• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השקפה עקומה! היתר מכירה וחשמל בשבת יותר גרועים מפאה נכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
זה דבר ידוע שיש מחלוקת זה לא חדש שיוצאים בתקיפות. אבל זה לא עסק שלנו להתערב ולהגיד למי יש השקפות פסולות הרב סילמן הוא אב בית דין בבית הדין של הרב ניסים קרליץ ורב הקהילה החסידית בשכונת רמת אלחנן שבבני ברק אין לנו רשות להתערב במחלוקת זו של גאונים שאנחנו עפר לרגליהם
מה שהם חולקים אחד על השני בחריפות זה דרכה של תורה מה שכותבים עליהם פה זה "חוצפה יסגיה"
 
זה דבר ידוע שיש מחלוקת זה לא חדש שיוצאים בתקיפות. אבל זה לא עסק שלנו להתערב ולהגיד למי יש השקפות פסולות הרב סילמן הוא אב בית דין בבית הדין של הרב ניסים קרליץ ורב הקהילה החסידית בשכונת רמת אלחנן שבבני ברק אין לנו רשות להתערב במחלוקת זו של גאונים שאנחנו עפר לרגליהם
מה שהם חולקים אחד על השני בחריפות זה דרכה של תורה מה שכותבים עליהם פה זה "חוצפה יסגיה"
אה"נ. ממליץ ג"כ לשנות את הכותרת.
ובכל אופן אין איסור לדון בדברים בלי לדבר על רבנים באופן אישי אלא על הדרך.
 
בוודאי לא לכך היית כוונתי מצווה לדון ולבאר את הדברים אך לזכור שאנחנו עפר לרגליהם
ולכן גם שדנים צריך להיזהר ולא לכתוב בגדול השקפה עקומה
 
זה דבר ידוע שיש מחלוקת זה לא חדש שיוצאים בתקיפות. אבל זה לא עסק שלנו להתערב ולהגיד למי יש השקפות פסולות הרב סילמן הוא אב בית דין בבית הדין של הרב ניסים קרליץ ורב הקהילה החסידית בשכונת רמת אלחנן שבבני ברק אין לנו רשות להתערב במחלוקת זו של גאונים שאנחנו עפר לרגליהם
מה שהם חולקים אחד על השני בחריפות זה דרכה של תורה מה שכותבים עליהם פה זה "חוצפה יסגיה"
אתה צודק שמה שהם חולקים בחריפות אחד על השני זה דרכה של תורה, אבל יש כאלו שמפריע להם למה כמעט ולא שמענו את הגאון הרב סילמן מדבר בכזו חריפות בפרהסיה גם כשחולק על רבנים מהחוג הליטאי? נוצר מצב שמקובל לדבר בחריפות על רבנים ספרדים ולא על רבנים ליטאים (ואפילו לא על פושעים מהחוג הליטאי..)
מילא מרן הראשל"צ אינו נושא פנים לאף עדה ומדבר בחריפות כנגד כל מי שחולק על דרכו של אביו מרן הגרע"י זצ"ל ושהרב חושב שדרכו אינה נכונה.
 
נערך לאחרונה:
אני מוחה בידך על המשפט הנואל הזה
זה לא נכון!
אתה כותב ומזלזל בלי לדעת כלום
חכם יצחק אין לו בעיה עם שום עדה ספציפית, יתכן שיש בעדה אחת אנשים רבים מדאי שיש לו עליהם ביקורת, אבל זה לא קשור בכלל לעדה, וזה קטנוניות לחשוב כך
גם מה שכתבת שהוא מדבר בחריפות על כל מי שחולק על דרכו, תחזור בך מיד, כי חכם יצחק ענוותן ושפל ברך במה שנוגע לדרכו האישית, וכל מה שאתה שומע אותו מתבטא בחריפות זה היפך טבעו ממש רק כדי לחזק את דרך מור אביו רבינו הגדול מנוחתו כבוד
כמדומני שהוא התכוון לומר שמרן הראשל"צ לא חולק ו'תוקף' רק את הפוסקים האשכנזים, אלא גם אם ישנם רבנים ספרדים שצריך לחלוק עליהם - הוא עושה זאת...
 
