• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

החיל והחוסן (חובה להתחסן)

אני לא בא לשכנע אף אחד נגד חלילה, אבל שלח לי ידיד ת"ח מה שכתב בעבר (המושגים קצת שונים מהיום) על הנושא
הוא גם הדגיש שהוא לא מתכוון לשכנע נגד מסכה או חיסונים אלא רק מצא לנכון לכתוב את דעת הפוסקים בגדר ספק פיקוח נפש
ומי יבוא אחר המלך???!

Screenshot_20210831-023757.jpg
 
אני לא בא לשכנע אף אחד נגד חלילה, אבל שלח לי ידיד ת"ח מה שכתב בעבר (המושגים קצת שונים מהיום) על הנושא
הוא גם הדגיש שהוא לא מתכוון לשכנע נגד מסכה או חיסונים אלא רק מצא לנכון לכתוב את דעת הפוסקים בגדר ספק פיקוח נפש
אחר המחילה, הגאון הגדול הרב מוצפי שליט"א כבר אמר מפורשות שדינו כרוצח. וגם שמענו את המעשה עם הרב בעדני שקרה בראש השנה, שאותו אדם בא אצלו לבקש ברכה והוא צעק עליו תצא מפה אתה רוצח.
 
אני לא בא לשכנע אף אחד נגד חלילה, אבל שלח לי ידיד ת"ח מה שכתב בעבר (המושגים קצת שונים מהיום) על הנושא
הוא גם הדגיש שהוא לא מתכוון לשכנע נגד מסכה או חיסונים אלא רק מצא לנכון לכתוב את דעת הפוסקים בגדר ספק פיקוח נפש
כתוב בחוברת:
ואם יזעקו הציבור, ראה נא כמה חולים וכמה מתים ל"ע יש מהמחלה הזו. אף אתה
עשה אזנך כאפרכסת, מה שכתבו ארגון הבריאות העולמי הוראה למניין מתי הקורונה
[כפי שכתוב באתר שלהם]. שיש לרשום מוות מקורונה כסיבת הפטירה בכל מקרה מוות
ממחלה שהוכחה כקורונה, או שסביר שמדובר בקורונה [למרות שאין כל בדיקת מעבדה
החיובית לקורונה]. אין לשייך מקרה מוות מקורונה למחלה אחרת של האדם, כגון סרטן,
גם אם יש חשד שהמחלה הבסיסית של האדם גרמה למחלת קורונה חמורה.
כלומר, אף אם יש לאדם מחלה אחרת ואף מסוכנת ל"ע, אם יש חשש סביר (גם ללא
בדיקת קורונה) שנפטר מקורונה – כך רשום בתעודת הפטירה!! (למרות שההגיון העומד
מאחורי הוראה זו היא שסביר להניח שמי שנדבק והוא חולה במחלה אחרת, הקורונה
גרמה למותו מוקדם ממה שחשבו). ומטבע הדברים שהוראה זו גוררת אחריה טעויות
ושגעיות במקבלי ההחלטות בבתי החולים. וכך שמעתי וראיתי את מנכ"ל בית החולים
שערי צדק ש'בגל השני' יש יותר מתים "עם" קורונה מאשר מתים "מקורונה". כמו
התקפי לב שיצא בבדיקתם חיובי נרשמים כמתים מקורונה.
לכן המספר לא משקף מציאות חדה וברורה.
במחילה לבוא לחלוק על גדולי הדור ורוב מכריע של הרופאים וגם אם לא להלכה ולמעשה כדי שיהיה דיון ראוי הדבר מצריך שלכל הפחות יובאו מקורות. נא לציין קישור למקום בו כתוב כן באתר ה-F.D.A לא מצאתי אדרבא מצאתי כאן:

תיאור שמבטל לחלוטין דבריך.
וגם אם היה רשום כך במשרד הבריאות העולמי(ועליך להוכיח כן) עדיין חובת ההוכחה שבשטח הוא אכן כך ולא כמקובל היא עליך.

עוד הוא ממשיך וכותב:
וגם אם נאמר שבכל זאת רוב המתים כן
נפטרו מקורונה, גם משפעת נפטרים כמה מאות אנשים בכל שנה רח"ל. ולא שמענו
רעש ובהלה והכרזות ללא מיצרים.
כאן:
כתוב ששיעור התמותה מקורונה בעולם גבוהה פי 30 משיעור התמותה משפעת.

וזה אחרי כל הסגרים והזהירות והחיסונים מה שלא עושים כשיש שפעת כך שאמור היה להיות יותר וב"ה שהיה רעש ובהלה וגרם לאנשים להתחסן.

מה גם שבשפעת לא שמענו גם לא ראינו משפחות שנמחקו כי היא לא מדבקת באותה מידה ובקורונה שמענו גם ראינו משפחות אבא, אמא, בנים שכולם נפטרו ואבוי אם לא היינו שומעים לגדולי הדור.
 
אני לא אחראי על כל הנאמר שם
אבל נראה לי שאתם תוקפים רק מנוקדת מבט אחד ולא מתבוננים על עיקר התשובה

כבר אמר מפורשות שדינו כרוצח.
על זה גופא הוא ענה בטו"ט שהרי מי שנוסע במהירות מופרזת ועובר על חוקי התנועה המסתכנים חיי אדם, הסיכוי שהוא יהרוג או יהרג ל"ע הוא גדול פי כמה וכמה, ובכל זאת אין דינו כרוצח ורודף! (לאפוקי מאותה שמועה שאנשים מחשיבים אותו כרודף) ע' במנח"י ששלח לשם
ורוב מכריע של הרופאים
לא בדוק

בכל מקרה איך שיהיה זה לא גופא הנידון ואינני רוצה להיגרר לסתם מחלוקות מיותרים
 
אני לא אחראי על כל הנאמר שם
אבל נראה לי שאתם תוקפים רק מנוקדת מבט אחד ולא מתבוננים על עיקר התשובה


על זה גופא הוא ענה בטו"ט שהרי מי שנוסע במהירות מופרזת ועובר על חוקי התנועה המסתכנים חיי אדם, הסיכוי שהוא יהרוג או יהרג ל"ע הוא גדול פי כמה וכמה, ובכל זאת אין דינו כרוצח ורודף! (לאפוקי מאותה שמועה שאנשים מחשיבים אותו כרודף) ע' במנח"י ששלח לשם

לא בדוק

בכל מקרה איך שיהיה זה לא גופא הנידון ואינני רוצה להיגרר לסתם מחלוקות מיותרים
בלי קשר לחיסונים שאין להרהר אחר גדולי הדור וכמבואר לעיל שחובה להתחסן,מה שכתבת לעיל שאחד שנוסע במהירות וכו' בוודאי דינו כרוצח ורודף וחובה למוסרו לשלטונות כמו שכתב מרן זיע"א ובנו הראשון לציון שליטא בכמה מקומות מי שמדבר בנייד באמצע נסיעה וכדו' , וכן אם הרג נפש ח"ו לא ישא כפיו לכולי עלמא כי עבר על חוקי התנועה ודינו כמזיד והדברים פשוטים וברורים וידועים.
 
למה לא עליך?
בש"ע כתוב חו"מ שפח כתוב שרק מי שמוסר ממון ישראל מצוה להורגו וכל הקודם זוכה, כ"ש רודף שחייב להורגו שהרי יכול להרוג אחרים
בקיצור אין לו שום דין רודף וההורגו חייב מיתה וזה ברור
 
אני לא אחראי על כל הנאמר שם
אבל נראה לי שאתם תוקפים רק מנוקדת מבט אחד ולא מתבוננים על עיקר התשובה


על זה גופא הוא ענה בטו"ט שהרי מי שנוסע במהירות מופרזת ועובר על חוקי התנועה המסתכנים חיי אדם, הסיכוי שהוא יהרוג או יהרג ל"ע הוא גדול פי כמה וכמה, ובכל זאת אין דינו כרוצח ורודף! (לאפוקי מאותה שמועה שאנשים מחשיבים אותו כרודף) ע' במנח"י ששלח לשם

לא בדוק

בכל מקרה איך שיהיה זה לא גופא הנידון ואינני רוצה להיגרר לסתם מחלוקות מיותרים
מחילה הוא בחר לכתוב את הדברים ושיעמוד מאחריהם.
הוא כתב דברים בלתי מבוססים כלומר בלא מראי מקום ושמנגד הראתי מראה מקומות שלא כדבריו דבר זה מראה על מגמתיות הוא תפס צד אחד ומושפע מנתונים חד צדדיים הוא קובע דברים אלו בנחרצות ולא זו הדרך.

בעניין התשובה עם המסכה צריך להתיישב בדבר אין לי הפנאי לעבור כעת על המקורות אולי בהמשך. רק בפן העובדתי היה קל להתייחס.
 
אבל זה לא הנידון
כדאי לעיין בתחילת התשובה מרי"ו ושאר הפוסקים
כרגע תכלס הוא לא רצח או רודף ספציפי אחרי משהו ולכן לא דומה דינו לרודף ממש שכרגע רודף אחרי משהו,אבל בהחלט בגלל שנוהג נגד חוקי התנועה ביודעין נחשב כרוצח ורודף אחר שח"ו קרה מה שקרה ולא יוכל לומר ידי לא שפכו , וכנ"ל בנידון דידן מי שלא שומע לרוב ככל הרופאים המומחים בעניין ההתחסנות וכדו' הרי הוא כרודף ורוצח לא רק אחרים שלא ידוע כמה הדביק מתי ואיפה אלא לצערנו גם לפעמים את עצמו ו-5 מליון מתים בכל העולם יעידו.
 
א"כ תתחיל להרוג נהגים שנוסעים במאה קמ"ש ומדברים בפלאפון
זכורני לפני כמה שנים שסיפר לי אברך על פלוני שהרג נפש בתאונה ומבקש מת"ח מפורסם שיברכו והרב בירר האם נסע במהירות מופרזת ומשנענה שכן הוא כעס מאוד ולא רצה לברכו ואמר שיש לו דין של רוצח.
 
זכורני לפני כמה שנים שסיפר לי אברך על פלוני שהרג נפש בתאונה ומבקש מת"ח מפורסם שיברכו והרב בירר האם נסע במהירות מופרזת ומשנענה שכן הוא כעס מאוד ולא רצה לברכו ואמר שיש לו דין של רוצח.
הוה עובדא אצל מרן הקהילות יעקב זיע"א
 
הנה עכשיו מצאתי בש"ע חו"מ סימן תכה סעיף א שקודם כל יש לומר לרודף שהוא חייב מיתה ע"ש בסמ"ע סק"א. ואם המשיך לרדוף כל ישראל מצווים להצילו באבר מאברי הרודף, ואם אינם יכולים לכוין ולא להצילו אלא א"כ יהרגו לרודף, הרי אלו הורגים אותו אף על פי שעדיין לא הרג.

וכי אם נראה חלילה מאן דהו שרודף אחר יהודי נאמר לי עלי המלאכה לגמור?! הרי אותו אחד שבידו להרוג הרודף דינו כשופך דמים

ועוד בילקוט יוסף שובע שמחות חלק א הערה כ כתב שהנוהג ברכב ללא זהירות דינו כרודף שכן כתב בעל המנחת יצחק. והיא גופא התושבה ששלח אליה אותו ת"ח. ושם מבואר שאין זה הרודף הרגיל, אלא מי שמיצר לציבור שמותר למוסרו לשילטונות רק אחרי התראה!.

