• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

החיל והחוסן (חובה להתחסן)

הנה עכשיו מצאתי בש"ע חו"מ סימן תכה סעיף א שקודם כל יש לומר לרודף שהוא חייב מיתה ע"ש בסמ"ע סק"א. ואם המשיך לרדוף כל ישראל מצווים להצילו באבר מאברי הרודף, ואם אינם יכולים לכוין ולא להצילו אלא א"כ יהרגו לרודף, הרי אלו הורגים אותו אף על פי שעדיין לא הרג.

וכי אם נראה חלילה מאן דהו שרודף אחר יהודי נאמר לי עלי המלאכה לגמור?! הרי אותו אחד שבידו להרוג הרודף דינו כשופך דמים

ועוד בילקוט יוסף שובע שמחות חלק א הערה כ כתב שהנוהג ברכב ללא זהירות דינו כרודף שכן כתב בעל המנחת יצחק. והיא גופא התושבה ששלח אליה אותו ת"ח. ושם מבואר שאין זה הרודף הרגיל, אלא מי שמיצר לציבור שמותר למוסרו לשילטונות רק אחרי התראה!.

ושוב הביא מרן בילקוט יוסף שם מהגאון שבט הלוי שאלו שנוסעים במהירות גדולה, וכל אחד רוצה להקדים לחבירו וכבר ידוע כמה קפחו חייהם כבר בעו"ה והיא סכנה גמורה זה וכיו"ב ספק רציחה ספק מאבד עצמו לדעת. עכ"ל. כלומר דוקא מי שנוסע במהירות גדולה (כמו 140 150 קמ"ש) ואם קרה חלילה ל"ע שקיפחו חייהם דינו כ"ספק" רוצח "ספק" מאבד עצמו לדעת. רק ספק ולא ודאי.

והנני מביא מן החדש, ממרן רבינו הגדול בשו"ת יחוה דעת חלק ז סימן רה כמה וכמה תשובות ומכתבים בנושא זהירות בדרכים. ובאף אחד מהם לא מצאתי שכתב שדינו כרודף ומצוה למוסרו לשילטונות.

באות א' איירי במי שהרג את הנפש ע"ש. והביא כמה פעמים (וגם על זה נסמך הגאון מנח"י) משו"ע חו"מ סימן שעח סעיף ט' מתשובת הרא"ש, דמי שרכב על סוס במהירות והזיק פושע הוא ומזיק בגופו. ולא כתבו שדינו כרודף.


הראיה מכהן אינה מתחילה, שאף מי שהרג בשוגג ועשה תשובה אסור לישא כפים מטעם הפסוק ידיכם דמים מלאו.


מכל זה פשוט להלכה שאין הנוסע במהירות או עובר על שאר חוקי התנועה דינו כרודף הרגיל, אלא רק כמיצר לציבור שמותר למוסרו אחר התראה (ואם אין אפשרות להתרות יש לשאול לחכם). וחלילה לדון דיני נפשות מתוך השרוול בלי התבוננות בפוסקים. וכל מה שהבאתם כאן הוא על מי שכבר הרג ולא מי שנוסע


ולפי זה נקיש גם לקורונה. שאין זו מגיפה כפי הגדרתה בהלכה. לכל היותר ניתן להגדירה כחולאים (ראה שו"ע או"ח סימן תקעו סעיף ה). ואין שום דופי לצרף למניין מי שאין לו מסיכה (כמו שבלאו הכי רבים כבר לא הולכים עם מסיכה בפרט גדולי ישראל שכבר חודשים רבים אני עוקב אחר תמונות ורואה פלא שאין הם חובשים מסיכה אף מתי שקראו לזה סגר שני ושלישי) או מי שלא התחסן

ולסלק יהודי בצעקות תוך כדי הלבנת פנים הנחשבת כשפיכות דמים, זה ממש מזכיר לי מה שראיתי לא מכבר, שיר חדש של ארגון השמיטה בשירתו של הזמר הצעיר מוטי שטיינמץ, שבו רואים שחקן חרדי בשם ליפא שהוא כביכול חקלאי שחייב הרבה חובות לפני השמיטה (ואנשים לא מודעים לכך שחקלאים מגלגלים מיליונים!!) ולבסוף אינו עומד בלחץ ומקבל היתר "מרב לא מוכר" לעבוד בשמיטה. ומראים איך כביכול מסלקים אותו מבית הכנסת בראש השנה לפני תקיעת שופר בבושת פנים ברבים. זוהי ההסתכלות שלהם על היתר המכירה

זה בדיוק אותו הדבר! כל רופא, מומחה כמה שיהיה, שיגיד דעה אחרת ממה שכתוב ביתד נאמן, כבר יאמרו עליו שהוא אפיקורס, מדבר שטויות, לא שפוי וכהנה וכהנה. וכי מי שפוחד על עצמו כי עדיין לא ראו השלכות של כמה שנים מהחיסון, נאמר עליו שהוא משוגע?! נבייש אותו ברבים?1 לאן הגענו?? לסדום היינו לעמורה דימינו?



שוב אני מדגיש עיקר תשובתו היתה על מי שאינו מרגיש שום תסמינים. ולהגדירו כרוצח זוהי טעות גמורה שאין לה שחר. ודי בזה
חוץ ממה שיש להשיב על דבריך לעיל דודאי מצווה למוסרו לשלטונות וכמו ששמענו באוזננו כמה וכמה פעמים ממרן זיע"א וממרן שליטא למי שמדבר בפלאפון בנהיגה ולמי שנוסע במהירות מופרזת ולמי שחולה נפילה (וזה גם כתוב בשות של מרן ) ועוד ועוד דוגמאות, וכן לגבי כהן יש מחלוקת רמא ומרן בזה לגבי שגגה אבל אין ספק בכלל שמי שעובר ביודעין על חוקי התנועה מזיד פושע הוא וכבר כתבתי לעיל שבכה"ג לכולי עלמא הוי מזיד ולא ישא כפיו.
לצערי כבודו ביודעין חולק על גדולי ישראל שהובאו לעיל ומנסה לחלק חילוקים ובילוקים בשולחן ערוך ומה הם לא ידעו שכבודו יודע ובכל זאת פסקו שהחולק בנידון דידן הרי הוא זקן ממרא ומדוע לא יראת...??!
 
הנה עכשיו מצאתי בש"ע חו"מ סימן תכה סעיף א שקודם כל יש לומר לרודף שהוא חייב מיתה ע"ש בסמ"ע סק"א. ואם המשיך לרדוף כל ישראל מצווים להצילו באבר מאברי הרודף, ואם אינם יכולים לכוין ולא להצילו אלא א"כ יהרגו לרודף, הרי אלו הורגים אותו אף על פי שעדיין לא הרג.
לכאורה כיוון שהמדינה מתריעה על זאת, יש לומר שהוא עומד ומותרע.
 
כתבתי לעיל שבכה"ג לכולי עלמא הוי מזיד ולא ישא כפיו.
כלומר כל מי שנושא 100 קמ"ש לא ישא כפיו. ממש מרפסן איגרי...

לכאורה כיוון שהמדינה מתריעה על זאת, יש לומר שהוא עומד ומותרע.
זה רק יעזור למסור אותו לשלטונות ויל"ע

חבל שהנושא סתם מתרחק ממקורו, אין כאן מקום לשכנע לא להתחסן, אלא להבהיר שמימות הקורונה היא לא נקראה מגפה ע"פ ההלכה, ושאדם בריא לחלוטין ללא שום תסמינים לא מהווה שום סכנה ואין הוא רודף וכיוצ"ב זה כל מה שניסו להבהיר
 
כלומר כל מי שנושא 100 קמ"ש לא ישא כפיו. ממש מרפסן איגרי...


זה רק יעזור למסור אותו לשלטונות ויל"ע

חבל שהנושא סתם מתרחק ממקורו, אין כאן מקום לשכנע לא להתחסן, אלא להבהיר שמימות הקורונה היא לא נקראה מגפה ע"פ ההלכה, ושאדם בריא לחלוטין ללא שום תסמינים לא מהווה שום סכנה ואין הוא רודף וכיוצ"ב זה כל מה שניסו להבהיר
גם אם ימותו 3 מליון נשים וילדים ביום זו לא מגיפה ע"פ ההלכה כי הן לא נחשבות למניין לעניין מגיפה סופרים רק גברים. האם אם ימותו 3 מליון נשים וילדים
ביום תאמר זו לא מגיפה ע"פ ההלכה ואין מה להתרגש...
(מה שדיברו אתך כאן על 100 קמ"ש כמובן כוונתם שתלוי איפה, יש מקומות שזו המהירות המותרת המדובר שנוסע הרבה מעל המותר.)
 
כלומר כל מי שנושא 100 קמ"ש לא ישא כפיו. ממש מרפסן איגרי.
לא יודע מה הבנת אבל אני דברתי לאורך כל הדרך על אחד כזה שאחרי שנסע נגד החוק הרג מישהו ולכן לא ישא כפיו כי הוא ודאי מזיד בזה שזלזל בשאט נפש ועבר על חוקי התנועה.
 
לית מאן דפליג
נו אז גם אחד שלא שם מסכה ולא שומע להוראות הרופאים הדם על הידיים שלו כלשון הרב מוצפי לעיל, וכפסק מרן הראשלצ שליטא שחובה להתחסן.
ואין קשר למה שכתבת לעיל מגיפה או לא מגיפה ,גם בענייני חילול שבת ואכילה ביום כיפור שומעים לרופאים וכן צריך לנהוג כך.
 
אין קשר בין הפסק של הרב יצחק לבין מילותיו החריפות של הרב מוצפי, תתבונן

היא גופא הדברים שכתב מרי"ו ושאר הפוסקים. אם הוא לא מרגיש שום מחלה ורק אולי יש חשש שהוא חולה, אין עליו שום תרעומת. תעיין לפי שתגיב
 
אין קשר בין הפסק של הרב יצחק לבין מילותיו החריפות של הרב מוצפי, תתבונן

היא גופא הדברים שכתב מרי"ו ושאר הפוסקים. אם הוא לא מרגיש שום מחלה ורק אולי יש חשש שהוא חולה, אין עליו שום תרעומת. תעיין לפי שתגיב
למה אין קשר? אם מרן הראשלצ שליטא פסק ש"חובה" להיתחסן לא טוב ולא כדאי אלא חובה כמו חולה שלא ישמע לרופא שאומר לו לאכול בכיפור זה כולל בתוכו גם את דבריו של הרב מוצפי שליטא דמכלל הן אתה שומע לאו וגם אם ספק יחלה הרי גם על ספק נפשות דוחה את השבת וכל שכן פה שהמומחים אומרים מפורש שאלו המאושפזים במחלקות הקשות בין 90 אחוז ולפעמים 100אחוז שלא התחסנו ,לכן שוטה רשע וגס רוח הוא המחכה שיקרה משהו ואחר כך זה יהיה כבר מאוחר משחק בחיים שלו ושל אחרים.
מצורף צילום:Screenshot_20210922-120543~2.jpgScreenshot_20210918-224328.jpg
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210922-143832~2.jpg
    Screenshot_20210922-143832~2.jpg
    243.7 KB · צפיות: 59
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אין קשר בין הפסק של הרב יצחק לבין מילותיו החריפות של הרב מוצפי, תתבונן

היא גופא הדברים שכתב מרי"ו ושאר הפוסקים. אם הוא לא מרגיש שום מחלה ורק אולי יש חשש שהוא חולה, אין עליו שום תרעומת. תעיין לפי שתגיב
תקרא מה כתב מרן זיע"א על אלו המתחכמים לא לשמוע לרופאים ודון מינה ואוקי באתרין.
 
רק לפי הרב מוצפי, מהרב יצחק יוסף מהגרח"ק או כל רב אחר לא תשמע שום דבר כזה
צר לי שזה כואב אך כזו היא המציאות

אגב אני יודע בבירור גמור שאחד מגדולי ישראל הספרדים (מי שמכיר את המציאות מתחילת הקורונה יכול לדעת מי הוא) מורה לשואלים אותו לא להתחסן. ממש כך. כנראה הוא גם זקן ממרא (למרות שהוא בן גילו של הרב מוצפי שליט"א ולא פחות ממנו בגדולה) אך הוא לא יכול לומר את דעתו ברבים בגלל תגובות כמו כאן. כל התייחסות לנושא אפילו עם מקורות הלכתיים נהפכים למריבה ומחלוקת
 
רק לפי הרב מוצפי, מהרב יצחק יוסף מהגרח"ק או כל רב אחר לא תשמע שום דבר כזה
צר לי שזה כואב אך כזו היא המציאות

אגב אני יודע בבירור גמור שאחד מגדולי ישראל הספרדים (מי שמכיר את המציאות מתחילת הקורונה יכול לדעת מי הוא) מורה לשואלים אותו לא להתחסן. ממש כך. כנראה הוא גם זקן ממרא (למרות שהוא בן גילו של הרב מוצפי שליט"א ולא פחות ממנו בגדולה) אך הוא לא יכול לומר את דעתו ברבים בגלל תגובות כמו כאן. כל התייחסות לנושא אפילו עם מקורות הלכתיים נהפכים למריבה ומחלוקת
למה לא להתחסן?
 
רק לפי הרב מוצפי, מהרב יצחק יוסף מהגרח"ק או כל רב אחר לא תשמע שום דבר כזה
צר לי שזה כואב אך כזו היא המציאות

אגב אני יודע בבירור גמור שאחד מגדולי ישראל הספרדים (מי שמכיר את המציאות מתחילת הקורונה יכול לדעת מי הוא) מורה לשואלים אותו לא להתחסן. ממש כך. כנראה הוא גם זקן ממרא (למרות שהוא בן גילו של הרב מוצפי שליט"א ולא פחות ממנו בגדולה) אך הוא לא יכול לומר את דעתו ברבים בגלל תגובות כמו כאן. כל התייחסות לנושא אפילו עם מקורות הלכתיים נהפכים למריבה ומחלוקת
כבר הסברתי לעיל שבכלל מאתיים מנה ואם הרב הראשי לישראל רבם של כל הרבנים !!! פסק ש"חובה" אז חובה להיתחסן ומי שלא שומע הוא ודאי בכלל מה שאמר הרב מוצפי והדברים פשוטים לכל בר בי רב אפילו דחד יומא,וכל שכן שהמציאות מוכחת כך שמחוץ תשכל חרב בר מינן במיוחד את אלו שלא התחסנו ולא צריך להיות עיוור-לכן צירפתי לך תמונות אותנטיות מה שהמומחים אומרים גם חילונים ולא צריך להגיע לרבנים.
 
יש כמה תשובות על דבריך, אך מכיוון שלא תקבלו שום דבר בכובד ראש וברצינות אני מושך ידי בע"ה
חבל שלא עמדת בדיבורך ומשכת את ידך אתה בנתיים ממשיך להוסיף חטא על פשע ולחלוק בריש גלי על גדולי ישראל ושאלתי לעיל לא תורצה ומדוע לא יראת לדבר בעבדי...??!
 
 
זה לא קשור לדיון כאן.
נא לפתוח נושא חדש.
העליתי את השאלה מכיוון שדנו בנושא
הנסיעות במהירות
ובעיני ראיתי לפני מספר שנים בבני ברק
איך שילדה היתה כפשע מפגיעת רכב שנסע
סמוך לשקיעה
[מלבד מה שיש בכך זלזול חמור בשב"ק]
 
העליתי את השאלה מכיוון שדנו בנושא
הנסיעות במהירות
ובעיני ראיתי לפני מספר שנים בבני ברק
איך שילדה היתה כפשע מפגיעת רכב שנסע
סמוך לשקיעה
[מלבד מה שיש בכך זלזול חמור בשב"ק]
אני מבין, אבל למען הסדר הטוב היה ראוי להעלות את זה בתור דיון חדש.
זה לא קשור לנושא לשמו פתחו את האשכול.
 
חזור
חלק עליון