• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הגדלת החברים בפורום 'מורשת מרן' - כמות מול איכות!

כמות או איכות - הצביעו!


  • סה"כ בוחרים
    48
זה לא נכון עובדתית במאור התורה . באר התלמוד יסודות .רכסים .ועוד ועוד לא מחייבים את כל מה שכתבת דבדוק טוב לפני שאתה כותב אולי הרבנים ממליצים וכדו' איך אין זה חובה הפוך בבאר התלמוד (שעבדך הנאמן למד שם) לא חיבו לעשות חדר יחוד ורה''י עשה שבועה חמורה ופראק ח.ח.ח. מה זה קשור למשתכנז וגם הרבה מהבחורים לא שמים פראק בחתונה וק''ו שלא מחייבים אז לפני שכבודו כותב תבדוק טוב טוב

ובכסר''ח מי שלא היה בתפילה קונסים אתו במאה שקל........ מה זה קשור למשתכנזים ??.?

מי שהיה ראש המבטלים את שיטת הלימוד בפורת יוסף זה מרן רשכב''ג זצוק'ל יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת וגם פורת יוסף לא לומדים כך היום אולי בבאר יהודה לומדים כך אני לא יודע ?...?.
בקיצור........
הרב זצ''ל ביטל את צורת הלימוד האיטי ולא מהר וכמדומני שאמר שבישיבת חברון היו גומרים ויודעים סדרים ובפורת יוסף לומדים לאט
וגם התמרמר על אחד הרמי''ם שהיה מנמנם כיון שהיה דיין בלילה כמדומני כך מונח בזכרוני [אולי הרי''ש ז''ל]
עכ''פ לא רצה שיעברו לשיטת האשכנזים בפלפול אלא שילמדו יותר מהר כך שזה לא מענינו.
 
אולייייי היום זה השתנה אני מדבר אתך לפני עשור ומעלה
אני כבר כתבתי לך לעייל שזה לפני 20 שנה אתה מדבר ויש לי כמה וכמה חברים וגם גיסי התחתנן לפני אחד עשרה שנים בדיוק (למד בבאר התלמוד) ולא עשה חדר יחוד ועשה שבועה והוא והרבה מחבריו חסידים גדולים של מרן יותר מבוגרי ובחורי כסר''ח שנופפתה עליהם שהם מהישיבות הספרדים הבודדים
אז תקבל את האמת ממי שאמרו ותפסיק כבר עם הסטיגמות הישנות הללו היום רוב הבחורים הספרדים שלומדים בכל ישיבות אשר יהיו הולכים לארו של מרן בניגוד לרצון רבניהם בישיבה שלהם ולמפרסמות אין צריך ראיה
 
אני כבר כתבתי לך לעייל שזה לפני 20 שנה אתה מדבר ויש לי כמה וכמה חברים וגם גיסי התחתנן לפני אחד עשרה שנים בדיוק (למד בבאר התלמוד) ולא עשה חדר יחוד ועשה שבועה והוא והרבה מחבריו חסידים גדולים של מרן יותר מבוגרי ובחורי כסר''ח שנופפתה עליהם שהם מהישיבות הספרדים הבודדים
אז תקבל את האמת ממי שאמרו ותפסיק כבר עם הסטיגמות הישנות הללו היום רוב הבחורים הספרדים שלומדים בכל ישיבות אשר יהיו הולכים לארו של מרן בניגוד לרצון רבניהם בישיבה שלהם ולמפרסמות אין צריך ראיה
נא לא להוציא לעז עלי לא שבחתי את כסר"ח רק אמרתי שהם נשארו ספרדים וגם זה לא כי הם ספרדים בדרך שלהם ( תונס ג'רבא)
אל תדאג זה בדיקה יסודית
וגם לאו דוקא משכזנים בדברים האלה אלא משכנזים בדרך הלימוד או במנהגים (כובע בתפילה לעמוד בישתבח ועוד')
או שפשוט הרבנים מזלזלים במרן זיע"א ובמרן שליט"א חופשי כאלו הם סתם רבנים רחמנא ליצלן
( ובן דודי הגיד לי שבישיעור משנ"ב שראש הישיבה שלו מוסר איונו מזכיר את פסקי מרן כלל וכלל רק אולר"צ בן איש חי ותו לא
ויותר מזה פעם אחת ששיגעו אותו הבחורים שמרן זיע"א אומר כך וכך אמר מה יש לכם מהרב עובדיה הוא נפטר לפני עשר שנים תעזבו אותו ואותה נקראת ישיבה "ספרדית" ומפני כבודה לא אגיד את שמה)

בקיצור אין היום ישיבה ספרדית נקודה
ושוב מזכיר את זה שלאו דוקא בענייני חתונה אלא בשאר דברים משתכנזים
 
נא לא להוציא לעז עלי לא שבחתי את כסר"ח רק אמרתי שהם נשארו ספרדים וגם זה לא כי הם ספרדים בדרך שלהם ( תונס ג'רבא)

ושוב מזכיר את זה שלאו דוקא בענייני חתונה אלא בשאר דברים משתכנזים
מרן שליטא אומר לאחרונה הרבה את הביטוי "צריך ללמוד מהאשכנזים"
 
מחילה רבותי הדיון עבר למקום אחר שאינו קשור ואינו נכון כלל לענייננו, ובזה דוקא הדעת נוטה להיפך ממה שכתבתי בתחילה, ואבאר
גם אני פעם התמרמרתי מאוד על "ההשתכנזות" הזו, בדרך הלימוד ובאורחות חיים המחקות את אחינו, והטענה עודנה במקומה עומדת, ואפילו הכי היום אנחנו נשלח בחורים דוקא לישיבות שהזכרתם כמו מאור התורה (!) משכנות (!) בית שמעיה, יסודות, וכמובן באר התלמוד וכדו', הכל לפי מה שמתאים לבחור
והסיבה היא שלמרות שדעתנו ככל מה שכתבתי למעלה על הרב סאלים, זהו רק לענין המנהיגות, אבל לעצם הישיבה התוצאות והמציאות של הישיבות הנ"ל, זו הדרך שהכי מצליחה לתת לבחורים חשק וגישמאק בלימוד, וברגע שזה המציאות אין לנו שום רוח שבעולם שתשנה את הדרך הזו, ולשם נשלח את הבחורים למרות כל חילוקי הדיעות, ואפילו אם אני ידע שיכריחו את הבחור לעשות שם חדר יחוד!
והסיבה לכך היא פשוטה, שעדיף לי בחור שישאר עם הראש בלימוד וממילא ירא"ש וגם חדר יחוד, מאשר שיהיה בישיבה שהסגנון לימוד ישעמם אותו והוא יחפש איפה לטייל באמצע הסדרים, ובסוף גם ח"ו הוא יעשה חדר יחוד פיראטי ח"ו... והעיקר שהוא למד בישיבה ספרדית
ושיהיה ברור: זה שיש לראש הישיבה ישיבה מוצלחת וברען - זה לא אומר שהוא צריך להיות מנהיג הדור!
[לשם דוגמא , יש ראש ישיבה אחד לא מירושלים שהישיבה שלו מאוד מוצלחת, אבל כשהוא מקבל "קריזה" על בחור הוא מאבד את הדעת שלו וגם אומר כך בפה מלא אני עכשיו משוגע...]
ומדגדג לי על קצה הלשון לגבי אחת הישיבות הספרדיות, ה' ירחם, אבל אתאפק.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אבל לעצם הישיבה התוצאות והמציאות של הישיבות הנ"ל, זו הדרך שהכי מצליחה לתת לבחורים חשק וגישמאק בלימוד
בקיץ שעבר הוצרכתי להיות באיזור מקור ברוך, והתפללתי בישיבת מאור התורה, והתפעלתי מאוד מבגרות הבחורים, ומתפילתם הרצינית.
כה יתן ה' וכה יוסיף.
 
מחילה רבותי הדיון עבר למקום אחר שאינו קשור ואינו נכון כלל לענייננו, ובזה דוקא הדעת נוטה להיפך ממה שכתבתי בתחילה, ואבאר
גם אני פעם התמרמרתי מאוד על "ההשתכנזות" הזו, בדרך הלימוד ובאורחות חיים המחקות את אחינו, והטענה עודנה במקומה עומדת, ואפילו הכי היום אנחנו נשלח בחורים דוקא לישיבות שהזכרתם כמו מאור התורה (!) משכנות (!) בית שמעיה, יסודות, וכמובן באר התלמוד וכדו', הכל לפי מה שמתאים לבחור
והסיבה היא שלמרות שדעתנו ככל מה שכתבתי למעלה על הרב סאלים, זהו רק לענין המנהיגות, אבל לעצם הישיבה התוצאות והמציאות של הישיבות הנ"ל, זו הדרך שהכי מצליחה לתת לבחורים חשק וגישמאק בלימוד, וברגע שזה המציאות אין לנו שום רוח שבעולם שתשנה את הדרך הזו, ולשם נשלח את הבחורים למרות כל חילוקי הדיעות, ואפילו אם אני ידע שיכריחו את הבחור לעשות שם חדר יחוד!
והסיבה לכך היא פשוטה, שעדיף לי בחור שישאר עם הראש בלימוד וממילא ירא"ש וגם חדר יחוד, מאשר שיהיה בישיבה שהסגנון לימוד ישעמם אותו והוא יחפש איפה לטייל באמצע הסדרים, ובסוף גם ח"ו הוא יעשה חדר יחוד פיראטי ח"ו... והעיקר שהוא למד בישיבה ספרדית
ושיהיה ברור: זה שיש לראש הישיבה ישיבה מוצלחת וברען - זה לא אומר שהוא צריך להיות מנהיג הדור!
[לשם דוגמא , יש ראש ישיבה אחד לא מירושלים שהישיבה שלו מאוד מוצלחת, אבל כשהוא מקבל "קריזה" על בחור הוא מאבד את הדעת שלו וגם אומר כך בפה מלא אני עכשיו משוגע...]
ומדגדג לי על קצה הלשון לגבי אחת הישיבות הספרדיות שהזכרתם, ה' ירחם, אבל אתאפק.
באמת עדיף שיעשה חדר יחוד?????
 