ושוב הביא מרן בילקוט יוסף שם מהגאון שבט הלוי שאלו שנוסעים במהירות גדולה, וכל אחד רוצה להקדים לחבירו וכבר ידוע כמה קפחו חייהם כבר בעו"ה והיא סכנה גמורה זה וכיו"ב ספק רציחה ספק מאבד עצמו לדעת. עכ"ל. כלומר דוקא מי שנוסע במהירות גדולה (כמו 140 150 קמ"ש) ואם קרה חלילה ל"ע שקיפחו חייהם דינו כ"ספק" רוצח "ספק" מאבד עצמו לדעת. רק ספק ולא ודאי.

והנני מביא מן החדש, ממרן רבינו הגדול בשו"ת יחוה דעת חלק ז סימן רה כמה וכמה תשובות ומכתבים בנושא זהירות בדרכים. ובאף אחד מהם לא מצאתי שכתב שדינו כרודף ומצוה למוסרו לשילטונות.

באות א' איירי במי שהרג את הנפש ע"ש. והביא כמה פעמים (וגם על זה נסמך הגאון מנח"י) משו"ע חו"מ סימן שעח סעיף ט' מתשובת הרא"ש, דמי שרכב על סוס במהירות והזיק פושע הוא ומזיק בגופו. ולא כתבו שדינו כרודף.


הראיה מכהן אינה מתחילה, שאף מי שהרג בשוגג ועשה תשובה אסור לישא כפים מטעם הפסוק ידיכם דמים מלאו.


מכל זה פשוט להלכה שאין הנוסע במהירות או עובר על שאר חוקי התנועה דינו כרודף הרגיל, אלא רק כמיצר לציבור שמותר למוסרו אחר התראה (ואם אין אפשרות להתרות יש לשאול לחכם). וחלילה לדון דיני נפשות מתוך השרוול בלי התבוננות בפוסקים. וכל מה שהבאתם כאן הוא על מי שכבר הרג ולא מי שנוסע


ולפי זה נקיש גם לקורונה. שאין זו מגיפה כפי הגדרתה בהלכה. לכל היותר ניתן להגדירה כחולאים (ראה שו"ע או"ח סימן תקעו סעיף ה). ואין שום דופי לצרף למניין מי שאין לו מסיכה (כמו שבלאו הכי רבים כבר לא הולכים עם מסיכה בפרט גדולי ישראל שכבר חודשים רבים אני עוקב אחר תמונות ורואה פלא שאין הם חובשים מסיכה אף מתי שקראו לזה סגר שני ושלישי) או מי שלא התחסן

ולסלק יהודי בצעקות תוך כדי הלבנת פנים הנחשבת כשפיכות דמים, זה ממש מזכיר לי מה שראיתי לא מכבר, שיר חדש של ארגון השמיטה בשירתו של הזמר הצעיר מוטי שטיינמץ, שבו רואים שחקן חרדי בשם ליפא שהוא כביכול חקלאי שחייב הרבה חובות לפני השמיטה (ואנשים לא מודעים לכך שחקלאים מגלגלים מיליונים!!) ולבסוף אינו עומד בלחץ ומקבל היתר "מרב לא מוכר" לעבוד בשמיטה. ומראים איך כביכול מסלקים אותו מבית הכנסת בראש השנה לפני תקיעת שופר בבושת פנים ברבים. זוהי ההסתכלות שלהם על היתר המכירה

זה בדיוק אותו הדבר! כל רופא, מומחה כמה שיהיה, שיגיד דעה אחרת ממה שכתוב ביתד נאמן, כבר יאמרו עליו שהוא אפיקורס, מדבר שטויות, לא שפוי וכהנה וכהנה. וכי מי שפוחד על עצמו כי עדיין לא ראו השלכות של כמה שנים מהחיסון, נאמר עליו שהוא משוגע?! נבייש אותו ברבים?1 לאן הגענו?? לסדום היינו לעמורה דימינו?



שוב אני מדגיש עיקר תשובתו היתה על מי שאינו מרגיש שום תסמינים. ולהגדירו כרוצח זוהי טעות גמורה שאין לה שחר. ודי בזה
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון