• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

זמן תפילת ערבית בליל הסדר - בצל הקורונה

חכם

Active member
בשנה זו שכנראה נתפלל ביחיד בעוה"ר, אז יש להחמיר להתחיל תפילת ערבית אחר צאת הכוכבים (ולא כפי שנוהגים הרבה בציבור), האם כדי לא לאחר הסדר ראוי להקל להתפלל תפילת מנחה קודם פלג וערבית אחר פלג המנחה, כך שיוכלו להתחיל את ליל הסדר מיד בצאה"כ?
 
א. אם אני מבין נכון את דבריך אתה רוצה לומר שגם מי שרוצה להתפלל בפלג, הפעם לא יתפלל בפלג כיון שהוא מתפלל יחיד, ז"א כיון שאין שינוי בין אז להיום שגם כשעולם כמנהגו נוהג יכול להתפלל אחר צה"כ ולא שייך כאן הטעם של תפילה מבעו"י כדי שלא יתפזרו הציבור אלא עושים כן מכיון שמקבלים שבת וחג מוקדם יותר. ולכן אין זה שונה מכל השנה.

ב. לגבי מה שכתבת שחייב להתפלל יחיד, הנה אין זה מדוייק, שהרי, הגם שפסק מרן הראש"ל שליט"א שאין לומר דברים שבעשרה בתפילת 'מרפסות', אין זה אומר שאין לקיים תפילות כאלה, אלא יקיימו תפילות בהצטרפות מהמרפסות, כשמכוונים שעתם לשעה שמתפללים המניין שמתאסף במלון 'דן' או במקומות מאושרים אחרים, וכך ירויחו גם תפילה בשעה שהציבור מתפללים וגם שלפי דעות פוסקים רבים שעליהם מסתמכים האשכנזים (שכפי שפסק מרן הראש"ל שליט"א מותר לענות להם לקדים וקדושה) נחשב להם תפילה במניין.
 
חזור
חלק עליון