אחר המחילה, הגאון הגדול הרב מוצפי שליט"א כבר אמר מפורשות שדינו כרוצח. וגם שמענו את המעשה עם הרב בעדני שקרה בראש השנה, שאותו אדם בא אצלו לבקש ברכה והוא צעק עליו תצא מפה אתה רוצח.אני לא בא לשכנע אף אחד נגד חלילה, אבל שלח לי ידיד ת"ח מה שכתב בעבר (המושגים קצת שונים מהיום) על הנושא
הוא גם הדגיש שהוא לא מתכוון לשכנע נגד מסכה או חיסונים אלא רק מצא לנכון לכתוב את דעת הפוסקים בגדר ספק פיקוח נפש
כתוב בחוברת:אני לא בא לשכנע אף אחד נגד חלילה, אבל שלח לי ידיד ת"ח מה שכתב בעבר (המושגים קצת שונים מהיום) על הנושא
הוא גם הדגיש שהוא לא מתכוון לשכנע נגד מסכה או חיסונים אלא רק מצא לנכון לכתוב את דעת הפוסקים בגדר ספק פיקוח נפש
במחילה לבוא לחלוק על גדולי הדור ורוב מכריע של הרופאים וגם אם לא להלכה ולמעשה כדי שיהיה דיון ראוי הדבר מצריך שלכל הפחות יובאו מקורות. נא לציין קישור למקום בו כתוב כן באתר ה-F.D.A לא מצאתי אדרבא מצאתי כאן:ואם יזעקו הציבור, ראה נא כמה חולים וכמה מתים ל"ע יש מהמחלה הזו. אף אתה
עשה אזנך כאפרכסת, מה שכתבו ארגון הבריאות העולמי הוראה למניין מתי הקורונה
[כפי שכתוב באתר שלהם]. שיש לרשום מוות מקורונה כסיבת הפטירה בכל מקרה מוות
ממחלה שהוכחה כקורונה, או שסביר שמדובר בקורונה [למרות שאין כל בדיקת מעבדה
החיובית לקורונה]. אין לשייך מקרה מוות מקורונה למחלה אחרת של האדם, כגון סרטן,
גם אם יש חשד שהמחלה הבסיסית של האדם גרמה למחלת קורונה חמורה.
כלומר, אף אם יש לאדם מחלה אחרת ואף מסוכנת ל"ע, אם יש חשש סביר (גם ללא
בדיקת קורונה) שנפטר מקורונה – כך רשום בתעודת הפטירה!! (למרות שההגיון העומד
מאחורי הוראה זו היא שסביר להניח שמי שנדבק והוא חולה במחלה אחרת, הקורונה
גרמה למותו מוקדם ממה שחשבו). ומטבע הדברים שהוראה זו גוררת אחריה טעויות
ושגעיות במקבלי ההחלטות בבתי החולים. וכך שמעתי וראיתי את מנכ"ל בית החולים
שערי צדק ש'בגל השני' יש יותר מתים "עם" קורונה מאשר מתים "מקורונה". כמו
התקפי לב שיצא בבדיקתם חיובי נרשמים כמתים מקורונה.
לכן המספר לא משקף מציאות חדה וברורה.
כאן:וגם אם נאמר שבכל זאת רוב המתים כן
נפטרו מקורונה, גם משפעת נפטרים כמה מאות אנשים בכל שנה רח"ל. ולא שמענו
רעש ובהלה והכרזות ללא מיצרים.
על זה גופא הוא ענה בטו"ט שהרי מי שנוסע במהירות מופרזת ועובר על חוקי התנועה המסתכנים חיי אדם, הסיכוי שהוא יהרוג או יהרג ל"ע הוא גדול פי כמה וכמה, ובכל זאת אין דינו כרוצח ורודף! (לאפוקי מאותה שמועה שאנשים מחשיבים אותו כרודף) ע' במנח"י ששלח לשםכבר אמר מפורשות שדינו כרוצח.
לא בדוקורוב מכריע של הרופאים
בלי קשר לחיסונים שאין להרהר אחר גדולי הדור וכמבואר לעיל שחובה להתחסן,מה שכתבת לעיל שאחד שנוסע במהירות וכו' בוודאי דינו כרוצח ורודף וחובה למוסרו לשלטונות כמו שכתב מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא בכמה מקומות מי שמדבר בנייד באמצע נסיעה וכדו' , וכן אם הרג נפש ח"ו לא ישא כפיו לכולי עלמא כי עבר על חוקי התנועה ודינו כמזיד והדברים פשוטים וברורים וידועים.אני לא אחראי על כל הנאמר שם
אבל נראה לי שאתם תוקפים רק מנוקדת מבט אחד ולא מתבוננים על עיקר התשובה
על זה גופא הוא ענה בטו"ט שהרי מי שנוסע במהירות מופרזת ועובר על חוקי התנועה המסתכנים חיי אדם, הסיכוי שהוא יהרוג או יהרג ל"ע הוא גדול פי כמה וכמה, ובכל זאת אין דינו כרוצח ורודף! (לאפוקי מאותה שמועה שאנשים מחשיבים אותו כרודף) ע' במנח"י ששלח לשם
לא בדוק
בכל מקרה איך שיהיה זה לא גופא הנידון ואינני רוצה להיגרר לסתם מחלוקות מיותרים
לא עלי המלאכה,אבל דינם כרוצחים ורשעים גמורים.א"כ תתחיל להרוג נהגים שנוסעים במאה קמ"ש ומדברים בפלאפון
מחילה הוא בחר לכתוב את הדברים ושיעמוד מאחריהם.אני לא אחראי על כל הנאמר שם
אבל נראה לי שאתם תוקפים רק מנוקדת מבט אחד ולא מתבוננים על עיקר התשובה
על זה גופא הוא ענה בטו"ט שהרי מי שנוסע במהירות מופרזת ועובר על חוקי התנועה המסתכנים חיי אדם, הסיכוי שהוא יהרוג או יהרג ל"ע הוא גדול פי כמה וכמה, ובכל זאת אין דינו כרוצח ורודף! (לאפוקי מאותה שמועה שאנשים מחשיבים אותו כרודף) ע' במנח"י ששלח לשם
לא בדוק
בכל מקרה איך שיהיה זה לא גופא הנידון ואינני רוצה להיגרר לסתם מחלוקות מיותרים
כרגע תכלס הוא לא רצח או רודף ספציפי אחרי משהו ולכן לא דומה דינו לרודף ממש שכרגע רודף אחרי משהו,אבל בהחלט בגלל שנוהג נגד חוקי התנועה ביודעין נחשב כרוצח ורודף אחר שח"ו קרה מה שקרה ולא יוכל לומר ידי לא שפכו , וכנ"ל בנידון דידן מי שלא שומע לרוב ככל הרופאים המומחים בעניין ההתחסנות וכדו' הרי הוא כרודף ורוצח לא רק אחרים שלא ידוע כמה הדביק מתי ואיפה אלא לצערנו גם לפעמים את עצמו ו-5 מליון מתים בכל העולם יעידו.אבל זה לא הנידון
כדאי לעיין בתחילת התשובה מרי"ו ושאר הפוסקים
זכורני לפני כמה שנים שסיפר לי אברך על פלוני שהרג נפש בתאונה ומבקש מת"ח מפורסם שיברכו והרב בירר האם נסע במהירות מופרזת ומשנענה שכן הוא כעס מאוד ולא רצה לברכו ואמר שיש לו דין של רוצח.א"כ תתחיל להרוג נהגים שנוסעים במאה קמ"ש ומדברים בפלאפון
תופתע, אך שמעתי דיין שאומר שמותר לירות לו בצמיגים כי יש לו דין רודף.א"כ תתחיל להרוג נהגים שנוסעים במאה קמ"ש ומדברים בפלאפון
הוה עובדא אצל מרן הקהילות יעקב זיע"אזכורני לפני כמה שנים שסיפר לי אברך על פלוני שהרג נפש בתאונה ומבקש מת"ח מפורסם שיברכו והרב בירר האם נסע במהירות מופרזת ומשנענה שכן הוא כעס מאוד ולא רצה לברכו ואמר שיש לו דין של רוצח.
זה לא קשור לדיון כאן.אגב מה דינם של אלו הנוסעים לאחר זמן כניסת השבת
[ולא באונס חד פעמי]?