יש מחלוקת מתי גדליה נהרג בפשטות הגמרא ברה כח : שהוא נהרג בג' בתשרי אבל הב''י בסימן תקמט מביא בשם רבינו ירוחם שנהרג בר''ה ודחו זאת לאחר שבת.
השוע [תקסד] פוסק שאם אדם קם בלילה בתענית ציבור אם לא עשה תנאי אינו יכול לאכול ולגבי לשתות בלי תנאי יש מחלוקת בין השו''ע לרמ''א עייש
ובמשנ''ב יש נידון אם אדם נרדם באמצע הסועודה האם צריך להפסיק ובשעה''צ מבואר שלדעת המקילים זה גם אם נרדם לפני שהתחיל לאכול ופשטות כ''ז לפי השיטה המקילה אבל לפי האוסרים בוודאי שיהיה אסור ומבואר בגמרא ששינת קבע זה בא לאפוקי מתנמנם
ולפי''ז יש לדון אם אדם בליל הצום נרדם חמישים דקות לכאורה לפי השיטה האוסרת גם בזה יהי אסור ויצטרך לצום מהערב עד למחרת ויש לפלפל.
השוע [תקסד] פוסק שאם אדם קם בלילה בתענית ציבור אם לא עשה תנאי אינו יכול לאכול ולגבי לשתות בלי תנאי יש מחלוקת בין השו''ע לרמ''א עייש
ובמשנ''ב יש נידון אם אדם נרדם באמצע הסועודה האם צריך להפסיק ובשעה''צ מבואר שלדעת המקילים זה גם אם נרדם לפני שהתחיל לאכול ופשטות כ''ז לפי השיטה המקילה אבל לפי האוסרים בוודאי שיהיה אסור ומבואר בגמרא ששינת קבע זה בא לאפוקי מתנמנם
ולפי''ז יש לדון אם אדם בליל הצום נרדם חמישים דקות לכאורה לפי השיטה האוסרת גם בזה יהי אסור ויצטרך לצום מהערב עד למחרת ויש לפלפל.