• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חדשות ועידכונים על מנהיג הדור ונשיא החכמים מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א

הרב אוירבאך הספיד ראשון בלוויה של מרן זי"ע
א. לא מדברים על רבניהם אלא על עסקניהם.

ב. עושי הבלאגן אלו הרצפניקי"ם אשר פרשו מדרך ע"ץ המקורית, בטענתם שזוהי דרכו של ר' שמואל.

וחשוב להבהיר: שבעצם המאבק דעותינו כמעט שוות, אולם שיטת רבותינו במשך השנים שהמטרה אינה מקדשת את האמצעים,

ואיש הישר בעיניו יעשה בטענות כיסוי של "לשם שמים" וכיוצ"ב, וע"ז יצא מכתבו של הרב יצחק דניאל אמש בשם מרן נשיא המועצת שליט"א. ודו"ק.
 
במקום שיש ביזוי כבוד התורה אין זה מח' ועליך נאמר אל תהי צדיק הרבה.
בזאת תבחנו:
אם באמת מדובר רק במחאה על ביזוי כבוד התורה.
ולא נגררים אחרי בעלי מחלוקת מהפלג.
אז כל מעשה צריך להיות רק לפי השולחן ערוך !!!

מחאה על כבוד התורה לא מתירה:
לשקר, להשמיץ, לבזות תלמידי חכמים, או לעבור על ארור מכה רעהו בסתר.
גם רבנים אשכנזים שהם ממש לא בדרך שלנו וזכותינו המלאה לדרוש שלא ישפיעו על הרבנים שלנו.
עדיין אף אחד לא אומר שהם לא תלמידי חכמים, ומותר להבהיר כל אחד את עמדתו - אבל לזכור לא לזלזל בשום תלמיד חכם.
וכן גם אלו שיהיו פעם במרביצי - יש בהם ת"ח גדולים
וגם מי שביזה את הרבנים שלנו זו העבירה שלו, והבעיה שלו , זה לא אומר שאנחנו צריכים ללמוד מדרכו הנלוזה ולעשות לו אותו הדבר.
הציבור שלנו מעולם לא עשה דברים כאלו,
ואסור לנו ללמוד מהאשכנזים מהי שנאת חינם ומהו ביזיון תלמידי חכמים.
ידוע שיש כאלו שהם צריכים לדבר נגד תלמיד חכם קודם כל הם אומרים הוא בכלל לא ת"ח.
ואחר כך הכל מותר.

אדרבה מחאה על ביזוי כבוד התורה
רק בדרכה של תורה !!!!
שום מטרה קדושה ככל שתהיה אינה מקדשת את כל האמצעים !!!
 
הרב אוירבאך הספיד ראשון בלוויה של מרן זי"ע
ח"ו ח"ו לאף אחד אין כאן כוונה לדבר על מרן הקדוש הגר"ש אוירבעך זצוק"ל מלאך אלוקים
הטענות הן על כל הגיחזים.
ספרדים תלמידי מרן, אל תהיו תמימים.
האמת שאתה אומר את זה ככה אני חושב לעצמי, אצל אשכנזים זה בחיים לא היה קורה, שהשלוחא הופך להיות יותר מהרבנן, ומעניין למה.
 
נערך לאחרונה:
אני לא יודע אם זה קשור לשרשור הזה .....?! אבל בכל אופן ....
מנהיג הדור ונשיא החכמים מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף השתתף היום בשמחת הברית לנכד מקורבו הרב רבי מרדכי גזית בן לבנו הרב רחמים גזית חתן הרב יצחק שרבאני ר"מ שושנים לדוד. בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.unnamed (9).jpg
 
חברים יקרים ת"ח חשובים, סליחה על הנאיויות.... אפי' לא רציתי לקרוא את ההודעות למעלה שלא אכשל חלילה... [אבל הבנתי שקורה משהו] אבל דבר אחד נזכיר ונתריע חכמים הזהרו בדבריכם כי מילים א"א להחזיר וכמו שהגמ' אומרת "לא ניתן להשבון" תחשבו הרבה הרבה קודם שאתם מדברים או כותבים. ותשאלו דעת תורה מה הישר
והכי טוב שלא נתעסק כלל במחלוקת כי חלילה אם יווצר באופן ישיר או מסביב איזה צער למאן דהוא, להתחרט כבר לא בטוח שיעזור אחרי שכבר הצער קרה, וק"ו בן בנו של ק"ו אם אירי בת"ח....

"לא ניתן להשבון" ה' יצילנו
 
נערך לאחרונה:
חבל שהדיון סוטה ל-כן פלג לא פלג, כן סאטמר לא סאטמר...

גם מנהיגי עץ לא היו מתנגדים לחוק שמסדיר את תורתו אומנותו כפי שתמיד היה, וכמו שאמר בקולו מנהיגם הגר"א דויטש זצ"ל שקרא לדרוש חוק כזה עוד קודם הקמת הממשלה, ופעל כן גם אצל האדמו"ר מגור. וכמו שבן גביר דרש דרישות מוגזמות וקיבל - על אף ההתנגדות הציבורית והתקשורתית למנותו כשר הבט"ל.
ובזמן זה היה יותר דחוף להעביר את חוק דרעי 1, ו2.
כשצריכים באמת את החרדים ויודעים שכל איום הוא אמיתי ומתכוונים אליו זה עובד, אך כשבאים עם רוח נמוכה ורפיסות הם מזהים את זה כחולשה, כי אין לך לאן ללכת, והרי אתה חייב להכנס לקואליציה (וכמו שעכשיו מתבזים כדי להעביר חוק ולחזור סוף סוף למשרדים).
וטענתם היא שכשיהיו הרבה עריקים זה יהפך מבעיה שלנו לבעיה של המדינה, כי ברגע שכל מעצר יוצר להם בעיות, הם אל יוכלו לאכוף גם לא אצל הציבור החילוני והדת"ל, כי אין להם מידע ברור מי חרדי ומי לא, וגם חוקית אסור להם לעשות רשימות נפרדות ולעצור רק את החילונים (מבחינת שוויון ובג"ץ וכו') וממילא זה יגרום שהמדינה תבין שהיא חייבת לפתור את הבעיה הזאת. זאת לא בעיה שלנו אלא שלהם. (וכבר אמר כן מרן שליט"א באחד מההקלטות שהתפרסמו כעת), וכמו שאצל העצניקים כבר לא עוצרים מהבתים, וגם כאלו שנעצרים ואומרים ששייכים לפלג של הרב אויערבך משחררים אותם מחשש להפגנות, אפילו שהן עריקים כבר למעלה מ-10 שנים.
ע"כ מה שאני מבין מטענות הקנאים/עץ/עד"ח וכדו'.

אבל כרגע הטענה היא לא איזה חוק יעבור מבחינה הצהרתית, שבזה דעת רוב הרבנים לא כדעת רבני הפלג (או הפלג הימני או השמאלי או העדה"ח או סאטמר או הקנאים מירושלים או העדה"ח הספרדית - אני עצמי לא יודע עומק ההבדלים ביניהם - ומסתמא כוונתם לשמים) אלא האם בתכל'ס, בפועל, החוק הזה יגרום שכל מי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד גם אם הוא בישיבה בפריפריה, או ישיבה פחות מיינסטרימית, או אם עד שהגיעו לשם שלו כבר עברו את ה-50%, האם זה לא יגרום שינסו לגייסם, וחמור מכך - לא יהיה להם שום גב, כי לא כולם באותה סירה, וכ"א מה'מסודרים' ישתוק כי נפשו לו לשלל, ועל אלו ה'פחות מקושרים' יוותרו מראש, או יופעלו עליהם סנקציות והם עצמם ישברו.
וכולם יודעים איפה נמצאים אלו ש'בונים עליהם' שימלאו את היעדים. רבותינו אמרו זאת בקולם (הציבור שלנו הספרדים - מרן חכם שלום זצ"ל, מרן הראש"ל שליט"א, מרן הגר"מ צדקה שליט"א ועוד מרבותינו כידוע לכל), ולא נעים - אמרו זאת גם ראשי הישיבות של האשכנזים, וחברי הכנסת שלהם, ואיני רוצה לפרט בזה, אך כבר נתפרסם ביותר מאפי תלתא.

זה כל (או לפחות - חלק) מהסיפור.

תנסו לחשוב, מחזור שנתי מעולם הישיבות הוא כ-11,000 בני תורה כ"י, האם יש סיכוי בעולם שחצי מהם לא ראויים לשבת בישיבה, חס ושלום, חס וחלילה, לא יעלה על הדעת!!!!

וזה לפני מכתבו של מרן, הברור והפשוט לכל, שחתמו עליו כל רבותינו, שגם מי שאינו במסגרת לימודים אסור לו להתגייס. אבל פה מדובר על מספרים הזויים. [גם 4,800 זה מספר הזוי, ואסור לנרמל את זה].

ומלבד זה שברור שלא יעמדו בכאלה יעדים (ואוי ואבוי לנו אם ח"ו נעמוד בהם, לומר 'גזורו' על הבן החי), וג"כ כמעט ברור שיפסל החוק בבג"ץ, אז למה להסכים לכזה חוק ולהפוך את זה לנקודת פתיחה הכי נמוכה בכל מו"מ עתידי?
למה ליצור מצב בקרב הציבור מהפריפריה, משפחות חוזרים בתשובה או מתחזקים, שעליהם לא ירעישו את העולם? שלא נורא אם הם ילכו לשם כדי להציל את החצי האחר, המקושר? ובכלל, ליצור בקעים באמירה המוחלטת והברורה שאסור ללכת לשם גם למי שאינו לומד (ובלשון מרן שליט"א: גם מי שהוא בטלן) כי הוא רוצה להשאר חרדי ולא להטמע בתרבות אנשים חטאים הבזים לכל דבר שבקדושה?
האם לא די לנו בעשרות האלפים ש'הקריבו' הדת"לים למולך הצבאי ונטשו את הדת ה"י, האם לא די לנו בהפרת ההבטחות שהובטחו להם פעם אחר פעם? [אפילו שאותם הצבא באמת צריך, והם הלוחמים הכי מסורים בצבא כידוע, ומתנכלים אליהם ומבזים אותם, ומנסים לשנות את אורח חייהם לליברל-פרוגרס כהגרועים שבאומות].

וה' ית' יעזרנו ע"ד כבוד שמו שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים, אשר עלינו יחדיו ברית יכרותו, להעבירנו מהברית אותה כרתנו עם ה' אלקינו, להיות לו לעם סגולה מכל העמים, לבלתי שקץ נפשינו בתועבות הגויים הרבים ההם.
 
תנסו לחשוב, מחזור שנתי מעולם הישיבות הוא כ-11,000 בני תורה כ"י, האם יש סיכוי בעולם שחצי מהם לא ראויים לשבת בישיבה, חס ושלום, חס וחלילה, לא יעלה על הדעת!!!!

וזה לפני מכתבו של מרן, הברור והפשוט לכל, שחתמו עליו כל רבותינו, שגם מי שאינו במסגרת לימודים אסור לו להתגייס. אבל פה מדובר על מספרים הזויים. [גם 4,800 זה מספר הזוי, ואסור לנרמל את זה].

ומלבד זה שברור שלא יעמדו בכאלה יעדים (ואוי ואבוי לנו אם ח"ו נעמוד בהם, לומר 'גזורו' על הבן החי), וג"כ כמעט ברור שיפסל החוק בבג"ץ, אז למה להסכים לכזה חוק ולהפוך את זה לנקודת פתיחה הכי נמוכה בכל מו"מ עתידי?
אתה באמת חושב שהרבנים שתומכים בחוק רוצים לשרוף חצי מעולם התורה????

הויכוח הוא האם מותר לכתוב בחוק דברים שאנחנו מתנגדים אליהם.
אבל גם אלו שמתירים יודעים שאין שום סיכוי שזה יקרה ולכן הויכוח הגדול על הסנקציות מה הם יעשו לנו כשזה לא יקרה.

האם מותר לעשות כך או לא? זו השאלה הכי קשה בעולם.
וכמו שאמר מרן שליט"א שהוא סומך את ידו על ועדת ראשי הישיבות שמינתה המועצת שידונו בכך.
אבל מכאן ועד להפוך את הרבנים המתירים לעוקרי התורה הכי גרועים.....
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אתה באמת חושב שהרבנים שתומכים בחוק רוצים לשרוף חצי מעולם התורה????

