• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הדלקת נרות חנוכה ונרות שבת

גרינפלד

Well-known member
הביאור הלכה [הובא בנושא זה] הביא ממהר"י ברונא שצריך בהדלקת נר חנוכה לא לסלק ידו עד שידלק רוב היוצא מן השמן.
והנה דין זה הוזכר בגמ' לגבי נר שבת, ובמשנ"ב סי' רס"ד סקכ"ו הביא מהלבוש שצריך שתיכף שמסלק ידו ידלק יפה כמו במנורה.
ויל"ע אם המכוון הוא שמיד לאחר סילוק ידו ידלק יפה; או שכשמדליק ידלק יפה, אלא שיראו את זה מיד לאחר שמסלק ידו [כי כל עוד מדליק - רואים את האש שממנה מדליק].

עוד יל"ע [ונכתב גם בנושא הנ"ל] האם דין זה מעכב, [ועיי"ש מה שהובא בזה]. ושאלתי לת"ח אחד ואמר שאי"ז מעכב; ושאלתיו האם גם במנורה אי"ז מעכב, והשיב שאינו יודע.
ולפו"ר בגמ' לא מצאנו דין זה מפורש לגבי מנורה, רק בשבת כ' א' כ"א א' מובאים דינים דומים; ובלבוש הנ"ל מבואר שגם במנורה יש דין זה.
 
חזור
חלק עליון