יש בזה כמה עניינים.
א. זה בד"כ מגודל בחממות.
ב. שמיטה היא לרוה"פ לכה"פ איסור דרבנן בזמן הזה.
ג. מסייע הוא רק מדרבנן.
ד. אין כאן איסור סחורה ומי שעושה את המסייע (אם באמת שייך כאן) זה מי שקונה מהמגדל ולא הקונה הקטן שלא מסייע אלא למסייע, שבזה כמדומני לא אומרים מסייע לדב"ע.
ה. עצם הטיפול בצמחי נוי היא מדרבנן.
זו אינה דרך רבותינו, לכתוב כך על רבנים, גם כאשר הם התבטאו בצורה חריפה.אבל המילים שהוא אומר כאן הם ממש עקימות המחשבה במחילה מכבודו
אשמח אם כת"ר יאמר לנו מתי זה היה?בזמן פרשיית הגיורים מרן הראש"ל שליט"א דיבר באיזה מקום בחריפות על אחד מחכמי האשכנזים, ובסוף השיעור ביקש לעצור את הציבור אחרי הקדיש, ואז אמר שכל הביטויים שאמר בטלים כחרס הנשבר, ואנחנו לא מדברים בצורה כזו, ולא נלמד מהם!!!
מתי ר' חיים קנייבסקי הביא את דעתו של מרן? וכידוע הוא מזלזל מאוד בהיתר המכירה.לבין מי שמעלים דעתו באופן שיטתי או מזלזל בדעתו. כי ברור שמי שנוהג בדרך השניה אינו גדול אמיתי. חד וחלק.
הרב חפוטא מפ"ת?הרב אברהם חפוטא והרב בן שמעון,
אתה יכול להעלות לג'מבומייל ולהעתיק הקישור לכאן(מוגבל ל7 ימים מיצירת הקישור) או לג'מבומייל ולהעתיק קישור לכאן.יש לי.
אבל א"א להעלות כאן הקלטות.
כמובן המדובר הוא על הדור היותר צעיר, ובפרט על הספרדים שמתעלמים.מתי ר' חיים קנייבסקי הביא את דעתו של מרן? וכידוע הוא מזלזל מאוד בהיתר המכירה.
אם הקישור המלא יועתק לכאן הוא יחסם בנטפרי ע"י הרובוט.אתה יכול להעלות לג'מבומייל ולהעתיק הקישור לכאן(מוגבל ל7 ימים מיצירת הקישור) או לג'מבומייל ולהעתיק קישור לכאן.
אשמח לקבל למייל שלי בכל אופן nurielezra@gmail.com
תכווץ לקובץ zipאבל א"א להעלות כאן הקלטות.
הרב יעקב בן שמעון, בנו של הרב שלמה בן שמעון שהוא (הרב שלמה) בנו של הרב מנצור בן שמעון זצ"ל ואח של יבלחט"א הרב ניסים והרב מסעוד בן שמעון.ואיזה רב בן שמעון?
שהוא ר"מ בישיבת בית שמעיה?הרב יעקב בן שמעון, בנו של הרב שלמה בן שמעון שהוא (הרב שלמה) בנו של הרב מנצור בן שמעון זצ"ל ואח של יבלחט"א הרב ניסים והרב מסעוד בן שמעון.