הויכוח הוא האם מותר לכתוב בחוק דברים שאנחנו מתנגדים אליהם.
אבל גם אלו שמתירים יודעים שאין שום סיכוי שזה יקרה ולכן הויכוח הגדול על הסנקציות מה הם יעשו לנו כשזה לא יקרה.

האם מותר לעשות כך או לא? זו השאלה הכי קשה בעולם.
וכמו שאמר מרן שליט"א שהוא סומך את ידו על ועדת ראשי הישיבות שמינתה המועצת שידונו בכך.
אבל מכאן ועד להפוך את הרבנים המתירים לעוקרי התורה הכי גרועים.....
אמת לאמיתה
זה הויכוח הישן האם לנסות למרוח או לא
 
הויכוח הוא האם מותר לכתוב בחוק דברים שאנחנו מתנגדים אליהם.
דברים ברורים כשמש בצהרים!
האבסורד הוא, שאלו שנקראים "קנאים" הם אלו שבעצם חושבים שלשון החוק זה כביכול דבר מקודש שאסור שיהיה כתוב בו דברים הנוגדים את דעת התורה... ואילו אלו ה"פשרנים" הם אלו שמבינים שאין לחוק שום קדושה והוא בטל כחרס הנשבר ואין לנו שום עניין במה שכתוב בו ואנו צריכים רק דבר אחד ויחיד והוא: שלא יוכלו להכניס בחורי ישיבה לכלא!!
 
נערך לאחרונה:
הועדה הוקמה ע"י חכמי המועצת שלנו,
ודעת הועדה כדעת המועצת וכן הפוך.
להפסיק לבלבל את המוח.
מרן הראשלצ לא יותר קיצוני בדעותיו יותר משאר חכמי המועצת, וודאי גם לא בא לחלוק על מנהיגי הלטאים.
הדברים פשוטים וברורים.
מה שכתב ישיבשר שלמרן אמת מדויקים ונכונים חבל שכתבת עליהם "לבלבל את המח"

ייש"כ.

אני יודע שישיבשער של מרן הוא נאמן למרן, אבל עדיין מבחינת הציבור הוא אנונמי.
צריך שיהיה ת"ח ידוע (עם שם ועם משפחה) שמרן שליט"א סומך עליו, שיסביר את דבריו ומכתביו כאשר עלה על דעתו דעת תורה
ביודעו ומכירו!!!

אינו אנונימי הוא נמצא קרוב שומע ומביט ויודע בדיוק מה הולך

ואומר לך בוודאות שאם היה לי את הזמן ואני הייתי כותב לפני זה מה שהייתי כותב!!

כי אנחנו שומעים את מרן מה אומר ומה דעתו ככה שיש כאלו שושפעים ממכתבי גודלי ישראל שכפו עליהם לכתוב דברים (מה שלא הצליחו על מרן שליט"א) ומפרסמים מכתב זה בראש כל חוצות
אז יותר קל לך להאמין לפרסומת רחוב מאשר לתלמידים של מרן מתוך הבית? אתמהה!

שבוע טוב
 
מנהיג דורינו מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א הגיע הערב לעיר בני ברק למסע חיזוק בכמה בתי מדרשות בניהם שיחה בישיבה וסידור חופה וקידושין לבנו של ראש עריית אלעד ר' יהודה בוטבול הי"ו
איפה החתונה?
 
מנהיג דורינו מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א הגיע הערב לעיר בני ברק למסע חיזוק בכמה בתי מדרשות בניהם שיחה בישיבה וסידור חופה וקידושין לבנו של ראש עריית אלעד ר' יהודה בוטבול הי"ו
באיזה בתי מדרש
 
מנהיג דורינו מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א הגיע הערב לעיר בני ברק למסע חיזוק בכמה בתי מדרשות בניהם שיחה בישיבה וסידור חופה וקידושין לבנו של ראש עריית אלעד ר' יהודה בוטבול הי"ו
1762715091020.png
 
חזור
חלק עליון