הלכה צרופה
Well-known member
אשמח מאד לדעת היכן כתב או אמר זאת?ואף כתב באחד מספריו שמי שלא לומד הלכ' שמירת הלשון הוא מוגדר כמומר לדבר אחד
אשמח מאד לדעת היכן כתב או אמר זאת?ואף כתב באחד מספריו שמי שלא לומד הלכ' שמירת הלשון הוא מוגדר כמומר לדבר אחד
לא נראה לי שזה כתוב, וגם לא שמענו ממנו.אשמח מאד לדעת היכן כתב או אמר זאת?
זה שלא נראה לך כתוב, אינו ראיה כלל, וכי אתה בקי בכל הספרים הרבים שחיבר? (בסביבות ה-70 ספרים!)לא נראה לי שזה כתוב, וגם לא שמענו ממנו.
אולי אמר בדרך אחרת.
למה אתה תוקף.זה שלא נראה לך כתוב, אינו ראיה כלל, וכי אתה בקי בכל הספרים הרבים שחיבר? (בסביבות ה-70 ספרים!)
זה שלא שמעת ממנו, אינו ראיה כלל, וכי שמעת ממנו כל מה שאמר בכל הזדמנות?
בפרט אם דוד כהנא אומר שכתב זאת בספריו, אז תחשוב שכנראה אתה לא יודע!! מאשר לחשוב שהוא לא דקדק בדבריו...
סתם כדאי שתדע, שכל דבר שזקוק לו ידע, ההיגיון לא מעלה ולא מוריד כלל ועיקר, כי הידע בלבד מברר את המציאות הקיימת. וכאן בכלל גם ההיגיון שלך לא נכון כפי שהסברתי קודם...
יש בדבריו לימוד זכות גדול על עמ"י.בכול אופן מצורף דברי מרן רה"י זצוק"ל בענין מומר לדבר אחד מספרו 'עליות התשובה'.
אכן בדבריו מבואר שלא נחשב למומר לדבר אחד, כיון שאינו פורק עול כל עוד שמשתדל עדיין להתגבר על יצרו [ורק כשנעשית לו היתר (הפקר מלשון פורק עול)]. וזאת מכל המקורות שהביא מרבינו יונה.בכול אופן מצורף דברי מרן רה"י זצוק"ל בענין מומר לדבר אחד מספרו 'עליות התשובה'.
דבר ראשון: בנו ממשיך דרכו ראש הישיבה הגאון רבי יצחק הוא חתן של רבי אליהו אבא שאול זצ"ל ר"י אור לציון.אולי תפרט?
המעיין בדבריו יראה שמי שלא לומד בשאט נפש את ההלכות שבודאי נכשל נחשב למומרלמה אתה תוקף.
מה קרה?
אולי אני כן בקי בכול ספריו, ורק כתבתי בלשון עדינה לא נראה לי.
נא לכתוב בלשון מכבדת.
בכול אופן מצורף דברי מרן רה"י זצוק"ל בענין מומר לדבר אחד מספרו 'עליות התשובה'. תלמד את דבריו ותסיק מה דעתו. וד"ל.
כמדומני כתב כן בספרו שיח ציון ח"ב וכעת אין בידי את הספרהמעיין בדבריו יראה שמי שלא לומד בשאט נפש את ההלכות שבודאי נכשל נחשב למומר
בכל אופן אנסה לחפש את המקור לענין
אם הוא מומר זה על העבירה שעובר, אבל לא מי שלא לומד נקרא מומר.המעיין בדבריו יראה שמי שלא לומד בשאט נפש את ההלכות שבודאי נכשל נחשב למומר
בכל אופן אנסה לחפש את המקור לענין
הוא כתב שמי שלא לומד בוודאי נכשל, ומחמת שנכשל נחשב למומר לדבר אחד, כיון שאם לא למד זה כאילו שקיבל ע"ע שלא לקיים דין זה (שא"א לקיימו בלי תלמוד)אם הוא מומר זה על העבירה שעובר, אבל לא מי שלא לומד נקרא מומר.
אתה לא הבנת מה התכוון הרב יהודה מ.הוא כתב שמי שלא לומד בוודאי נכשל, ומחמת שנכשל נחשב למומר לדבר אחד, כיון שאם לא למד זה כאילו שקיבל ע"ע שלא לקיים דין זה (שא"א לקיימו בלי תלמוד)
אתה טוען טענה טובהאם הוא מומר זה על העבירה שעובר, אבל לא מי שלא לומד נקרא מומר.
יישר כוחכמדומני כתב כן בספרו שיח ציון ח"ב וכעת אין בידי את הספר
בשיח ציון ח"ב יש שיחה על עניני לשון הרעיישר כוח
אם תמצא נשמח שתעלה לפרום לתעולת הציבור
וכן אם יש למישהו הסרטות מעצרת השבעה, אם יוכל להעלות. תודה.היום היה עצרת התעוררות לע"נ מרן הגרא"צ זצ"ל
נשמח אם יש למישהו הסרטות או הקלטות משם
יישר כח
אם יש למישהו הסרטות מעצרת השבעה, אם יוכל להעלות. תודה.