• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הדרך הנכונה: ברכה ראשונה ואחרונה

abc123

Well-known member
שלום,
לגבי ברכה ראשונה ואחרונה בשתיה. מה הדרך הנכונה?
לברך שהכל פעם אחת ואחרי הרביעית בורא נפשות על דעת להמשיך לשתות? ואם ישתה שוב רביעית?
 
ב"ה
שלום וברכה,
אם הוא במצב שיושב במקום אחד למשך זמן ממושך שמידי פעם שותה קמעה וממשיך בעיסוקו, כגון שיושב במשרד למשך כמה שעות מול המחשב, או להבדיל בליל שבועות למשך כל הלילה ללמוד, וכדומה, שהוא במצב אחד מתמשך, והמציאות מראה שאין כאן סילוק והסיח הדעת ממעשה השתיה והאכילה שהיה קודם לכן, יעשה כמובא בשאלה, יברך שהכל, ישתה רביעית, יברך נפשות בידיעה שהוא ממשיך לשתות, וכשירצה אח"כ שוב ישתה רביעית ויברך נפשות, ללא ברכה ראשונה.
אולם אם אינו מעותד להיות במצב אחד מתמשך, אלא כעת כאן ועוד מעט בענין אחר, כגון עקרת בית שכעת מכינה אוכל ועוד מעט כביסות ואח"כ מטאטה את הריצפה וכו', או עובד במפעל שכעת בחדר זה ממיין סחורה ואח"כ בפינה אחרת מטפל בסחורה ולאחר מכן בחדר המנהל מתייעץ אתו על משהו וכדומה, כך שאין מה שקושר את כל פעולות האכילה ושתיה למעשה אחד ארוך ומתמשך, באופנים כאלו שאין כאן מעשה אחד מתמשך, כיון שבדרך כלל יש סילוק והסיח הדעת גמור בין פעם אחת ששותה לפעם אחרת שרוצה לשתות, לכן הנכון הוא שישתה, יברך נפשות על דעת לסלק, יחזיר הכוס למקום או אשפה, והבקבוק למקרר וכדומה, וכשבא לשתות שוב יברך שהכל מחדש.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון