• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השתתפות אבל בסעודת פורים שיש בה כלי שיר - דיון.

בעלון ותתענג בדשן (גליון מס' 88) האחרון, האריך מזכה הרבים הרה"ג דוד נקי שליט"א (אות י"ג י"ד) לבאר מדוע שרי לאבל תוך יב"ח להשתתף בסעודת פורים אף שיש בה כלי שיר. ודלא כמ"ש מרן רבינו הגדול דיש להחמיר בזה.
[וז"ל:
............

ושמעתי באומרים לי שהר"ר שלמה בניזרי נר"ו שידוע לכל היותו בר אורין ות"ח בספרו על אבלות דחה טעמים אלו והעלה כדעת מרן רבינו שאין להקל בזה, והביא לטהרת המים ועוד פוסקים שכתבו דאין להקל בזה,
אך לכאו' הוא ק' דאטו נעלם מעיני הבדולח דמרן הראש"ל פוסקים שחלקו ע"ז, וצ"ב.

- לכן נפשי בשאלתי אם יש אפשרות להעלות לכאן דחיותיו של הרב בניזרי מתוך ספרו הנ"ל, ולדון בדברים כדרכה של תורה.
שאו ברכה מאת ה'!
 

קבצים מצורפים

  • 1.jpg
    1.jpg
    1.6 MB · צפיות: 11
  • 7.jpg
    7.jpg
    1.5 MB · צפיות: 7
  • 6.jpg
    6.jpg
    1.4 MB · צפיות: 3
  • 5.jpg
    5.jpg
    1.5 MB · צפיות: 5
  • 4.jpg
    4.jpg
    1.5 MB · צפיות: 7
  • 3.jpg
    3.jpg
    1.5 MB · צפיות: 8
  • 2.jpg
    2.jpg
    1.6 MB · צפיות: 9
  • 8.jpg
    8.jpg
    1.4 MB · צפיות: 7
  • 9.jpg
    9.jpg
    1.4 MB · צפיות: 11
 
ושמעתי באומרים לי שהר"ר שלמה בניזרי נר"ו שידוע לכל היותו בר אורין ות"ח בספרו על אבלות דחה טעמים אלו והעלה כדעת מרן רבינו שאין להקל בזה, והביא לטהרת המים ועוד פוסקים שכתבו דאין להקל בזה,
אך לכאו' הוא ק' דאטו נעלם מעיני הבדולח דמרן הראש"ל פוסקים שחלקו ע"ז, וצ"ב.

- לכן נפשי בשאלתי אם יש אפשרות להעלות לכאן דחיותיו של הרב בניזרי מתוך ספרו הנ"ל, ולדון בדברים כדרכה של תורה.
ראה מש"כ בזה בעלון שהובא כאן.
 
רק עתה ראיתי את השרשור הזה.
נראה לכאורה שמרן זצ"ל מחלק בין שמיעה שירים בסעודה שחוץ לביתו שאסור,
לבין שמיעה בביתו שמותר.
מצו"ב תשובה שכתבתי.
 

קבצים מצורפים

  • ____________סימן יט.pdf
    132.6 KB · צפיות: 12


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון