Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן
לענ"ד כי עד היום הוא התרגל שכולם עושים כמו שכתוב בלוח ופתאום עכשיו הוא רואה שכולם טועים (או ליתר דיוק מחמירים) ובאמת לא באמת חייב כך.
זה דבר מובן. גם לי לא היה פשוט לעשות כל מיני דברים שהרגילו אותי שאסור ולמדתי שמותר.
וכבר אמרתי שמחמת כן אנחנו מחמירים כר"ת, ומי שלא רוצה/יכול להחמיר כר"ת אנחנו 'רק' מחמירים עליו כהרמב"ם ועוד, ולא מקילים לגמרי ב-13.5 דקות זמניות כמו בשאר העניינים.
היום גם ראיתי באחד הלוחות שצאת שבת ר"ת בערך בחמישה לשש, אבל חשבון פשוט שאם שעה זמנית כיום היא 50 דקות, אז שעה וחומש הוא 60 דקות, והיינו בדיוק שעה אחרי השקיעה.
ואפי' היום עיכבו את כל הציבור במקום שהתפללתי כ-10 דקות בכדי להמתין לזמן זה...
אמרתי להם שכבר יצא ר"ת, והם אמרו לי: "אבל כתוב ב-17:56"...
לא, לא מדובר בבעלי בתים! אלו היו אברכים תלמידי חכמים ויראי שמים. אחד שכן הסכים איתי אמר לי: "זה מה שקורה כשלא לומדים הלכה..."
ובנוסף איני מבין מה ההיתר [שלהם היה] להדליק אחרי ערבית ומיד לצאת... אם שכחו להדליק בסיום ערבית אחרי קדיש תתקבל, והם לא עושים הבדלה אחרי התפילה, יש היתר להדליק נרות חנוכה כשמיד אח"כ כולם הולכים לבתיהם?!