• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הדלקת נרות חנוכה במוצ"ש עשרים דקות אחר השקיעה? האם כך סובר מרן הרשל"צ?

לענ"ד כי עד היום הוא התרגל שכולם עושים כמו שכתוב בלוח ופתאום עכשיו הוא רואה שכולם טועים (או ליתר דיוק מחמירים) ובאמת לא באמת חייב כך.
זה דבר מובן. גם לי לא היה פשוט לעשות כל מיני דברים שהרגילו אותי שאסור ולמדתי שמותר.
 
כן, זו מחלוקת מפורסמת
לעשות מלאכה עשרים דקות לאחר השקיעה, לא שמעתי זולת זה.
נו בדיוק זה החילוק.
שהיתר מכירה עד היום היה מפורסם לך, וזמן צאת שבת לא היה מפורסם לך. ובשביל זה אנחנו פה, כדי לפרסם לך ולהודיע לך מהי (עיקר) ההלכה.
 
נו בדיוק זה החילוק.
שהיתר מכירה עד היום היה מפורסם לך, וזמן צאת שבת לא היה מפורסם לך. ובשביל זה אנחנו פה, כדי לפרסם לך ולהודיע לך מהי (עיקר) ההלכה.
ברור שידעתי את עיקר הדין, חשבתי שבמוצ"ש שיש חשש סקילה לא עושים מלאכה כ"כ מוקדם, וע"ז תמהתי.
 
ברור שידעתי את עיקר הדין, חשבתי שבמוצ"ש שיש חשש סקילה לא עושים מלאכה כ"כ מוקדם, וע"ז תמהתי.
וכבר אמרתי שמחמת כן אנחנו מחמירים כר"ת, ומי שלא רוצה/יכול להחמיר כר"ת אנחנו 'רק' מחמירים עליו כהרמב"ם ועוד, ולא מקילים לגמרי ב-13.5 דקות זמניות כמו בשאר העניינים.
 
היום גם ראיתי באחד הלוחות שצאת שבת ר"ת בערך בחמישה לשש, אבל חשבון פשוט שאם שעה זמנית כיום היא 50 דקות, אז שעה וחומש הוא 60 דקות, והיינו בדיוק שעה אחרי השקיעה.
ואפי' היום עיקבו את כל הציבור במקום שהתפללתי כ-10 דקות בכדי להמתין לזמן זה...
אמרתי להם שכבר יצא ר"ת, והם אמרו לי: "אבל כתוב ב-17:56"...
לא, לא מדובר בבעלי בתים! אלו היו אברכים תלמידי חכמים ויראי שמים. אחד שכן הסכים איתי אמר לי: "זה מה שקורה כשלא לומדים הלכה..."
ובנוסף איני מבין מה ההיתר [שלהם היה] להדליק אחרי ערבית ומיד לצאת... אם שכחו להדליק בסיום ערבית אחרי קדיש תתקבל, והם לא עושים הבדלה אחרי התפילה, יש היתר להדליק נרות חנוכה כשמיד אח"כ כולם הולכים לבתיהם?!
 
חזור
חלק עליון