חדש אור לציון חכמה ומוסר ח"ב

אכן, לי נראה כי מי שקיבל את התשובה הנ״ל, העביר אותה לקובץ, ושם ערך והוסיף דברים כחפצו.

יש מקומות בהם נראה לשון הראשל״צ ברורה מאד (בעיקר בהתחלה), אך בחלקים מסוימים מורגש לשון אחרת לגמרי.
החלק הבא, לצורך העניין, קשה בעיני שיצא מפי קולמוסו של הראשל״צ:
הצג קובץ מצורף 9360
מחילה אבל זה הודפס גם בשיעור השבועי, בזה"ל ממש (לפני שבועיים נדמה לי).
[וגם א"ל את כל הנ"ל בשב"ק הנ"ל]
ודרך אגב הרב מוצפי א"ל שהיה לומד כן אחר התפילה קודם הקידוש.... אבל בכו"א א"ל זה עונג שבת אמיתי....
 
סופו של דבר:
המכתב הזה לא פרי עטו של מרן הראשון לציון שליט"א !!!
חד וחלק
לא יודע מאיפה השגת את המכתב הזה !!!
זה פשוט חוצפה לפרסם מכתב בשם כבוד רבינו הראשון לציון שלא היה ולא נברא, ולהתבטא כך על רבנים וכו'.
במיליון אחוז זה לא לשון שלו ואת רשעות לתלות את הדברים בדברי הרב שליט"א, ומי שעשה כן יתן את הדין !!
צריך להיות עיוור כדי לא לשים לב לזאת
אבקש להסיר את המכתב הזה מיד מהאתר
בודאי שאמר כן לעיני כל ישראל וכנראה גם כתב כן, מקורו כמדומני בעלון אור יצחק
 
בודאי שאמר כן לעיני כל ישראל וכנראה גם כתב כן, מקורו כמדומני בעלון אור יצחק
תפסיק לדבר שטויות !!!
לא כתב כן מעולם !!!!!!!!!
גם לא אמר דברים בצורה ובביטוי כזה אלא דברים הדומים לזה, ועל אחיו שליט"א לא אמר דברים כאלה מעולם, רק חולק עליו כדרכו בהרבה הלכות בכבוד, ומידי פעם תוקף מעט אבל לא עליו אישית אלא לגופה של הלכה
 
מחילה אבל זה הודפס גם בשיעור השבועי, בזה"ל ממש (לפני שבועיים נדמה לי).
[וגם א"ל את כל הנ"ל בשב"ק הנ"ל]
ודרך אגב הרב מוצפי א"ל שהיה לומד כן אחר התפילה קודם הקידוש.... אבל בכו"א א"ל זה עונג שבת אמיתי....
זה רק מוכיח שאין זה דרך כתיבתו של הראשל״צ.
מי שרגיל בלימוד תשובותיו וכתביו רואה זאת בבירור. ואתה רק מאשר זאת יותר.
 
לא ראית אף פעם שמרן הראש"ל מזכיר ליקוטי מוהר"ן? רבינו צדוק הכהן? ס' דברי יחזקאל הס' הק' בני יששכר, תניא (ג"פ אולי אם אני זוכר) ועוד... אתמהה?
דרך אגם כמה פעמים ראיתי מונח על שולחנו תניא וליקוטי מוהר"ן -עיני ראו ולא זר. (כל אחד בנפרד, אבל עיני ראו).
 
מצוי ומצוי..
לא ראית אף פעם שמרן הראש"ל מזכיר ליקוטי מוהר"ן? רבינו צדוק הכהן? ס' דברי יחזקאל הס' הק' בני יששכר, תניא (ג"פ אולי אם אני זוכר) ועוד... אתמהה?
דרך אגם כמה פעמים ראיתי מונח על שולחנו תניא וליקוטי מוהר"ן -עיני ראו ולא זר. (כל אחד בנפרד, אבל עיני ראו).
אף אחד לא חשב אחרת
כמו שרואים הרבה בילקוט יוסף בריש הספר בחלק הדרשות והאגדה וכו'
לא כן בתשובתיו בהלכה אינו רגיל כלל להביא מספרי החסידות !
ופשוט שזאת היתה הכוונה של "פשוט"...
 
