משמע? כתב במפורש "מעיקר הדין אין איסור לאיש לשבת ליד אשה באוטובוס ציבורי או ברכבת, וכן אין איסור לאשה לשבת ליד איש שהרי אינם נוגעים זה בזה כלל". ורק המליץ להימנע מכך (אבל כשיושב במרחק ולא לידה ממש, מאן דכר שמיה).
ולמעשה הדברים מפורשים ביביע אומר חלק ו' סימן י"ג:
"ואמרתי להביא קצת סמך נוסף להנ"ל, ממ"ש הלבוש בסוף או"ח (מנהגים אות ל"ו), שאע"פ שכתב בספר חסידים שבכל מקום שאנשים ונשים רואים זא"ז בסעודת נישואין, אין לברך שהשמחה במעונו, לפי שאין שמחה לפני הקב"ה כשיש הרהורי עבירה, מ"מ אין נזהרין עכשיו בזה, וה"ט משום שעכשיו מורגלות הנשים הרבה בין האנשים, ואין כאן הרהורי עבירה כ"כ, דדמיין באפן כקאקי חיורי מרוב הרגלן בינינו וכיון דדשו דשו. עכ"ל".
משמע מהדברים עד כאן שאתה מתיר את ההופעה הנ"ל שהיתה מעורבת בגלל שזה לא לידה ממש!!!
והזכרתי לעיל שגדולי הדור היו נוהגים כך בדור הקודם, בישיבה מעורבת באירועים, עד שאכשר דרא והחמירו להפריד במחיצה.
ופתאום כאן אתה חוזר בך... אתה אומר שאכשר דרא והחמירו להפריד במחיצה.... תסביר לי למה להחמיר מחיצה? שישבו במרחק!!!
תשמע, אני לא רוצה לפגוע בך חלילה, אתה נשמע אדם יקר מאד, בן תורה, אבל!!! אתה צריך לדעת דבר אחד שלא כל מה שכתוב בילקוט יוסף שאין איסור, זה אוטומטית הופך להיות מותר בכל מצב, רבותינו כותבים רק את עיקר הדין מה מותר ומה אסור,
אבל בכל מקרה צריך לשאול לגופו של עניין ולהבין את הנימוק של הדברים!!!
קודם כל מה שהבאת בשם הלבוש:
אין נזהרין עכשיו בזה, וה"ט משום שעכשיו מורגלות הנשים הרבה בין האנשים, ואין כאן הרהורי עבירה!!! אין הכוונה שמותר היום להיות בין נשים כיון שמורגלים בזה, וזה טעות חמורה, דמה שהיו נוהגים פעם לשבת בישיבה מעורבת בחתונות באופן שאחד רואה את השני, זה היה מחמת הדוחק בלבד, שמחמת כמה סיבות ותואנות לא יכלו לעשות שיהיה מחיצות ביניהם, והראיה שתמיד היה עזרת נשים וגברים, ומעולם לא שמענו שהיו יושבים יחד בתפילה שהיו רואים אחד את השני חלילה וחס, ורק שפעם לא יכלו לעשות כן באירועים מחמת אלפי סיבות, שלא היה בידם לעשות מחיצות, ובפרט לפני עשרות שנים שלא היה אלא כמה אולמות בודדים בבעלות חילונית לגמרי, שלא אפשרו זאת ועוד, ורק שהלבוש מדבר מצד עצם עיקר הדין, שמצד ברכה אין איסור, כי אי אפשר לבטל 'ברכה' בשביל ספק של הרהורי עבירה, שהרי מורגלים בנשים בין גברים לראות אחד את השני ברשות הרבים.
ולעצם דבריך שאתה מדמה ממילתא למילתא אני יסביר את דבריי, לכאורה לפי דבריך, היה מותר ללכת לים מעורב עם נשים וגברים יחד, ואם אפשר להחמיר שיהיה קצת במרחק שלא יראו אחד את השני, ולכאורה בילקוט יוסף (אוצר דינים לאשה ולבת, עמ' תת) אסר זאת, ולמה??? הלא כתב שאין איסור לשבת ליד אשה וא"כ ה"ה שיהיה מותר גם להיות איתה בים!!!! למה לא????? התשובה פשוטה: כל מקרה לגופו!!! שאני עולה לאוטובוס ואני צריך לשבת [יש בזה סכנת נפשות כי אסור לעמוד באמצע נסיעה, כי במקרה שהנהג בולם הבן אדם יכול לעוף בר מינן] לכן מעיקר הדין מותר. אבל תבין, זה רק בדיעבד שאין שום ברירה אחרת כי אפשר להיכשל, וגם באוטובוס עצמו זה רק דיעבד, כי בסופו של דבר כיום באוטובוס המצב השתנה לגמרי, האוטובוס נהפך להיות בור ברשות הרבים, ואף חמור מכך שנעשה דוחס גדול, שנשים דוחפים גברים, וגם נכשלים מאד בנגיעה, וגם באיסורי ראיה באונס ממש, ורבו המכשולות, ומי שיש באפשרותו לנסוע בדרך אחרת ולא נוסע בצורה כזאת הוא נקרא עבריין!!! זה דבר פשוט!!! ואותו דבר בים שהמצב חמור שבעתיים מחמת גודל הפריצות, בודאי שאין להתיר בשום אופן שהרי ים זה סה"כ פינוק והחלפת כוחות בלבד, ולא פיקוח נפש, ומי שהולך בכל זאת נקרא עבריין ורשע!!! בזה אתה מסכים איתי!!! עכשיו נעבור למה שאתה אומר, בהופעה בימינו יש בכלל שאלה אם זה מותר, כי אסור לשמוע כלי זמר מיום שחרב ביהמ"ק, והפוסקים התירו רק שעושים סיום מסכת וכדו' שזה דבר מצוה, ובודאי הופעה בימינו לא נהפכה להיות פיקוח נפש ואך יותר גדולה מהתורה הקדושה כמו שאמרת ח"ו, יתבטלו אלף הופעות של נהרי ואל תתבטל אות אחת מהתורה הקדושה, ובאופן כזה שזה בכלל לא פיקוח נפש ואפי' לא מצווה גדולה, רק החלפת כוחות ואולי יש בזה התעוררוות ליראת שמים, אבל תבין, בא נגיד כמו שאתה אומר שהיו כמה זקנות וכדו', אבל תבין לבד, שאם זה יהיה מותר בציבור שלנו, אז ה"י מה שיהיה כאן, הרי המצב בהופעות גרוע מאד כידוע, יש חברות בין המשתתפים, הנשים מגיעות בצורה מגונדרת כדי שיביטו בהם גברים, וכן מגיעים חילוניות [יש הרבה חילוניות שאוהבות לשמוע את "מוטי שטיינמץ" כידוע...] אתה רוצה להיות אחראי לכל מי שיהיה בהופעות האלה שלא יכשל!!! אתה מדבר ברצינות???? הרי אפי' מלאכים נכשלו בעריות, אז כ"ש בני אדם, ובפרט בני תורה שיצרם בוער כאש בגלל שהשטן מרקד ביניהם!!! אז בן אדם מגיע להתחזק ויוצא פגום מה התועלת שיש בהופעות מעורבות שכאלה???? אתה לא מבין שזה מעשה שטן שמגיע דוקא להופעות של חזנות כדי להכשיל, עד כאן!!! ומקווה שהדברים ברורים לכל בר דעת!!!!