ברשות מורי ורבותי, אכתוב את יסוד הדברים הנלע"ד, ועדיין צריך להרחיב הנושא [ואשמח אם יואיל
@הרב שמעון ללוש להביא את כתביו בנושא, או נושאי כליו]
הנה מרן רבינו עובדיה לא קם ביום בהיר והודיע לכולם אני המשיח וכולם חייבים ללכת אחרי ומי שלא ישמע לי אני יערוף לו את הראש [כמו שמתארים זאת המתנגדים]
מרן רבינו עובדיה באופן כללי לא חידש דרך חדשה בהלכה שלא היתה מעולם, הוא נצמד לדרכו של מרן הבית יוסף, הרחיב ופיתח את כללי הפסיקה לפי שיטת מרן הבית יוסף ועבד קשה כדי להתאים כללים אלה גם למציאות של ימינו אנו
הסיבה שרבינו בחר בדרך זו פשוטה לענ"ד, שכן אחרי שכמעט כל גדולי הדורות מאז מרן הב"י קיבלו עליהם את דרך פסיקתו, ובמשך השנים נעשה טשטוש בקבלה זו, אמר רבינו בדרך המלך נצעד בלי סטיה ימין ושמאל כפי פסיקת מרן הב"י וכפי כלליו, ואפשר לומר שזה פשר 95 אחוז מפסקיו
ועתה בסוגי החולקים יש כמה מחנות, שלכל אחד היחס שונה. ובצדק:
יש את
המחנה הראשון שלא מערער על עצם הקו אלא מנסה להבין ומקשה קושיות, את אלה קיבל רבינו בזרועות פתוחות והביאם בספריו בכל הדרת הכבוד
יש את
המחנה השני שלא הסכים עם הקו המנחה הנ"ל לפסוק לגמרי כמרן הבית יוסף, ובחרו להם דרך אחרת לפסוק כמו הבא"ח וכמו המנהג וכדו' , את אלה גם מזכיר רבינו, ובאופן כללי בדרך כבוד, אך ניכר הכאב שאינם נותנים כתף להנחלת דרכו של מרן הבית יוסף שכאמור זו דרך הפסיקה הספרדית מדור דור.
ויש את
המחנה השלישי שמנסה לערער ולפקפק מעיקרא על דרך הפסיקה של רבינו עובדיה, ולאלה אפשר לומר שהיתה לו כמעט אפס סובלנות, והרחיקם לגמרי ושפך עליהם מרורות, והסיבה מובנת מנקודת מבטו שהרי הרגיש בכך שעושקים וחומסים את הבוסתן אשר טיפח בכל ימיו וגם הצליח לראות פירות מפוארים, ותגובה זו מצופה שתבוא מכל אחד שפוגעים במפעל חייו
ויודגש שלא היה זה ענין אישי כלל ועיקר ח"ו, אלא חרדה עמוקה וכנה לכבודם של כל הגדולים שבדרכם צעד רבינו ופסק, ועתה היו למרמס ולבז
ובטוחני שעל המחנה השלישי נמנים המה שהובאו למעלה שהורחקו ונדחו בשתי ידיים
[יש גם
מחנה רביעי שכביכול לא ידע את יוסף ולא התייחסו אליו לטוב ולמוטב רק כאשר נזקקו לטובותיו, ולאלה היה כובש כאבו בלבו אך בכתיבת פסקיו לא התעלם מהם ]
דברים אלה כתבתי מנקודת מבטי בלבד, ועדיין יש להרחיב ולבאר הענין
וגם שואף אני לברר ולבאר בדרך זו את יחסו של מו"ר חכם יצחק למכלול החכמים שבדורנו איש איש כפי כבודו, ועוד חזון למועד, כיון שאני מאמין שזה דינאמי ובר שינוי בהתאם לנתונים