• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הלל שלם שדילג

וזהו קצת חידוש, דלכאו' אם אשכנזי יברך וידלג, כתב שם שלא יברך כיון שיש צד שיוצא ידי חובה, ואילו ספרדי שיאמר בדילוג ולא יברך, יצטרך לברך שוב. והרי ברכות לא מעכבות.
 
וזהו קצת חידוש, דלכאו' אם אשכנזי יברך וידלג, כתב שם שלא יברך כיון שיש צד שיוצא ידי חובה, ואילו ספרדי שיאמר בדילוג ולא יברך, יצטרך לברך שוב. והרי ברכות לא מעכבות.
אין הברכות מעכבות רק אם קרא הלל שלם ללא ברכה אזי אין הברכות מעכבות כמובא בעמ' רמה
אבל כאן חז"ל תיקנו הלל שלם והוא לא קיים את התקנה במילואה לכן יחזור ויקרא עם ברכה
 
וזהו קצת חידוש, דלכאו' אם אשכנזי יברך וידלג, כתב שם שלא יברך כיון שיש צד שיוצא ידי חובה, ואילו ספרדי שיאמר בדילוג ולא יברך, יצטרך לברך שוב. והרי ברכות לא מעכבות.
מי שכבר בירך (כגון אשכנזי), לא נגיד לו לברך שוב.
אבל מי שלא בירך, אמנם יש צד שיצא יד"ח, אבל סו"ס הוא לא אמר את ההלל כמו שצריך, כיון שדילג, אז הוא לא יצא יד"ח ב"הלל שלם", ולכן יכול לומר את ההלל בשלמותו ולברך עליו.
 
אין הברכות מעכבות רק אם קרא הלל שלם ללא ברכה אזי אין הברכות מעכבות כמובא בעמ' רמה
אבל כאן חז"ל תיקנו הלל שלם והוא לא קיים את התקנה במילואה לכן יחזור ויקרא עם ברכה
אז למה אשכנזי לא יברך שוב?
 
מי שכבר בירך (כגון אשכנזי), לא נגיד לו לברך שוב.
אבל מי שלא בירך, אמנם יש צד שיצא יד"ח, אבל סו"ס הוא לא אמר את ההלל כמו שצריך, כיון שדילג, אז הוא לא יצא יד"ח ב"הלל שלם", ולכן יכול לומר את ההלל בשלמותו ולברך עליו.
אכתי לא מיושב, דמ''מ כיון שיש צד שיצא י''ח, א''כ שוב לא יברך.
 
חזור
חלק עליון