• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הפסק בנשיקת תפילין של ראש

abc123

Well-known member
התפאלתי בדבר מה שכתב כאן שאין לחוש להפסק בנשיקת תפילין של ראש.

ומפורש בקיצור ילקו"י כתב:
מנהג החכמים לנשק התפילין בשעת הנחתן, [לא בין תפילין של יד לתפילין ראש, אלא קודם שקושר תפילין של יד, וקודם הברכה], ובשעת חליצתן. ומשום חיבוב מצוה נכון שהוא עצמו יקפל התפילין שלו, אך כשממהר ללימודו וכדומה, מותר ליתן לאחר שיקפל את הטלית והתפילין שלו.
 
שפיל לסיפיה דקרא, שכן מי שתמהת עליו, כתב בסו"ד:
שו"ר שבילקוט יוסף (סי' כח סט"ז) ס"ל שלא ינשק בין תפלין של ראש בין תפלין של יד לתפלין של ראש (ואיני יודע אם ס"ל דזה אסור או רק אינו ראוי דשם רק כתב כן אגב נסבה). וע"ע בהלכה ברורה (סי' כה אות יג) ובשו"ת אוצרות יוסף (שם סי' ב סוף ד"ה אולם) שכתב דנכון שלא ינשק תפלין של ראש קודם הנחתן אחר שהניח תפלין של יד מפני חשש הפסק בין ברכת תפלין של יד לבין הנחת תפלין של ראש, ע"ש.
 
שפיל לסיפיה דקרא, שכן מי שתמהת עליו, כתב בסו"ד:
שו"ר שבילקוט יוסף (סי' כח סט"ז) ס"ל שלא ינשק בין תפלין של ראש בין תפלין של יד לתפלין של ראש (ואיני יודע אם ס"ל דזה אסור או רק אינו ראוי דשם רק כתב כן אגב נסבה). וע"ע בהלכה ברורה (סי' כה אות יג) ובשו"ת אוצרות יוסף (שם סי' ב סוף ד"ה אולם) שכתב דנכון שלא ינשק תפלין של ראש קודם הנחתן אחר שהניח תפלין של יד מפני חשש הפסק בין ברכת תפלין של יד לבין הנחת תפלין של ראש, ע"ש.
מעניין אז למה לא חשש?
 
בילקו"י לא ברור אם אסר או שרק אינו כדאי וראוי [וכמו שציין לכך בתשובה הרב אושרי]
כך שאי"ז סתירה למש"כ בתשובה
מה גם שגם הוא כתב שטוב להחמיר
בכל אופן באורחות מרן ח"א עמוד סט כתב שמרן זצ"ל לא היה מנשק את התפלין של ראש קודם הנחתן, ואמר לו מרן זצ"ל שטעמו בזה משום שחשש להפסק בין תפילין של יד לתפילין של ראש
וכן השיב במעין אומר ח"א עמ' פה:
1709198962942.png
 
חזור
חלק עליון