• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הדלקת נקות שבת באור חשמל

זוג שבא להתארח אצל הוריו, מה עדיף ? האם להדליק נרות שבת בחדר אוכל, אבל הבת תפסיד את הברכה שהרי אין מברכים על תוספת אורה, או שתדליק בחדר שינה על אור החשמל ותרוויח את הברכה, שלדעת מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל רשאית לברך על אור החשמל ? [ולהדליק בחדר, חוששים מפני הסכנה, בפרט שיש שם תינוק].

(וראיתי שמרן זצ"ל כתב על בית מלון שעדיף שידליקו בחדר בחדרם על אור החשמל ולא בחדר אוכל, אבל אין מזה ראיה כ"כ, כיון שהנשים שם היו מברכות על תוספת אורה, ולא רצה שיברכו ברכה לבטלה, על כן הורה להן לברך בחדר שינה ע"מ להצילם מאיסור ברכה לבטלה).

עוד רציתי לדעת בכל מקרה שאשה מברכת על אור החשמל, האם רשאית לכבות את האור מיד לאחר מכן, הרי בודאי שהאור מפריע לישן כך בלילה. ומאידך, מצינו לגבי הדלקה בנרות, שצריך שיהיו הנרות בשיעור שידלקו עד עת השינה, כדי שיוכלו ליהנות לאורם, א"כ כיצד תעשה כן בהדלקה על אור החשמל ?

תודה רבה
שהדברים יהיו לע"נ הטהורה של מרן גאון הדורות פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שהיום פקידת שנתו.
 
שלום וברכה

הנרות שמדליקים לכבוד שבת צריכים ליהנות מהם לאחר כניסת שבת (ומטעם זה מברכים להדליק נר של שבת שנועד ליהנות ממנו, בשונה מנר נוכה שמברכים להדליק נר חנוכה שאין לנו רשות להשתמש בו), לכן אין להדליק בשביל הברכה ולכבות לאחר הדלקה, ולכן אם יש אפשרות לברך על מנורת תקע קטנה בחדר ללא שתפריע לשינה, או שיוכלו להניח עליה בגד, כדי להסתיר אורה באופן בטיחותי וכיו"ב, נכון לברך בחדר באופן זה, ואם אין אפשרות, תשמע הברכה מבעלת הבית ותכוון לצאת בזה ידי חובה, ונחשב כאלו הדליקה בברכה דשומע כעונה, ועושה כהלכה לדידן הספרדים שלא מברכת על תוספת אורה.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון