• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הכשר פלאטה לפסח - עירוי

אושרי רביב

Well-known member
שלום רב לאוהבי תורתך
התפרסמה תשובת מרן בעבר לגבי עירוי על פלאטה, הגם שמחממים עליה לחם ישירות. [כלומר פלאטה שמחממים עליה בשבת באופן קבוע לחם, מה דינה בפסח, וענה מרן כי די בעירוי].
וכאן הבן שואל, כיצד יכול להיות הדין כך.
זכור אני שמרן הראשון לציון שליט"א ביאר דעתו של מרן זיע"א.
הייתי שמח שיזכירו לי החברים היקרים את תירוצו ודרך ביאורו של מרן שליט"א. כי לא מצאתי...
תודה רבה!!
 
עיין כאן
יש רק לציין שמרן בילקוט יוסף בכרך א', תש"פ, מילואים לפסח עמוד תתקלט
הוסיף שאם הניח לחם ישירות צריך לכסות בנייר כסף עבה וכיוצ"ב
צירפתי את הילקו"י
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף מועדים - פסח כרך א, תש__פ.pdf
    101.6 KB · צפיות: 7
מה אני שואל ומה אתם עונים - את זה ראיתי. אני זוכר בשיעור שביאר את דעתו של מרן למה התיר עירוי גם במצב ששם לחם ישירות.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון