חבל שהדיון סוטה ל-כן פלג לא פלג, כן סאטמר לא סאטמר...
גם מנהיגי עץ לא היו מתנגדים לחוק שמסדיר את תורתו אומנותו כפי שתמיד היה, וכמו שאמר בקולו מנהיגם הגר"א דויטש זצ"ל שקרא לדרוש חוק כזה עוד קודם הקמת הממשלה, ופעל כן גם אצל האדמו"ר מגור. וכמו שבן גביר דרש דרישות מוגזמות וקיבל - על אף ההתנגדות הציבורית והתקשורתית למנותו כשר הבט"ל.
ובזמן זה היה יותר דחוף להעביר את חוק דרעי 1, ו2.
כשצריכים באמת את החרדים ויודעים שכל איום הוא אמיתי ומתכוונים אליו זה עובד, אך כשבאים עם רוח נמוכה ורפיסות הם מזהים את זה כחולשה, כי אין לך לאן ללכת, והרי אתה חייב להכנס לקואליציה (וכמו שעכשיו מתבזים כדי להעביר חוק ולחזור סוף סוף למשרדים).
וטענתם היא שכשיהיו הרבה עריקים זה יהפך מבעיה שלנו לבעיה של המדינה, כי ברגע שכל מעצר יוצר להם בעיות, הם אל יוכלו לאכוף גם לא אצל הציבור החילוני והדת"ל, כי אין להם מידע ברור מי חרדי ומי לא, וגם חוקית אסור להם לעשות רשימות נפרדות ולעצור רק את החילונים (מבחינת שוויון ובג"ץ וכו') וממילא זה יגרום שהמדינה תבין שהיא חייבת לפתור את הבעיה הזאת. זאת לא בעיה שלנו אלא שלהם. (וכבר אמר כן מרן שליט"א באחד מההקלטות שהתפרסמו כעת), וכמו שאצל העצניקים כבר לא עוצרים מהבתים, וגם כאלו שנעצרים ואומרים ששייכים לפלג של הרב אויערבך משחררים אותם מחשש להפגנות, אפילו שהן עריקים כבר למעלה מ-10 שנים.
ע"כ מה שאני מבין מטענות הקנאים/עץ/עד"ח וכדו'.
אבל כרגע הטענה היא לא איזה חוק יעבור מבחינה הצהרתית, שבזה דעת רוב הרבנים לא כדעת רבני הפלג (או הפלג הימני או השמאלי או העדה"ח או סאטמר או הקנאים מירושלים או העדה"ח הספרדית - אני עצמי לא יודע עומק ההבדלים ביניהם - ומסתמא כוונתם לשמים) אלא האם בתכל'ס, בפועל, החוק הזה יגרום שכל מי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד גם אם הוא בישיבה בפריפריה, או ישיבה פחות מיינסטרימית, או אם עד שהגיעו לשם שלו כבר עברו את ה-50%, האם זה לא יגרום שינסו לגייסם, וחמור מכך - לא יהיה להם שום גב, כי לא כולם באותה סירה, וכ"א מה'מסודרים' ישתוק כי נפשו לו לשלל, ועל אלו ה'פחות מקושרים' יוותרו מראש, או יופעלו עליהם סנקציות והם עצמם ישברו.
וכולם יודעים איפה נמצאים אלו ש'בונים עליהם' שימלאו את היעדים. רבותינו אמרו זאת בקולם (הציבור שלנו הספרדים - מרן חכם שלום זצ"ל, מרן הראש"ל שליט"א, מרן הגר"מ צדקה שליט"א ועוד מרבותינו כידוע לכל), ולא נעים - אמרו זאת גם ראשי הישיבות של האשכנזים, וחברי הכנסת שלהם, ואיני רוצה לפרט בזה, אך כבר נתפרסם ביותר מאפי תלתא.
זה כל (או לפחות - חלק) מהסיפור.
תנסו לחשוב, מחזור שנתי מעולם הישיבות הוא כ-11,000 בני תורה כ"י, האם יש סיכוי בעולם שחצי מהם לא ראויים לשבת בישיבה, חס ושלום, חס וחלילה, לא יעלה על הדעת!!!!
וזה לפני מכתבו של מרן, הברור והפשוט לכל, שחתמו עליו כל רבותינו, שגם מי שאינו במסגרת לימודים אסור לו להתגייס. אבל פה מדובר על מספרים הזויים. [גם 4,800 זה מספר הזוי, ואסור לנרמל את זה].
ומלבד זה שברור שלא יעמדו בכאלה יעדים (ואוי ואבוי לנו אם ח"ו נעמוד בהם, לומר 'גזורו' על הבן החי), וג"כ כמעט ברור שיפסל החוק בבג"ץ, אז למה להסכים לכזה חוק ולהפוך את זה לנקודת פתיחה הכי נמוכה בכל מו"מ עתידי?
למה ליצור מצב בקרב הציבור מהפריפריה, משפחות חוזרים בתשובה או מתחזקים, שעליהם לא ירעישו את העולם? שלא נורא אם הם ילכו לשם כדי להציל את החצי האחר, המקושר? ובכלל, ליצור בקעים באמירה המוחלטת והברורה שאסור ללכת לשם גם למי שאינו לומד (ובלשון מרן שליט"א: גם מי שהוא בטלן) כי הוא רוצה להשאר חרדי ולא להטמע בתרבות אנשים חטאים הבזים לכל דבר שבקדושה?
האם לא די לנו בעשרות האלפים ש'הקריבו' הדת"לים למולך הצבאי ונטשו את הדת ה"י, האם לא די לנו בהפרת ההבטחות שהובטחו להם פעם אחר פעם? [אפילו שאותם הצבא באמת צריך, והם הלוחמים הכי מסורים בצבא כידוע, ומתנכלים אליהם ומבזים אותם, ומנסים לשנות את אורח חייהם לליברל-פרוגרס כהגרועים שבאומות].
וה' ית' יעזרנו ע"ד כבוד שמו שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים, אשר עלינו יחדיו ברית יכרותו, להעבירנו מהברית אותה כרתנו עם ה' אלקינו, להיות לו לעם סגולה מכל העמים, לבלתי שקץ נפשינו בתועבות הגויים הרבים ההם.