אני מוחה בידך על המשפט הנואל הזה
זה לא נכון!
אתה כותב ומזלזל בלי לדעת כלום
חכם יצחק אין לו בעיה עם שום עדה ספציפית, יתכן שיש בעדה אחת אנשים רבים מדאי שיש לו עליהם ביקורת, אבל זה לא קשור בכלל לעדה, וזה קטנוניות לחשוב כך
גם מה שכתבת שהוא מדבר בחריפות על כל מי שחולק על דרכו, תחזור בך מיד, כי חכם יצחק ענוותן ושפל ברך במה שנוגע לדרכו האישית, וכל מה שאתה שומע אותו מתבטא בחריפות זה היפך טבעו ממש רק כדי לחזק את דרך מור אביו רבינו הגדול מנוחתו כבוד
מחילה
כבודו לא הבין אותי, כנראה שלא כתבתי דברי באופן ברור, כעת חידדתי דברי יותר.
לא זלזלתי ח"ו במרן, עפר אני לכפות רגליו, ולא באתי לומר שהוא תוקף עדה מסוימת, אלא להיפך, באתי לומר שכשהוא חושב שצריך לדבר בחריפות כנגד דעה מסוימת אינו נושא פנים אם אותו רב שייך לעדה שלו או לעדה אחרת.
 
אתה צודק שמה שהם חולקים בחריפות אחד על השני זה דרכה של תורה, אבל יש כאלו שמפריע להם למה כמעט ולא שמענו את הגאון הרב סילמן מדבר בכזו חריפות בפרהסיה גם כשחולק על רבנים מהחוג הליטאי? נוצר מצב שמקובל לדבר בחריפות על רבנים ספרדים ולא על רבנים ליטאים (ואפילו לא על פושעים מהחוג הליטאי..)
לא הבנתי אתה רוצה ח"ו להשמיס לרב סילמן על זה שהוא תוקף אותנו?
אין להם כ"כ הרבה מחלוקות בתוך הציבור הליטאי כדי שהם יתקפו בחריפות אחד את השני יכול להיות שזה בגלל שנחנו ספרדים אז הוא מרשה לעצמו לתקוף אותנו אבל זה לא נותן היתר לנו לכתוב בכותרות השקפה עקומה וכו' הרב סילמן הוא רב גדול ואם צריך לצאת עליו זה התפקיד של מרן הראש"ל לא אנחנו שאנחנו עפר לרגליו
ועיין בקובץ בית יוסף סימן עט על זילזול בת"ח כמה מחמירים בזה לא כדאי בשביל "גאווה ספרדית" להיכנס לזה
 
חושבני שיש להבחין בין מי שמביא את מרן רשכבה"ג רבנו זיע"א לפחות בתור עוד דעה, לבין מי שמעלים דעתו באופן שיטתי או מזלזל בדעתו. כי ברור שמי שנוהג בדרך השניה אינו גדול אמיתי. חד וחלק.
שוב, באופן כללי ולאו דוקא על נשוא האשכול שאינני מכירו
 
נכון שזה לא בסדר (ודרך אגב לא מזמן יצא משנ"ב של הרב יעקב משה הלל וגם שם יש את כל הפוסקים חוץ ממרן)
ואף אחד לא הכריח אותך לקבל את דבריו אבל זה שזה לא בסדר והוא מתעלם ממרן אז נכון שזה לא בסדר אבל זה יותר לא בסדר שאברכים פשוטים חושבים שהתפקיד שלהם הוא לתקן את העולם ולהשמיץ את הרבנים האלה
אז זה התפקיד של רבנים גדולים לא שלנו להכניס את הראש בין ארזים זה מסוכן ביותר והדבר הזה צריך חידוד בפורום הזה
 
(ודרך אגב לא מזמן יצא משנ"ב של הרב יעקב משה הלל וגם שם יש את כל הפוסקים חוץ ממרן)
מעניין לעניין שלא באותו עניין, אם כבר הוזכר הדבר, במידה ואתה מדבר על המשנ"ב של חברת "אהבת שלום" שכתבו הרב זכותא* והרב בן שמעון, נודע לי (מבנו של הרב בן שמעון) שכשהגישו את מה שכתבו הם הזכירו את כל המקומות שיש את דעת מרן זצ"ל, אך העורכים השמיטו הכל...
*[בתחילה בטעות נרשם "הרב חפוטא" והעירו על כך בהודעות הבאות....]
 
נערך לאחרונה:
השבוע מסתובבות מודעות באלעד של ב"ד מפורסם שיש להיזהר ממוכרי פרחים שמוכרים היתר מכירה "רחמנא ליצלן"...
 
השבוע מסתובבות מודעות באלעד של ב"ד מפורסם שיש להיזהר ממוכרי פרחים שמוכרים היתר מכירה "רחמנא ליצלן"...
מה??? נראה לי שגם לאשכנזים החולקים על ההיתר מכירה לא יהיה בעיה לקנות פרחים שנמכרו בהיתר מכירה, לא?
(ועוד לדעת החזו"א אין בעיה אפילו לאכול היתר מכירה שזה נחשב שמור ונעבד, ומותר באכילה, ולכאורה הדין פשוט שיתיר פרחי נוי...)
 
נערך לאחרונה:
זה העניין, זה חומרא גדולה שלא לקנות פרחים שגודלו באיסור גמור, ק"ו בהיתר מכירה. ובבשק"ו לכתוב על זה רח"ל!!
 
אין בזה מסייע
יש בזה כמה עניינים.
א. זה בד"כ מגודל בחממות.
ב. שמיטה היא לרוה"פ לכה"פ איסור דרבנן בזמן הזה.
ג. מסייע הוא רק מדרבנן.
ד. אין כאן איסור סחורה ומי שעושה את המסייע (אם באמת שייך כאן) זה מי שקונה מהמגדל ולא הקונה הקטן שלא מסייע אלא למסייע, שבזה כמדומני לא אומרים מסייע לדב"ע.
ה. עצם הטיפול בצמחי נוי היא מדרבנן.
 
במחלוקת גדולים אל לנו להתערב ולהכניס ראשינו - זה דבר נכון הוא, בהלכה - שידוע שלא כל אחד יכול לחלוק על שום רב שהוא, אא"כ בר סמכא הוא, דהיינו שיכולים להיות שני רבנים באותו הדור מאותה עדה, מאותו סגנון, אך שניהם חלוקים בהלכותיהם כרחוק מזרח ממערב.
אבל בהשקפה - כגון סמארטפון - כלום יש רב משלנו ספרדי שיעלה על דעתו להתיר את התועבה הזו?? כלום יש רב משלנו שלא יסכים שאישה החובשת פאה נכרית פרוצה- שהיא פרוצה?? וד"ל.
רב ספרדי שיאמר שצריך להחמיר בהיתר מכירה במיוחד אברכים ובני תורה, או ליטאי שיאסור היתר מכירה בפשטות ע"פ דעת רבותיו, נו מילא, אני מבין אותם. אך אם בוא רב ויאמר שמי שאוכל היתר מכירה הוא רשע, ועובר על איסורים, וכו'.. בכהאי גוונא איני יתייחס לפסקיו וכי מרן זיע"א מכשיל אותנו באיסורים??? זאת אומרת אם הינך רוצה לפסוק הלכה לא כמו מרן וסיעתו, ואתה משתמש התירוץ הנפלא 'בני תורה' הרשות בידך ואין פוצה פה ומצפצף, אבל אל תזלזל במקורות הלכה אחרים.
 
א. זה בד"כ מגודל בחממות.
אם זה כך אז באמת אין בעיה
ב. שמיטה היא לרוה"פ לכה"פ איסור דרבנן בזמן הזה.
ג. מסייע הוא רק מדרבנן.
ד. אין כאן איסור סחורה ומי שעושה את המסייע (אם באמת שייך כאן) זה מי שקונה מהמגדל ולא הקונה הקטן שלא מסייע אלא למסייע, שבזה כמדומני לא אומרים מסייע לדב"ע.
בילקו''י שביעית [תשע''ה] עמ' רמ' מביא את דברי האור לציון שאוסר גם במקרים אלו ודן בדבריו וראה שם שלא הכריע לגמרי [ בתוך דבריו משמע שמסכים לדברי האול''צ אך לקראת הסוף משמע שמפקפק בזה וכתב בסוף ויש לעיין בכ''ז ועוד חזון למועד] (מפני אורך הדברים לא העתקתי אותם לפה)
ה. עצם הטיפול בצמחי נוי היא מדרבנן.
בכל העצים זה דרבנן חוץ מ-ד' מלאכות
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון