בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
א. התוס' לא כתבו שהזית מתוק אלא שאינו מר (ולכאו' כוונתם שאינו מר מאוד כמו שנתבאר לעיל)בדברים התלוים במציאות איך החי יכחיש את החי?
הנושא הוא גודל הזית, האם ישנו מין זית שמוציא פירות בגודל חצי ביצה.א. התוס' לא כתבו שהזית מתוק אלא שאינו מר
זה חידוש פלאי, וכנראה שרחל אמנו ע"ה קבורה בב' מקומות...(ולכאו' כוונתם שאינו מר מאוד כמו שנתבאר לעיל)
ב. אפשר שהיה להם מין שאינו מר בכלל.
ג. גם אם נימא שכוונתם הייתה שהזית מתוק, בודאי לאחר שיצא הדבר מפי קדשם יהיה זית מתוק דיסתכל באורייתא וברא עלמא.
ברור לענ''ד שאלו ואלו דברי אלקים חיים.... וא"כ אחד מהם טעה בראיה מהגמ' - כי שניהם הוציאו שיטתם מהגמ' - האם גם זה רחוק?
... לכל היותר. רק אחד מהם צודק....
לאו חקלאי אנא ולאו בר חקלאי.. ולא טיילתי בכל העולם.. אם כתבו אז יש או שהיה בזמנם או בזמן הגמ'איך?
או לעתיד לבוא...אם כתבו אז יש או שהיה בזמנם או בזמן הגמ'
אני לא מבין מה הויכוח בכלל, אם גדולי ישראל מהדורות הקודמים שהיו אומרים מילה מיד זה היה קורה, אז רבותינו בעלי התוס' על אחת כמה וכמה, ודברים פשוטים הם.או לעתיד לבוא...
צודק, אבל משום שאמרת שטעו אז הייתי חייב למחות, ומקווה שיצאתי ידי חובתי, ולדבריך אם טעו בדבר הנראה לעין אז אפשר שטעו באינו נראה וזה דבר שאין הדעת סובלתו.אודה לתגובות על גודל הזית בצורה עניינית. הועלו פה ע"י 'עובר ושב' ועל ידי ראיות רבות לגודל הזית, ואני ומן הסתם גם 'עובר ושב' מעוניינים בביקורת על עצם הראיות כדרכה של תורה.
אפשר לפתוח פורום נוסף על 'אמונת חכמים' וכד'.
תוכל לכתוב בדיוק על אילו ראיות אתה מדבר ומה יש לדחות?שפתיים ישק. ניכר שכבודו לומד בהבנה ובישרות, וגם הכתיבה היא בשפה ברורה ונעימה. אבל כמדומה שלא הבאת את כל הראיות שציינתי לעיל, וכן היו הערות של הרב עידו אלבה שהסכמת להן, ולדעתי אינן אלא דחיה בקש בעלמא.