• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הדלקת נרות חנוכה בבתי מלון

abc123

Well-known member
מובא בפוסקים שבבית מלון כל אחד צריך להדליק נרות חנוכה.
אבל היכן ידליק? בחדר אסור.
אז בחדר האוכל יהיה מותר? אפילו שלא ניכר מי המדליק כי יש שם הרבה חנוכיות? זה גם לא על פתח של החדר שלו.
 
בזכרוני מונח שחכם בן ציון אבא שאול ז"ל הורה שידליק בפנס עם בטריה. (הפנסים בזמנו לא היו נורות לד, אלא נורות להט).
וצריך לראות אם התייחס לכך באול"צ, ואמ"א כעת.
 
בזכרוני מונח שחכם בן ציון אבא שאול ז"ל הורה שידליק בפנס עם בטריה. (הפנסים בזמנו לא היו נורות לד, אלא נורות להט).
וצריך לראות אם התייחס לכך באול"צ, ואמ"א כעת.
אך יש להדגיש שאין כן דעת מרן זיע"א, אלא אין לברך על פנס או על מנורה חשמלית כלל.
 
מובא בפוסקים שבבית מלון כל אחד צריך להדליק נרות חנוכה.
אבל היכן ידליק? בחדר אסור.
אז בחדר האוכל יהיה מותר? אפילו שלא ניכר מי המדליק כי יש שם הרבה חנוכיות? זה גם לא על פתח של החדר שלו.
לפני שנתים בדיוק
בעת היותי במלון בקורונה .
היו עימנו בחורים ליטאים [היה אז הדבקה חזקה בישיבות כאשר לראשונה בחברון נדבקו ]
והגיעו להסדר עם ההנהלה שידליקו מחוץ לבית מלון ..
[היתה הדלקה רבתי ליד החדר אוכל- וחלק ביקשו להדליק גם בחוץ ]
 
שלום רב,

ראיתי כאן שהעלו את שיעור הגר"ד יוסף שליט"א שהתיר לברך בלובי של בית מלון, גם כשיש הרבה שהדליקו כבר שם, כשכל אחד מדליק בחנוכיה שלו. וכן כתב הגאון הרב אושרי אזולאי שליט"א בפסק שהעלו כאן בעלון אשרי האיש (וישב תשפ"ג) שאם ירצה יכול לברך, ומשמע שהוא דברי עצמו. האם יש לנו בירור מפורש מה דעתו של רבינו הראשל"צ שליט"א בזה? [כי בכל מקום שראיתי מה שהשיב בזה, לא העלה צד כזה, אלא תמיד הורה שיוצא בהדלקת בעל המלון מדין אכסנאי].
 
שלום רב,

ראיתי כאן שהעלו את שיעור הגר"ד יוסף שליט"א שהתיר לברך בלובי של בית מלון, גם כשיש הרבה שהדליקו כבר שם, כשכל אחד מדליק בחנוכיה שלו. וכן כתב הגאון הרב אושרי אזולאי שליט"א בפסק שהעלו כאן בעלון אשרי האיש (וישב תשפ"ג) שאם ירצה יכול לברך, ומשמע שהוא דברי עצמו. האם יש לנו בירור מפורש מה דעתו של רבינו הראשל"צ שליט"א בזה? [כי בכל מקום שראיתי מה שהשיב בזה, לא העלה צד כזה, אלא תמיד הורה שיוצא בהדלקת בעל המלון מדין אכסנאי].
שוב מצאתי באגרות הראשון לציון חלק א (מכתב לד) [נראה שנדפס גם בילקו"י חנוכה החדש בסופו] שכתב להדיא שאין לכולם להדליק כל אחד ואחד בבית האוכל, כי לא ניכר שנרות אלו שייכים לו, אא"כ מדליק בחדרו. ע"ש.
 
חזור
חלק עליון