יצחק משען
Well-known member
בילקו''י יו''ט (עמ' קלו''ת - נדו'ן השעו'ן בגימ') כתב:
ושמענו על חכם גדול ועצום אחד שמקפיד שגברים לא יענדו שעון, ומורה להם להסיר את השעון מהיד, ולא נתבאר טעמו, ואם משום שחושש לאיסור לא ילבש, הנה בכה''ג שדרך רוב ככל הגברים בעולם כולו (גם הגוים) לענוד שעון יד, והוא צורכו של אדם, לכאורה אין לחוש בזה לאיסור לא ילבש אחר שאין זה מתכשיטי נשים. ועי' בס' כל משאלותיך שהמחבר דיבר עמו בזה. ע''ש.
והביא כמה מקורות לענין זה
וסיים מוה''ר שליט''א
ומה שאמרו כן משם החזו''א, הנה בזמן החזו''א לא היה מצוי ענידת השעונים לגברים כמו בזה''ז, ואף לפני יותר מ-50 שנה לא היה הדבר מצוי כ''כ, וי''ל דלכן אסר, משא''כ בזה''ז שרובא דעלמא גם מאומות העולם עונדים שעונים, י''ל דאף החזו''א מודה. עכ''ד.
ושמענו על חכם גדול ועצום אחד שמקפיד שגברים לא יענדו שעון, ומורה להם להסיר את השעון מהיד, ולא נתבאר טעמו, ואם משום שחושש לאיסור לא ילבש, הנה בכה''ג שדרך רוב ככל הגברים בעולם כולו (גם הגוים) לענוד שעון יד, והוא צורכו של אדם, לכאורה אין לחוש בזה לאיסור לא ילבש אחר שאין זה מתכשיטי נשים. ועי' בס' כל משאלותיך שהמחבר דיבר עמו בזה. ע''ש.
והביא כמה מקורות לענין זה
וסיים מוה''ר שליט''א
ומה שאמרו כן משם החזו''א, הנה בזמן החזו''א לא היה מצוי ענידת השעונים לגברים כמו בזה''ז, ואף לפני יותר מ-50 שנה לא היה הדבר מצוי כ''כ, וי''ל דלכן אסר, משא''כ בזה''ז שרובא דעלמא גם מאומות העולם עונדים שעונים, י''ל דאף החזו''א מודה. עכ''ד.