תשובה מדויקת.אשה שוטה שיולדת מתחייבת בקורבן ובעלה מביא עליה. (נדרים לה ע"ב).
לא נראה לי שבסוטה שוטה משקין אותה, מן הסתם אין היא נחשבת כסוטה אם לא עשתה כן בדעת.סוטה?
הוא התכוון 'שוטה' עם שין שמאליתלא נראה לי שבסוטה שוטה משקין אותה, מן הסתם אין היא נחשבת כסוטה אם לא עשתה כן בדעת.
רעיון יפה... אבל יותר על דרך ה'חסידות'... אני מתכוין על דרך הפשט! שוטה על פי כל פרמטר הילכתי! [לא זה ה'קאצ'' עליו רמזתי...]אין אדם חוטא אא"כ נכנסה בו רוח שטות, וא"כ כל אדם שחוטא הוא שוטה....
כוונתך לאור החיים הזה?
אור החיים ויקרא פרק ט פס' ח:
וראיתי לתת לב בענין לפי מה שקדם לנו (תנחומא שפטים) כי נשבע ה' להעמיד העולם וברואיו במשפט, וכל האומר הקדוש ברוך הוא וותרן יוותרו בני מעיו (ירושלמי שקלים פ"ה ה"א), אם כן אם הנפש החוטאת משפטה היא תמות כמאמר הנביא (יחזקאל יח ד) איך יביא קרבן ויפטר, ונראה כי טעם נכון יש בדבר על פי המשפט, כי כשהאדם חוטא אין בחינתו בחינת אדם, על דרך אומרם ז"ל (סוטה נ א ג א) אין אדם עובר עבירה אלא אם כן נכנס בו רוח שטות, ונעשה בהמה וביום שחזר בתשובה רוח היא באנוש ועלה ממדריגת בהמה למדריגת אדם, האם ראוי הוא להמית אדם זה תחת בהמה, לזה יביא דוגמת החוטא שהוא בהמה וישתתף עמה בצער החושב כי ראוי הוא לעשות בו משפט זה, וכפי זה חלק רוח המרגיש הוא מציל את האדם בהערה זו, והוא מה שאמר הכתוב (תהלים לו) אדם ובהמה תושיע ה' כי חלק הבהמי שבאדם בהצטרפותו עם האדם שהיא בחינת ההשכל נושע בו פירוש לצדו כדי שלא יענש והוא אינו ראוי לעונש, ובזה אפילו בדין הקרבת הקרבן בעד החטא הוא על קו המשפט, כאומרו (שם) משפטיך תהום רבה אדם ובהמה תושיע ה':
שם בעלה מביא עליה, (וגם אין קאצ').אשה שוטה שיולדת מתחייבת בקורבן ובעלה מביא עליה. (נדרים לה ע"ב).
להזכירך שהוא כתב היכן מצינו שיש חיוב! והקאצ' כמו שאתם קוראים לזה הוא שלא היא המביאה אלא בעלה.שם בעלה מביא עליה, (וגם אין קאצ').
היכן מצינו שיש חיוב על שוטה להביא קרבן?
[גילוי נאות - יש בחידה הזו קאצ' - מילכוד]
ואגב אספר שבאיזה חידון ברדיו פעם ענה מאן דהו תשובה נכונה והשואל הודה שהיא נכונה אבל "לא זו התשובה שהתכוונתי" ונתן לו פרס ניחומים כובע (אינני יודע אם באמת או שאמר כן בצחוק שנותן לו כובע). ולטעמי היה זכאי לפרס הגדול. (ושמא בתביעה ממונית היה זוכה)להזכירך שהוא כתב היכן מצינו שיש חיוב! והקאצ' כמו שאתם קוראים לזה הוא שלא היא המביאה אלא בעלה.
יתכן ויש עוד תשובות אחרות אולי זו לא זו שהוא התכוון אליה אבל גם זו תשובה נכונה לפי השאלה ודו"ק.
בד"כ באמת.אינני יודע אם באמת או שאמר כן בצחוק שנותן לו כובע
ברדיו זה עובד שבשביל לקבל את הפרס הגדול צריך לענות דווקא את התשובה אליה התכוון השואל.ושמא בתביעה ממונית היה זוכה
להזכירך שהוא כתב היכן מצינו שיש חיוב! והקאצ' כמו שאתם קוראים לזה הוא שלא היא המביאה אלא בעלה.
יתכן ויש עוד תשובות אחרות אולי זו לא זו שהוא התכוון אליה אבל גם זו תשובה נכונה לפי השאלה ודו"ק.
על השוטה עצמו.היכן מצינו שיש חיוב על שוטה
אם כך הנוהג כדבריך באמת אין מקום אולי לתביעה, אלא שאני לכשעצמי אני מחבב נוהג זה.בד"כ באמת.
ברדיו זה עובד שבשביל לקבל את הפרס הגדול צריך לענות דווקא את התשובה אליה התכוון השואל.
(ואם זו תשובה יפה ולא מדוייקת מקבלים פרס קטן, ועל תשובה מדוייקת ולא מה שהתכוון מקבלים פרס יותר גדול, אבל לא את הפרס הגדול).
החיוב הוא על השוטה (האשה) הבעל התחייב בכתובה להביא עבורה. ע"שעל השוטה עצמו.
אם זו לא התשובה תגלהיש טעם להמתין עוד, או שאגלה?
אכן מדויק. לזה התכוונתי.להזכירך שהוא כתב היכן מצינו שיש חיוב! והקאצ' כמו שאתם קוראים לזה הוא שלא היא המביאה אלא בעלה.
יתכן ויש עוד תשובות אחרות אולי זו לא זו שהוא התכוון אליה אבל גם זו תשובה נכונה לפי השאלה ודו"ק.
תשובה מדויקת.אשה שוטה שיולדת מתחייבת בקורבן ובעלה מביא עליה. (נדרים לה ע"ב).