• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: הלל פעמיים

ביום העצמאות שחל בחול המועד...
כוונתך לשאלה שנו בה גדולי הפוסקים מה יעשו שחנוכה חל בסוכות האם ידליקו החנוכיה בתוך הסוכה או מחוץ לסוכה, ותירצו שאין זה משנה אך חובה עליו לא לשכוח לבדוק את החמץ קודם לכן, וכן שמיסב לשולחן החג יביא עימו פירות יבשים ומאכלי חלב שיוכל להיות ער כל הלילה.. ויש עוד אריכות דברים בעניין וד"ב, ואכמ"ל, ועחל"מ, וע"ק.
 
כוונתך לשאלה שנו בה גדולי הפוסקים מה יעשו שחנוכה חל בסוכות האם ידליקו החנוכיה בתוך הסוכה או מחוץ לסוכה, ותירצו שאין זה משנה אך חובה עליו לא לשכוח לבדוק את החמץ קודם לכן, וכן שמיסב לשולחן החג יביא עימו פירות יבשים ומאכלי חלב שיוכל להיות ער כל הלילה.. ויש עוד אריכות דברים בעניין וד"ב, ואכמ"ל, ועחל"מ, וע"ק.
מחילה
כנראה כת"ר לא מרבה לעיין בחידושי הגר"ח והגרש"ש
יש חילוק עצום בין חג העצמאות לשאר החגים שזכר כת"ר, שהרי החג אשר בדו מלבם אין לו תאריך קבוע, ומוזז מדי שנה כראות עיניהם (כדי שיצא ביום השלישי בשבוע), וכיון שנדחה ידחה, ומי לידי יתקע שבעוד כמה שנים מפני איזה מאורע (כאולימפיאדה וכדו') לא יזיזו את החג לחול המועד. ותו לא מידי.
 
בר"ח טבת אמר הלל בדילוג, יצא יד"ח הלל דר"ח
ולאחמ"כ חייב לומר שוב הלל שלם דחנוכה בברכה.
אח"כ מצאתי שבעלון דרשו כתבו חידה זאת והתשובה הנ"ל מאת הגר"י זילברשטיין
אמירת הלל שתי פעמים

עתה נביא לדברי הגר"י זילברשטיין שליט"א שדן כיצד יתכן שאדם יצטרך לומר הלל שתי פעמים, ובכן ראש חודש טבת החל בחנוכה ויש בו חיוב לומר הלל השלם מצד חנוכה, אך אדם שאין לו סידור ואינו זוכר את פרק "לא לנו" ו"אהבתי" בעל פה, הרי צריך לומר הלל בברכה מצד ראש חודש [לנוהגים לברך בר"ח], ואם אח"כ נזדמן לו סידור חייב לקרוא הלל פעם נוספת, אך לענין ברכה על הקריאה השנייה הביא שנחלקו פוסקי זמננו שהגר"נ קרליץ שליט"א סובר שיש לברך כיון שבפעם הראשונה לא יצא ידי חובת הלל השלם של חנוכה, לעומת זאת השבט הלוי (ח"ז סי' ס"ב) סובר שכיון שכבר ברך ואמר הלל של תורה אף שלא קיים תקנת חז"ל לגמור את ההלל אין לו לברך פעם נוספת אלא יקרא בלי ברכה.הלל
 
חזור
חלק עליון