, מותר לו אפילו לדלג על ברכת כהנים!!!
 
חזור
חלק עליון