לא.
כי רק בהם נותנים להתחתן בגיל עשרים אבל שאר הישיבות "הספרדיות" למדו מהאשכנזים שמתחילים אולי בגיל 24
גם בחזו"ע מרן שליט"א לא המליץ לכולם להתחתן לפני גיל 20. ודאי לא בגיל 18.
ובאוהל יוסף כיום ודאי לא נותנים להתחתן בגיל זה.

ואיני יודע באיזה עולם אתה חי, אבל בעולם שלנו האשכנזים לא מתחילים שידוכים בגיל 24, אלא בגיל 22 לערך.
 
ובאוהל יוסף כיום ודאי לא נותנים להתחתן בגיל זה.
מניין לך?
ואיני יודע באיזה עולם אתה חי, אבל בעולם שלנו האשכנזים לא מתחילים שידוכים בגיל 24, אלא בגיל 22 לערך.
בגיל 22 מתחילים אולי רק לדבר על זה עם הבחור אבל בגיל 22 לסגור וורט ודאי שלא
 
מניין לך?

בגיל 22 מתחילים אולי רק לדבר על זה עם הבחור אבל בגיל 22 לסגור וורט ודאי שלא
אתה באמת לא מונח בעולם הישיבות צר לי מאוד אבל זה האמת
אני למדתי בישיבה אשכנזית מובחרת ביותר והקלאסי היה שם גיל 21 22
יש ישיבות שמתחילים קצת יותר מאוחר בועד שישי שזה בערך בגיל 22 כגון תפרח אור ישראל ובית מתתיהו
אבל זה הישיבות היחידות שיש את זה וגם בהם זה נפרץ
הקלאסי בעולם הישיבות חברון , פוניבז וולפסון וכו' זה בועד חמישי בגיל 21 22
תעשה שיעורי בית ותחזור לכאן
 
הכובע וחליפה זה גם מרן זיע"א שם וגם מרן שליט"א כך שמה תגיד שמרן משתכנז רח"ל לא אלא כך היה מקובל
אבל מי ששם פראק בזמנם זה היה בעיקר רבנים שהגיעו להוראה והיום כל בחור פתאום ששם פראק זה מנהג שהגיע מהאשכנזים
נס שלפני שמונים שנה רוב האנשים לא היו כמוך, כי אם כן עדין היינו הולכים עם ג'לביות כדי לא להשתכנז חלילה.
 
פשוט מאוד יש כזה דבר שנקרא בשם @ישיבשער של מרן
 
יש ראש ישיבה אחד לא מירושלים שהישיבה שלו מאוד מוצלחת, אבל כשהוא מקבל "קריזה" על בחור הוא מאבד את הדעת שלו וגם אומר כך בפה מלא אני עכשיו משוגע
כל הכבוד לו שהוא מודה על האמת, כי ישנם במצבו, שאינם מודים ואולי אינם מודעים למצבם...
 
כי רק בהם נותנים להתחתן בגיל עשרים אבל שאר הישיבות "הספרדיות" למדו מהאשכנזים שמתחילים אולי בגיל 24
עכשיו עברת לדבר על הגיל שהישיבות מסכימות להתחתן זה לא קשור למשתכנזים רוב הרבנים האשכנזים והפוסקים שלהם סוברים להתחתן מוקדם לפני 20
הגר''ח קניבסקי הגרי''ש אלישיב הגרי''ל שטינימן הגר''ש ואווזנר ועוד ועוד ואכמ''ל
 
חזור
חלק עליון