אף אחד לא חשב אחרת
כמו שרואים הרבה בילקוט יוסף בריש הספר בחלק הדרשות והאגדה וכו'
לא כן בתשובתיו בהלכה אינו רגיל כלל להביא מספרי החסידות !
ופשוט שזאת היתה הכוונה של "פשוט"...
גם זו היתה כוונתי, וגם על ריבוי הציטטות במקום אחד, זכורני שיש ציטטות זעיר פה זעיר שם, אבל ריכוז כ"כ מרובה לא זוכר שראיתי,
גם הספרים תורת מהרי"ץ דושינסקי, ובאר מים חיים אינני זוכר.
וגם יש שם כל מיני שינויים בגודל הגופן ובהדגשות הגופן וכיוצ"ב באמצע המכתב, ללא סיבה הנראית לעין, עיי"ש.
אבל יתכן מאד שאני טועה.
 
וגם יש שם כל מיני שינויים בגודל הגופן ובהדגשות הגופן וכיוצ"ב באמצע המכתב, ללא סיבה הנראית לעין, עיי"ש.
כי זה פרי עטו של "אור יצחק".
אור יצחק מקבל את המכתבים מבית הרב ומעמד אותם בגיליון שלו, ומשנה קצת את הפונט והגודל וההדגשות וכו'. הדבר ידוע לכולם...
 
גם זו היתה כוונתי, וגם על ריבוי הציטטות במקום אחד, זכורני שיש ציטטות זעיר פה זעיר שם, אבל ריכוז כ"כ מרובה לא זוכר שראיתי,
גם הספרים תורת מהרי"ץ דושינסקי, ובאר מים חיים אינני זוכר.
תעשה חיפוש באוצר החכמה ותראה כמה פעמים הוזכרו בסדרת המועדים החדשה.
 
לא יודע אם ת"ח או ע"ה, מה שבטוח שהוא חצוף מחוצף, שכותב על דברי מו"ר שהם דמיון, ושיש "אוירת דיקטטורה כעורה בתורה וסתימת פיות כל החכמים כדי לשרת איזה דמיונות מסוימים" עפ"ל
ועוד הגדיל לעשות מדומיין אחד בגליון אור תורה האחרון [אייר תשפג] עם שם של אשכנזי, שכותב שאין להם שום ענין להדפיס הערות על מו"ר חכם יצחק בדוקא, אלא הכל כדרכה של תורה כפי שלימדנו מרן מלכא זצ"ל בהקדמה ליבי"א ח"א (...) ואין לרב העורך שום מגמה ונגיעות אישיות וכו'
וטחו עיניו מראות שבגליון הזה בעצמו יש לפחות ב' מאמרים נגד חכם יצחק, ואחד מהם עז פנים מצפת כותב בצורה מבזה ביותר, ובגליונות הקודמים ייחדו מאמרים שלמים בסדרות ארוכות רק נגד דברי חכם יצחק, והוא מיתמם ואומר שלא כן הוא, אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי כל אוון
והפלא שלכתוב הערות נגד הרב נאמ"ן אסור בשום פנים ואופן, והדגישו כמה פעמים דבר זה
בכל אופן החוצפה חוגגת ואוי לי אם אומר אוי לי אם לא אומר
אפריון נמטייה לידידנו היקר ר' עדיאל בוארון יצ''ו באור תורה האחרון סיון מכתב קכא שהכה על קודקודם במילים נכונות ובמוסר חד על כל התנהלותם במה שנוגע להשגות על רבינו עט''ר שליט''א.
 
ועוד הגדיל לעשות מדומיין אחד בגליון אור תורה האחרון [אייר תשפג] עם שם של אשכנזי, שכותב שאין להם שום ענין להדפיס הערות על מו"ר חכם יצחק בדוקא, אלא הכל כדרכה של תורה כפי שלימדנו מרן מלכא זצ"ל בהקדמה ליבי"א ח"א (...) ואין לרב העורך שום מגמה ונגיעות אישיות וכו'
אפריון נמטייה לידידנו היקר ר' עדיאל בוארון יצ''ו באור תורה האחרון סיון מכתב קכא שהכה על קודקודם במילים נכונות ובמוסר חד על כל התנהלותם במה שנוגע להשגות על רבינו עט''ר שליט''א.
קצת סותר לכאורה.... ואולי העורך מנסה לפסוח על שני הסעיפים.

תוכל להעלות את כל הדברים הנ"ל?
מעניין לראות
 
חזור
חלק עליון