ב"ה
שלום וברכה,
הנה מאחר שיש כאן ספק של כמה ברכות לבטלה ביום הקדוש שאנו מבקשים מחילה וסליחה וכפרה על עוונותינו, לכן יש לעשות כל תצדקי על מנת שלא להתחיל אפילו ברכת מגן אברהם של העמידה קודם חצי שעה מהשקיעה, ואין חכמה ואין עצה ואין תבונה נגד "השם"!
אולם אם אין היד תקיפה, ואין ברירה אחרת מלבד להיות שם ש"צ, נראה לכאורה שיש להתפלל עמם תפילת הלחש בהרהור שם ומלכות בפתיחה וחתימה של ברכות העמידה, כך שלדעת הרמב"ם וסייעתיה דהרהור כדיבור דמי, זו תפילה מעלייתא, ומאידך לכולי עלמא אין כאן איסור שם שמים לבטלה, שהוא תלוי בביטוי שפתיים דווקא. ואת כל תפילת הלחש יעשה במתינות באופן שיעברו אותם עשר דקות ויגיע עת תפילת הנעילה האמיתית, ואז את עיקר תפילתו האמיתית יעשה בחזרה, שהיא תפילה בציבור מעלייתא כמבואר בראשונים, (עד שלדעת החת"ס היא יותר תפילה בציבור מתפילת הלחש, ואכמ"ל).
כל זה כתבתי בעניותי לפום ריהטאי על מנת לעורר לעצה זו, אולם למעשה אם יגיע לידו יש להתיישב שוב בדבר ולהימלך עוד על עצה זו, ותשועה ברוב יועץ.
בברכה רבה
ותזכו לשנים רבות, נעימות וטובות