חוץ ממה שיש להשיב על דבריך לעיל דודאי מצווה למוסרו לשלטונות וכמו ששמענו באוזננו כמה וכמה פעמים ממרן זיע"א וממרן שליטא למי שמדבר בפלאפון בנהיגה ולמי שנוסע במהירות מופרזת ולמי שחולה נפילה (וזה גם כתוב בשות של מרן ) ועוד ועוד דוגמאות, וכן לגבי כהן יש מחלוקת רמא ומרן בזה לגבי שגגה אבל אין ספק בכלל שמי שעובר ביודעין על חוקי התנועה מזיד פושע הוא וכבר כתבתי לעיל שבכה"ג לכולי עלמא הוי מזיד ולא ישא כפיו.הנה עכשיו מצאתי בש"ע חו"מ סימן תכה סעיף א שקודם כל יש לומר לרודף שהוא חייב מיתה ע"ש בסמ"ע סק"א. ואם המשיך לרדוף כל ישראל מצווים להצילו באבר מאברי הרודף, ואם אינם יכולים לכוין ולא להצילו אלא א"כ יהרגו לרודף, הרי אלו הורגים אותו אף על פי שעדיין לא הרג.
וכי אם נראה חלילה מאן דהו שרודף אחר יהודי נאמר לי עלי המלאכה לגמור?! הרי אותו אחד שבידו להרוג הרודף דינו כשופך דמים
ועוד בילקוט יוסף שובע שמחות חלק א הערה כ כתב שהנוהג ברכב ללא זהירות דינו כרודף שכן כתב בעל המנחת יצחק. והיא גופא התושבה ששלח אליה אותו ת"ח. ושם מבואר שאין זה הרודף הרגיל, אלא מי שמיצר לציבור שמותר למוסרו לשילטונות רק אחרי התראה!.
ושוב הביא מרן בילקוט יוסף שם מהגאון שבט הלוי שאלו שנוסעים במהירות גדולה, וכל אחד רוצה להקדים לחבירו וכבר ידוע כמה קפחו חייהם כבר בעו"ה והיא סכנה גמורה זה וכיו"ב ספק רציחה ספק מאבד עצמו לדעת. עכ"ל. כלומר דוקא מי שנוסע במהירות גדולה (כמו 140 150 קמ"ש) ואם קרה חלילה ל"ע שקיפחו חייהם דינו כ"ספק" רוצח "ספק" מאבד עצמו לדעת. רק ספק ולא ודאי.
והנני מביא מן החדש, ממרן רבינו הגדול בשו"ת יחוה דעת חלק ז סימן רה כמה וכמה תשובות ומכתבים בנושא זהירות בדרכים. ובאף אחד מהם לא מצאתי שכתב שדינו כרודף ומצוה למוסרו לשילטונות.
באות א' איירי במי שהרג את הנפש ע"ש. והביא כמה פעמים (וגם על זה נסמך הגאון מנח"י) משו"ע חו"מ סימן שעח סעיף ט' מתשובת הרא"ש, דמי שרכב על סוס במהירות והזיק פושע הוא ומזיק בגופו. ולא כתבו שדינו כרודף.
הראיה מכהן אינה מתחילה, שאף מי שהרג בשוגג ועשה תשובה אסור לישא כפים מטעם הפסוק ידיכם דמים מלאו.
מכל זה פשוט להלכה שאין הנוסע במהירות או עובר על שאר חוקי התנועה דינו כרודף הרגיל, אלא רק כמיצר לציבור שמותר למוסרו אחר התראה (ואם אין אפשרות להתרות יש לשאול לחכם). וחלילה לדון דיני נפשות מתוך השרוול בלי התבוננות בפוסקים. וכל מה שהבאתם כאן הוא על מי שכבר הרג ולא מי שנוסע
ולפי זה נקיש גם לקורונה. שאין זו מגיפה כפי הגדרתה בהלכה. לכל היותר ניתן להגדירה כחולאים (ראה שו"ע או"ח סימן תקעו סעיף ה). ואין שום דופי לצרף למניין מי שאין לו מסיכה (כמו שבלאו הכי רבים כבר לא הולכים עם מסיכה בפרט גדולי ישראל שכבר חודשים רבים אני עוקב אחר תמונות ורואה פלא שאין הם חובשים מסיכה אף מתי שקראו לזה סגר שני ושלישי) או מי שלא התחסן
ולסלק יהודי בצעקות תוך כדי הלבנת פנים הנחשבת כשפיכות דמים, זה ממש מזכיר לי מה שראיתי לא מכבר, שיר חדש של ארגון השמיטה בשירתו של הזמר הצעיר מוטי שטיינמץ, שבו רואים שחקן חרדי בשם ליפא שהוא כביכול חקלאי שחייב הרבה חובות לפני השמיטה (ואנשים לא מודעים לכך שחקלאים מגלגלים מיליונים!!) ולבסוף אינו עומד בלחץ ומקבל היתר "מרב לא מוכר" לעבוד בשמיטה. ומראים איך כביכול מסלקים אותו מבית הכנסת בראש השנה לפני תקיעת שופר בבושת פנים ברבים. זוהי ההסתכלות שלהם על היתר המכירה
זה בדיוק אותו הדבר! כל רופא, מומחה כמה שיהיה, שיגיד דעה אחרת ממה שכתוב ביתד נאמן, כבר יאמרו עליו שהוא אפיקורס, מדבר שטויות, לא שפוי וכהנה וכהנה. וכי מי שפוחד על עצמו כי עדיין לא ראו השלכות של כמה שנים מהחיסון, נאמר עליו שהוא משוגע?! נבייש אותו ברבים?1 לאן הגענו?? לסדום היינו לעמורה דימינו?
שוב אני מדגיש עיקר תשובתו היתה על מי שאינו מרגיש שום תסמינים. ולהגדירו כרוצח זוהי טעות גמורה שאין לה שחר. ודי בזה
לצערי כבודו ביודעין חולק על גדולי ישראל שהובאו לעיל ומנסה לחלק חילוקים ובילוקים בשולחן ערוך ומה הם לא ידעו שכבודו יודע ובכל זאת פסקו שהחולק בנידון דידן הרי הוא זקן ממרא ומדוע לא יראת...??!