• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הדלקת נרות שבת בבידוד

אסף141

New member
שלום הרב!
אני נמצאתי מאומת לקורונה כך שאני בבידוד מוחלט מבני ביתי כך שיש לי חדר שנה וחדר שירותים ומקלחת משלי ויש הפרדה מוחלת של קיר ניילון ביני לבין שאר המשפחה.. שאלתי האם עלי להדליק נרות שבת בחדרי בברכה? (ארוחת שבת וקידוש עשינו ביחד שאני בצד אחד של הניילון ושאר בני הבית בצד השני)?
 
ב"ה
שלום וברכה,
חיוב הדלקת נרות שבת ויום טוב אינם תלויים רק במיקומים השונים, שאם חייב להדליק בכמה מקומות אז נחשב כמה חיובים, אלא תלוי במציאות האם בדרך כלל נחשבים סמוכים על שלחנו של בעל הבית, או שחלוקים בעיסתם מעיסתם של בני הבית. ולכן כל שמדובר בבני משפחה אחת, שאינם חלוקים בעיסתם, אלא כולם סמוכים על שלחן אחד מצד ההוצאות וחלוקת הממון והמזון וכדומה, לכן אין כאן אלא חיוב אחד. אלא שחיוב זה מתפרס על כל המקומות שמשתמשים בהם בשבת, שבכולם יהיה אור.
ולכן למעשה, מצד אחד אתם מחוייבי להדליק גם בחדר המיוחד למי שבבידוד, מפני שגם שם משתמשים וצריך אור. אולם מצד שני, אין זה חיוב נפרד, אלא המשך החיוב הכללי של בני הבית, ולכן שעקרת הבית תברך על ההדלקה במקום שנמצאת ומדליקה, וישמעו השאר שנמצאים במקום השני, וידליקו מכח אותה ברכה, ואם לא שמעו את ברכת עקרת הבית, מדליקים במקומם בלא ברכה, שברכת עקרת הבית תופסת על כל בני הבית.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון