אין הברכות מעכבות רק אם קרא הלל שלם ללא ברכה אזי אין הברכות מעכבות כמובא בעמ' רמהוזהו קצת חידוש, דלכאו' אם אשכנזי יברך וידלג, כתב שם שלא יברך כיון שיש צד שיוצא ידי חובה, ואילו ספרדי שיאמר בדילוג ולא יברך, יצטרך לברך שוב. והרי ברכות לא מעכבות.
מי שכבר בירך (כגון אשכנזי), לא נגיד לו לברך שוב.וזהו קצת חידוש, דלכאו' אם אשכנזי יברך וידלג, כתב שם שלא יברך כיון שיש צד שיוצא ידי חובה, ואילו ספרדי שיאמר בדילוג ולא יברך, יצטרך לברך שוב. והרי ברכות לא מעכבות.
אז למה אשכנזי לא יברך שוב?אין הברכות מעכבות רק אם קרא הלל שלם ללא ברכה אזי אין הברכות מעכבות כמובא בעמ' רמה
אבל כאן חז"ל תיקנו הלל שלם והוא לא קיים את התקנה במילואה לכן יחזור ויקרא עם ברכה
אכתי לא מיושב, דמ''מ כיון שיש צד שיצא י''ח, א''כ שוב לא יברך.מי שכבר בירך (כגון אשכנזי), לא נגיד לו לברך שוב.
אבל מי שלא בירך, אמנם יש צד שיצא יד"ח, אבל סו"ס הוא לא אמר את ההלל כמו שצריך, כיון שדילג, אז הוא לא יצא יד"ח ב"הלל שלם", ולכן יכול לומר את ההלל בשלמותו ולברך עליו.
כי סו"ס לשיטתם גם מברכים על הלל בדילוגאז למה אשכנזי לא יברך שוב?
אבל מ''מ עצם הברכה לא מעכבת, וא''כ ל''ש לומר שהאשכנזי קיים את התקנה והספרדי לא.כי סו"ס לשיטתם גם מברכים על הלל בדילוג
לכן קיים פה האשכנזי מעין התקנה משא"כ לדידן.